شکسته شدن قیمت آیفون 7

شکسته شدن قیمت آیفون ۷ در ادامه جزییات ابن خبر را می خوانید

شکسته شدن قیمت آیفون 7, پورتال خبری فرهنگی گهر

غلامحسین کریمی در گفت‌وگویی ورود گوشی‌های آیفون ۷ را در روزهای آتی باعث کاهش عطش بازار و شکستن قیمت‌ها دانست و اظهار داشت: گوشی‌های آیفون ۷ که هم اکنون در بازار وجود دارد، همه قاچاق است اما گوشی‌هایی که توسط ۶-۷ شرکت وارد شده است به صورت رسمی از گمرکات کشور ترخیص خواهد شد دارای گارانتی واقعی و ثبت کد IMEI در شبکه گمرک و سازمان صنعت و معدن است.
او افزود: پیش از این نیز وقتی از گوشی آیفون ۷ رونمایی شد، به مردم اطلاع‌رسانی کردیم که این گوشی‌ها را که از مجاری غیر رسمی وارد کشور شده است، خرید نکنند تا در بحث گارانتی و سایر موارد به مشکل نخورند.

کریمی با تاکید بر این که هیچ یک از شرکت‌های مورد تایید وزارت صنعت و معدن برای واردات آیفون نمایندگی رسمی اپل نیستند، گفت: شرکت اپل سیاست‌های خودش را برای دادن نمایندگی دارد و بیشتر فروشگاه‌های آیفون در خیلی از کشورها که به نام اپ استور فعال هستند، خدمات شرکت اپل را ارائه می‌دهند.
او توضیح داد: در کشور تا به امروز ۱۷ شرکت، مجوز واردات گوشی آیفون (اپل) به کشور را کسب کرده‌اند که این شرکت‌ها به صورت حقوقی بوده و شخص حقیقی در واردات این محصول دخالت ندارند. شرکت‌هایی که در کشور برای واردات گوشی آیفون تعیین شده‌اند، در واقع خرید غیر مستقیم انجام می‌دهند و با ضمانت خود به مردم گارانتی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به این که گارانتی که شرکت‌های مجاز برای واردات رسمی ارائه می‌دهند ۱۸ ماهه است، گفت: این شرکت‌ها موظف هستند سرویس و خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند و اگر تخلفی دیده شود، اتحادیه به آن رسیدگی می‌کند.
کریمی از مردم تقاضا کرد که حتما از مغازه‌های دارای پروانه فروش این محصول را خریداری و از گارانتی این محصول اطمینان حاصل کنند و این امر را در نظر داشته باشند که موبایل‌های همراه دارای شناسه بوده و با ارسال کد ۱۵ رقمی می‌توانند از سلامت این محصول اطمینان حاصل کنند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی به مردم نسبت به وجود یک سری از گارانتی‌های تقلبی هشدار داد و گفت: یک سری از فروشندگان گارانتی به نام اینتل ارائه می‌دهند که این گارانتی به صورت قاچاق می‌آید و اصلا مورد قبول نیست و گارانتی قاچاق محسوب می‌شود. اتحادیه با متقلبین به شدت در این زمینه برخورد می‌کند و تاپایان سال امیدواریم آنها را از بازار جمع کنیم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي