شرایط جدید وام مسکن یکم در سال 98

تسهیلات بانک مسکن در شهرهای مختلف با هم فرق دارد، شرایط جدید وام مسکن یکم در سال 98 با توجه به نوع آن که استفاده از اوراق یا سپرده گذاری و یا جعاله …باشد را در مطلب زیر برای شما عزیزان قرار میدهیم.

شرایط جدید وام مسکن یکم در سال 98

شرایط جدید وام مسکن یکم در سال 98

در شهرهای مختلف افراد برای خرید مسکن چه تسهیلاتی را می توانند دریافت کنند؟ این سوالی است که اکثر افراد با آن مواجه می شوند که در این گزارش تیم با اقتصاد تلاش دارد تا پاسخ آن را با تماتم جزئیات بدهد.

وام های مسکن انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها برای زوجین است. افرادی که تا به حال وام مسکن دریافت نکرده اند و زوج هستند می توانند از شرایط این وام برای خرید مسکن استفاده کنند.این وام انواع مختلفی دارد که هر کدام متناسب با شرایط خاصی است که ممکن است هر متقاضی کننده ای داشته باشد.

 

این وام ها به صورت زیر است:

انواع وام مسکن زوجین

  1. وام مسکن زوجین خانه اولی :یکی از تسهیلاتی که افراد متاهل می توانند از آن استفاده کنند، وام مسکن خانه اولی است که در حوزه صندق پس انداز مسکن یکم قرار می گیرد. سقف مبلغ این وام برای متقاضی کنندگان این وام به سه گروه تهران، کلان شهر و شهرهای کوچک تقسیم بندی می شود.
  • تهران

سقف مبلغ این تسهیلات برای زوج های ساکن تهران ۱۶۰ میلیون تومان با سود ۸ درصد است،متقاضیان این وام باید نصف مبلغ وام دریافتی یعنی ۸۰ میلیون تومان را به مدت یکسال در نزد بانک به صورت سپرده درآورند.

مدت زمان بازپرداخت این وام ۱۲ ساله است و مبلغ پرداختی اقساط ماهیانه یک میلیون و ۷۳۱ هزار تومان است. میزان سود دریافتی این تسهیلات ۸۹ میلیون و ۲۶۴ هزار تومان است.

  • کلان شهرهایی مانند مشهد و اصفهان و…

مبلغ این وام ۱۲۰ میلیون تومان است که زوجین باید ۶۰ میلیون به صورت سپرده یکساله در بانک قرار دهند. اقساط ماهانه این وام یک میلیون و ۲۹۸ هزار تومان که با احتساب سود ۸ درصد به مدت ۱۲ سال، می توان گفت که سود دریافتی این تسهیلات برای متقاضیان آن ۶۶ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان است.

  • شهرهایی با جمعیت پایین تر از ۲۰۰ هزار نفر

مبلغ این وام ۸۰ میلیون تومان است، یعنی به هر یک از زوجین نفری ۴۰ میلیون تومان وام داده می شود،برای دریافت این تسهیلات باید مبلغ ۴۰ میلیون تومان به مدت یکسال در بانک به صورت سپرده بگذارند.سود این تسهیلات ۸ درصد با اقساط ماهانه ۸۶۵ هزار تومان است.

سود دریافتی این وام برای گیرندگان این تسهیلات ۴۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می شود.

لازم به ذکر است که این تسهیلات با این مبالغی که در گزارش آورده شده است فقط به زوجینی تعلق می گیرد که از تسهیلات و یا وام مسکن دیگری استفاده نکرده اند و واحد مسکونی مورد نظر در بافت غیر فرسوده شهر قرار دشته باشد.

شرایط جدید وام مسکن یکم

  1. وام مسکن زوجین با خرید اوراق تسهیلات بانک مسکن (تسه)

زوجینی که خانه اولی نیستند و نمی توانند از آن تسهیلات بهره مند شوند می توانند از این وام نیز استفاده کنند، شرایط دریافت این وام بدین صورت است که بایداوراق تسه را از فرابورس خریداری کنند .یکی از دغدغه افراد برای گرفتن وام مسکن این است که نمی توانند پولی را به صورت سپرده نزد بانک بگذارند، به همین دلیل شاید از گرفتن وام مسکن منصرف شوند، اما این زوجین می توانند با استفاده از تسهیلات مسکن با خرید اوراق تسه، وام مسکن بدون سپرده گذاری دریافت کنند.

متقاضیان وام مسکن بدون سپرده گذاری بلند مدتمی توانند با خرید اوراق تسه بدون سپرده گذاری در بانک ، از این تسهیلات استفاده کنند.سقف مبلغ این تسهیلات برای متقاضیان آن متفاوت است و به سه گروه به شرح زیر تقسیم می شود :

  • تهران

سقف مبلغ این وام برای زوجین ساکن تهران ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۷٫۵ درصد است.متقاضیان برای دریافت این اوراق باید ۲۰۰ برگ اوراق تسه خریداری کنند. قیمت این اوراق متغییر است و افراد در زمان خرید می توانند به سایت مدیریت فناوری بورس تهران بخش فرابورس مراجعه کرده و از آخرین قیمت این اوراق با خبر شوند.

مدت زمان بازپرداخت این اوراق ۱۲ ساله با اقساط یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان به صورت ماهانه است.البته اگر خانه مذکور در بافت فرسوده باشد نرخ سود این تسهیلات ۱۶ درصد با اقساط ماهانه یک میلیون و ۴۶۸ هزار تومان به مدت ۱۵ سال است.

  • کلان شهرهایی مانند اصفهان ، مشهد، تبریز و…

سقف مبلغ این وام برای متقاضیان شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۸۰ میلیون تومان است که برای دریافت آن باید ۱۶۰ برگه اوراق تسهیلات تسه خریداری شود.زمان بازپرداخت این وام ۱۲ ساله با اقساط ماهیانه ۱میلیون و ۳۲۳ هزار تومان است که نرخ سود این تسهیلات ۱۷٫۵ درصد است.اما اگر خانه در بافت فرسوده باشد نرخ سود آن ۱۶ درصد با اقساط یک میلیون و ۱۷۴ هزار تومان به مدت ۱۵ سال است.

  • شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت

مبلغ این وام ۶۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۷٫۵ درصد برای خانه های خارج از بافت فرسوده است که اقساط این تسهیلات ۹۹۲ هزار تومان به مدت ۱۲ سال است.اما اگر مسکن در منطقه فرسوده باشد سود آن ۱۶ درصد با اقساط ۸۸۱ هزار تومان به مدت ۱۵ سال است.

  1. وام جعاله

زوجینی که وام مسکن دریافت کرده اند می توانند در کنار این وام ها، از تسهیلات وام جعاله نیز استفاده کنند که مبلغ این وام برای زوجین ۲۰ میلیون تومان است که با خرید ۴۰ برگه اوراق تسه می توانند آن را دریافت کنند.سود این تسهیلات ۱۷٫۵ درصد با بازپرداخت ۵ ساله و پرداخت مبلغ ۵۰۲ هزار تومان به صورت ماهیانه است.

وام مسکن یکم در سال 98

اواع تسهیلات

جمعیت

سقف تسهیلات

(میلیون تومان)

سود(درصد)

اقساط

مدت بازپرداخت

(سال)

شرایط

خانه یکم

تهران

۱۶۰

۸

۱,۷۳۱,۰۰۰

۱۲

سپرده یکساله به مبلغ ۸۰ میلیون تومان

کلان شهرهایی مانند مشهد-اصفهان-تبریز و …

۱۲۰

۸

۱,۲۹۸,۰۰۰

۱۲

سپرده یکساله به مبلغ ۶۰ میلیون تومان

پایین ۲۰۰ هزار نفر

۸۰

۸

۸۶۵,۰۰۰

۱۲

سپرده یکساله به مبلغ ۴۰ میلیون تومان

اوراق مسکن(خارج از بافت فرسوده)

تهران

۱۰۰

۱۷٫۵

۱,۶۶۵,۰۰۰

۱۲

خرید ۲۰۰ برگه اوراق تسه

کلان شهرهایی مانند مشهد-اصفهان-تبریز و …

۸۰

۱۷٫۵

۱,۳۲۳,۰۰۰

۱۲

خرید ۱۶۰ برگ اوراق تسه

پایین ۲۰۰ هزار نفر

۶۰

۱۷٫۵

۹۹۲,۰۰۰

۱۲

خرید ۱۲۰ برگه اوراق تسه

اوراق مسکن(داخل بافت فرسوده)

تهران

۱۰۰

۱۶

۱,۴۶۸,۰۰۰

۱۵

خرید ۲۰۰ برگه اوراق تسه

کلان شهرهایی مانند مشهد-اصفهان-تبریز و …

۸۰

۱۶

۱,۱۷۴,۰۰۰

۱۵

خرید ۱۶۰ برگه اوراق تسه

پایین ۲۰۰ هزار نفر

۶۰

۱۶

۸۸۱,۰۰۰

۱۵

خرید ۱۲۰ برگه اوراق تسه

وام جعاله

۲۰

۱۷٫۵

۵۰۲,۰۰۰

۵

خرید ۴۰ برگه اوراق تسه

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه