طرز تهیه مرغ بریان به روش رستوران ها

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 22 مرداد

مرغ بریان یکی از لذیذترین غذاهای ما ایرانیان است. در ادامه طرز تهیه مرغ بریان به روش رستوران ها را منتشر می کنیم.

 طرز تهیه مرغ بریان به روش رستوران ها, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱ – وزن مرغی که برای این منظور استفاده می‌کنید، باید یک کیلوگرم به بالا باشد. البته بهترین وزن یک کیلو و ۲۰۰ گرم است. به این ترتیب در پایان پخت، مرغی مغز پخت شده و خوش‌ طعم خواهید داشت.

۲ – وقتی مرغ را در فر قرار می‌دهید، آن را از شکم روی سینی بگذارید تا کمر مرغ از بالا حرارت ببیند. به این ترتیب نرم و آبدار خواهد شد.

۳ – برای آنکه مرغ بیش از اندازه خشک نشود، بهتر است دمای فر در یک ساعت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد و در ۳۰ دقیقه آخر ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد باشد.

۴ – بهتر است وقتی کره را با زعفران مخلوط کردید، بگذارید سرد شود و به صورت کرم درآید آنگاه تمام ‌سطوح مرغ (داخل و خارج) را با آن آغشته کنید.

۵ – پوست مرغ را قبل از پخت جدا نکنید. در پایان پخت آن را از گوشت جدا و مرغ را تکه و سرو کنید.

۶ – این غذا را می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید و در کنار آن سبزی‌های پخته‌ای مانند هویج و لوبیا سبز بخارپز شده قرار دهید. تکه‌های سیب‌زمینی تنوری‌شده نیز در صورتی که این غذا با برنج یا نان سرو نشود، می‌تواند سیرکنندگی وعده غذایی‌ را افزایش دهد.

اگر اضافه وزن دارید

بهتر است سینه‌مرغ را برش بزنید و مقداری از آن را میل کنید. سبزی‌هایی مانند قارچ، لوبیاسبز و هویج نیز می‌تواند به همراه آن سرو و میل شود. نوشیدنی‌تان نیز می‌تواند یک لیوان آب معمولی باشد.

اگر یبوست دارید

می‌توانید به وعده غذایی آماده سروتان یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون اضافه و آن را با یک بشقاب سبزی خوردن تازه میل کنید. می‌توانید همراه غذا نیز کدوسبز پخته‌شده و فلفل‌دلمه‌ای رنگی سرو کنید.

اگر لاغر هستید

پیشنهاد می‌کنیم قسمت‌های چرب‌تر مرغ مانند ران را میل کنید و سبزی‌هایی مانند نخودفرنگی، ذرت و کمی ‌هم سیب‌زمینی در کنار آن قرار دهید. نوشیدنی‌تان نیز به همراه این غذا می‌تواند یک لیوان شربت آب لیموی‌ تازه باشد تا اشتهایتان افزایش پیدا کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي