آموزش طرز تهیه صبحانه انگلیسی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 24 دی

در کشور انگلیس به وعده صبحانه اهمیت زیادی داده می شود به طوری که صبحانه انگلیسی در سراسر جهان معروف است. گهر در این بخش طرز تهیه صبحانه انگلیسی را شرح می دهد.

آموزش طرز تهیه صبحانه انگلیسی

آموزش طرز تهیه صبحانه انگلیسی, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد لازم صبحانه انگلیسی

تخم‌مرغ نیمرو ۲ عدد

تخم مرغ آب پز ۲ عدد

خوراک لوبیا سفید دو پیمانه

سوسیس کوکتل ۲ عدد

بیکن بوقلمون ۴ ورقه

قارچ درسته چند عدد

کره به مقدار دلخواه

پنیر به مقدار دلخواه

مربا به مقدار دلخواه

گوچه فرنگی برش داده شده   عدد متوسط

آب پرتقال ۲ لیوان

چای ۲ فنجان

شکر به میزان لازم

نون تست ۴ برش

طریقه تهیه صبحانه انگلیسی

اولین کاری که لازمه بکنید اینه که خوراک لوبیاتونو آماده کنید. توصیه می‌کنم که این کارو شب قبل انجام بدبد. به این ترتیب که لوبیا رو بعد از شستن تو قابلمه بپزید و وقتی پخت، تو تابه پیازی رو تفت بدید و با مقدار کمی رب و سس کچاپ و زردچوبه و نمک و ادویه و فلفل سیاه و قرمز و یه قاشق شکر مخلوط کنید و به لوبیا اضافه کنید و بذارید این خوراک کاملا جا بیافته، اما لوبیا‌ها له نشه.

دو تا از تخم‌مرغ‌هامونو می‌ذاریم آب پز شه و دو تا تخم‌مرغ دیگه رو نیمرو می‌کنیم و زرده شو هم نمی‌زنیم.

سوسیس‌هامونو تو کمی روغن زیتون یا کره تفت می‌دیم و بیکن‌مونو هم در صورت دلخواه کمی تفت می‌دیم و بعد از برداشتن اونها قارچ‌مونو هم با حرارت زیاد چند دقیقه تفت می دیم و زود بر می‌داریم.

نون های تست‌مون رو هم آماده می کنیم.

حالا کاری که می‌کنیم اینه که اول دو تا بشقاب تخت و بزرگ آماده می‌کنیم و به شکل قشنگ شروع به چیدن خوراکی هامون تو بشقاب می‌کنیم.

به این شکل که اول به اندازه یه ملاقه از خوراک لوبیامون گوشه بشقاب می‌ریزیم و یک تخم‌مرغ نیمرو گوشه دیگه بشقاب و تخم‌مرغ آبپزمونو تو جای مخصوص خودش در وسط ظرف و بیکن و سوسیسمونو هم گوشه دیگه می‌ذاریم و یه گوشه هم دو برش از نون تست‌مونو قرار می‌دیم و نصف گوجه‌فرنگی برش داده شده‌رو هم در هر بشقاب کناری می‌ذاریم.

تو یه پیش دستی کنار بشقابمون، کره و پنیر و عسل و مربارو به مقدار کم از هر کدوم می‌ذاریم و یه لیوان آب پرتقال و یه فنجون چای رو هم کنار صبحونه‌مون قرار می‌دیم و با فراغ بال شروع به خوردن این صبحانه کامل و رویایی می‌کنیم.

نکته : این تقریباً ایرانیزه شده صبحانه انگلیسیه (البته با اندک تغییر) و شما می‌تونید به دلخواه تغییراتی که دوست دارید بهش بدید. مثلاً کمی گردو کنار پنیرتون قرار بدید و یا هر چیزی که با ذائقه شما جوره.

این صبحونه بسیار کامله و برای روزهای تعطیل که معمولا همه دوست دارن تا دیر وقت بخوابن و بعد صبحونه و ناهار یه دفعه ای بخورن بسیار مناسبه، چون ساعت‌ها شمارو سیر نگه می داره و تمام ویتامین‌ها و پروتئین‌های لازم بدن در یک روز رو به شما می رسونه.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي