طرز تهیه سالاد عدس یک سالاد رژیمی و سالم

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 14 ژانویه

در این مطلب طرز تهیه سالاد عدس که یک غذای سالم و ساده و صد در صد رژیمی است را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد عدس یک سالاد رژیمی و سالم, جدید ۱۴۰۱ -❤️ گهر

مواد لازم برای تهیه سالاد رژیمی عدس:
عدس خشک یک و یک چهارم فنجان
تخم مرغ بزرگ ۶ عدد
روغن زیتون کاملا خالص ۳ قاشق غذا خوری
سرکه انگور قرمز ۳ قاشق غذا خوری
سس خردل یک قاشق غذا خوری
سیر خرد شده ۲ قاشق چای خوری
نمک سه چهارم قاشق چای خوری
فلفل سیاه سه هشتم قاشق چای خوری
فلفل دلمه ای قرمز، مکعبی شده یک و یک چهارم فنجان
پیازچه خرد شده یک دوم فنجان
قطعات کرفس یک دوم فنجان
شاهی ۸ فنجان

طرز تهیه:
عدس ها را در یک ماهی تابه متوسط قرار دهید. درون ماهی تابه آب بریزید، طوری که تا ۷ سانت بالای عدس ها بیاید. آب درون ماهی تابه را به جوش بیاورید، شعله را پایین بکشید و اجازه دهید عدس ها ۲۰ دقیقه بجوشند. عدس ها را از ماهی تابه خارج کنید و گرم نگهشان دارید. به یک ماهی تابه بزرگ با عمق ۸ سانت آب اضافه کنید.

آب درون ماهی تابه را به جوش بیاورید، سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید، و اجازه دهید ۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه بجوشند. تخم مرغ ها را از ماهی تابه بیرون بیاورید و درون آب یخ قرار دهید، اجازه دهید ۵ دقیقه درون آب یخ بمانند، سپس بیرون بیاوریدشان و پوست بکنید.

روغن زیتون، سرکه، خردل، سیر، نمک و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه را در یک کاسه متوسط با هم ترکیب کنید، با یک هم زن خوب بهم بزنیدشان. ۲ قاشق غذا خوری از این ترکیب را کنار بگذارید.

عدس، فلفل دلمه ای، پیاز، و کرفس را به باقی مانده ی ترکیبی که درست کردید اضافه کنید، به آرامی بهم بزنید. دو قاشقی که از ترکیب کنار گذاشتید و شاهی ها را در یک کاسه بزرگ بریزید، خوب بهم بزنید تا شاهی ها آغشته شوند. شش بشقاب آماده کنید.

در هر شش بشقاب سه چهار فنجان از ترکیب عدس و حدود یک فنجان ترکیب شاهی قرار دهید. تخم مرغ ها را از طول به دو قسمت تقسیم کنید، و در هر بشقاب قرار دهید.
باقی فلفل سیاهی که مانده را روی همه بشقاب ها بپاشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي