آموزش و طرز تهیه خوراک قفقازی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 8 اردیبهشت

خوراک قفقازی یکی از خوشمزه ترین غذاهای بین المللی است که به روش های مختلفی تهیه می شود. گهر در این بخش آموزش و طرز تهیه خوراک قفقازی را شرح می دهد.

آموزش و طرز تهیه خوراک قفقازی

آموزش و طرز تهیه خوراک قفقازی, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد لازم برای خوراک قفقازی:

کدو ۵۰۰ گرم

بادمجان ۲۵۰ گرم

هویج ۱۵۰ گرم

لوبیاسبز ۱۵۰ گرم

سینه مرغ نصف یک عدد

گردوی خرد شده

سس مایونز

ماست غلیظ و یا ماست چکیده

نمک و فلفل سیاه

زعفران

سیر ۱ تا ۲ حبه

پیاز داغ

طرز تهیه خوراک قفقازی :

همه سبزیجات را بصورت خلالی خرد می کنیم. کدو و بادمجان را جداگانه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. می توانید فقط از کدو هم استفاده کنید.

یک عدد پیاز را نگینی ریز خرد کرده و با کمی روغن در تابه تفت داده و مرغ خلالی شده را به همراه نمک و فلفل سیاه به آن افزوده و تفت می دهیم (میتوانید از گوشت چرخ شده هم استفاده کنید) بعد هویج و لوبیاسبز را به آن افزوده و کمی زعفران اضافه می کنیم و بدون اینکه آبی به مواد اضافه کنیم، درب تابه را می گذاریم تا مواد با حرارت بسیار کم بپزند. سپس کدو و بادمجان سرخ شده و کمی پیازداغ خلالی به مواد داخل تابه افزوده و از روی حرارت برداشته و کنار میگذاریم تا مواد کمی سرد شوند.

سیر را رنده کرده و با ماست و سس مایونز مخلوط می کنیم. سپس در یک ظرف پیرکس، یک لایه سس، یک لایه از مواد و کمی گردوی خردشده ریخته و همینطور لایه ها را تکرار می کنیم تا ظرف پر شود و روی آنرا با گردوی خردشده، پیازداغ و … تزیین می کنیم. مواد را ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوراک کاملا جا بیافتد و سپس سرو می کنیم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي