طرز تهیه سیر ترشی فوری و خوشمزه

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 27 مهر

بسیاری از افراد به سیر ترشی علاقه دارند. در ادامه طرز تهیه سیر ترشی فوری و خوشمزه را عنوان می کنیم.

طرز تهیه سیر ترشی فوری و خوشمزه, پورتال خبری فرهنگی گهر

سیر ترشی یکی از انواع ترشی است که طرفداران زیادی دارد. در این مطلب طرز تهیه آن را به شما آموزش می دهیم. این ترشی پس از دو ماه قابل خوردن است.

مواد لازم برای سیر ترشی :

سیر یک كیلوگرم
 سركه حدود یک لیتر
 نمک ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیر ترشی :
بوته‌های سیر، در بهار تازه است و برای تهیه این ترشی مناسب می باشد. چندین لایه از پوست روی آن‌ها جدا كنید تا حبه ها مشخص شوند اما بوته‌ها به صورت درسته باقی بمانند و از هم جدا نشوند. به عبارت دیگر، بوته‌های سیر فقط باید یك لایه پوست داشته باشند و ریشه آن هم گرفته شود.

در فصل های دیگر- كه سیر خشك در دسترس می‌باشد- به مدت یك روز آن را بخیسانید. سپس ریشه و پوسته‌های اضافی را بگیرید و آن را در صافی بریزید تا خشك شود.

اگر بوته‌ها ناصاف و فرورفته باشند، بهتر است آن‌ها را حبه حبه كنید تا ناهمواری ها و دورریز آن‌ها گرفته شود، بدون آنكه پوستشان را كاملاً جدا كنید.

سپس سیرها را به‌طور مرتب درون شیشه بچینید، یك قاشق چایخوری نمك به آن بیفزائید و سركه رویش بریزید تا كاملاً روی آن را بگیرد. پس از گذشت چند روز سركه به خورد سیرها می‌رود و سر آن‌ها خالی می‌شود. مجدداً سركه اضافه كنید تا ظرف پر شود.

با گذشت زمان، رنگ سیر تغییر می‌كند و به سمت قهوه‌ای می‌گراید و پس از چندین سال، كاملاً سیاه و شیرین خواهد شد.

اگر از سركه طبیعی برای تهیه این ترشی استفاده می‌كنید، سیرترشی باكیفیت بالائی خواهید داشت. این ترشی، دست‌كم پس از ۲ ماه قابل مصرف است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي