طرز تهیه پيتزاي آلفردو

طرز تهیه پيتزاي آلفردو

طرز تهیه پيتزاي آلفردو

مواد لازم براي خمير:

روغن زيتون بي بو: 3 قاشق غذا خوري
نمك: 1 قاشق مرباخوري
پودر مايه ي خمير: 1 قاشق غذا خوري
آب ولرم: 1 ليوان پر
شكر: 1 قاشق مربا خوري
آرد الك شده: به ميزان لازم

مواد لازم براي روي پيتزا:

قارچ كوچك: 4 عدد
پياز کوچک: 1 تا 2 عدد
زيتون سبز و سياه: 4 عدد
برگ آويشن: 1 قاشق مربا خوري
فلفل دلمه اي قرمز: نصف يك عدد
گوجه فرنگي: 2 عدد
سير: 2 حبه
پياز: 1 عدد
سس گوجه فرنگي: 3 قاشق غذا خوري
پنير گودا: 150 گرم
برگ ريحان: 8 تا 10 عدد

طرز تهيه:

مايه ي خمير، شكر و آب ولرم را در ظرفي مناسبي بريزيد. كمي هم بزنيد و روي آن را بپوشانيد و به مدت 10 دقيقه در جاي گرم بگذاريد تا پف كند.
در ظرف ديگر روغن زيتون، نمك و مايه ي خمير آماده را ريخته و آرد را آنقدر به آن اضافه كنيد تا مواد به صورت خمير درآيد. خمير بايد نرم باشد و به دست نچسبد، سپس خمير را صد بار به سطحي صاف و محكم بكوبيد يا به مدت 5 دقيقه با همزن برقي مخصوص خمير ورز دهيد. كمي آرد ته ظرف پاشيده و خمير را بر روي آن گذاشته و روي آن را بپوشانيد و بگذاريد تا به مدت 50 دقيقه الي يك ساعت استراحت كند تا حجم خمير چند برابر شود.
گوجه فرنگي، پياز و سير را پوست كنده و با يك چهارم پيمانه آب بپزيد به حدي كه بعد از پخت اصلا آب نداشته باشد، در اين مرحله مواد را پوره كرده با سس گوجه فرنگي مخلوط كنيد و كنار بگذاريد.
مقداري خمير را روي سطح آرد پاشي شده باز كنيد و در قالب چرب شده بگذاريد.
مقداري از خمير را به صورت مستطيل باز كرده و به چند برش تقسيم كنيد و لاي هر قسمت يك تكه پنيرگودا كه به طول 3 سانت و به صورت لوله هاي باريك بريده ايد بگذاريد.
مواد را لوله كنيد. روي لوله هاي خميري سفيده ي تخم مرغ بماليد و آنها را در كناره هاي خمير در جهت عقربه ي ساعت بچينيد و بعد سس گوجه فرنگي را روي خمير بماليد و 3 قاشق پنير رنده شده روي آن بريزيد و به ترتيب حلقه ي پياز پوست كنده، قارچ ورقه شده، زيتون خرد شده، فلفل دلمه اي نگيني خرد شده را ريخته و برگ ريحان و پنير نگيني شده ي گودا را روي سطح مواد بگذاريد.
در انتها برگ آويشن را روي تمام مواد بپاشيد و به مدت نيم ساعت در فر داغ با حرارت 180 درجه ي سانتيگراد آن را بپزيد.

نكته:

اين گياه برگي گرد و كوچك دارد كه بسيار از پودر آن معطرتر مي باشد. 1- آويشن هم به صورت پودري و هم به صورت برگ خشك شده در دسترس است.

2- در اين پيتزا مي توانيد از 3 ورقه ي سالامي نگيني خرد شده هم استفاده كنيد. 3 سالامي يك نوع كالباس است كه قطر باريكي دارد

منبع:امروزآنلاین

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند