سیستم مخابراتی سانترال پاناسونیک چیست؟

یکی از سیستم های مخابراتی، سیستم سانترال پاناسونیک است. شما عزیزان با سیستم مخابراتی سانترال پاناسونیک چقدر آشنایی دارید؟ برای آشنایی با سیستم مخابراتی سانترال پاناسونیک این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد سیستم های مخابراتی و سیستم سانترال چیست را می خوانید.

سیستم مخابراتی سانترال پاناسونیک چیست؟

سیستم مخابراتی سانترال پاناسونیک چیست؟

سیستم مخابراتی سانترال پاناسونیک

سانترال (PBX) یک شبکه تلفن خصوصی است که در بین شرکت‌ها و یا ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران سیستم تلفنی PBX تعدادی از خطوط شهری را برای برقراری تماس‌های تلفنی خارجی به اشتراک می‌گذارند. از جمله مزیت و امکانات نصب سانترال به اشتراک گذاشتن خطوط شهری تلفن گویا، ارتباط پرسنل به صورت خطوط داخلی است که پرسنل بدون نیاز از خطوط شهری می‌تواند با هم صحبت کنند و بنابراین باعث کاهش رفت و آمد کارکنان و بی‌نظمی می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های سانترال می‌توان به شماره‌گیری تا اعمال محدودیت در تماس های بیرونی با شرکت، بستن صفر و شماره شهرستان، تایمر گذاشتن، عدم دسترسی به خط شهری جهت برقراری تماس اشاره نمود.به طور خلاصه، سیستم سانترال یک شبکه قوی برای سیستم تلفن داخلی کسب و کار است و به طور خودکار سوئیچ‌کننده ارتباط‌های بین دو یا بیشتر کاربران تلفنی است. این سیستم تلفنی به عنوان یک اپراتور برای انجام تماس‌های تلفنی بدون نیاز به حضور شخص می‌باشد. برخی دیگر از مزیت‌های این سیستم تلفنی در زیر آمده است:

سانترال پاناسونیک چیست؟

_ اجازه می‌دهد همه کارکنان از خطوط سیستم تلفنی استفاده کنند و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های مخابراتی می‌شود.

_ سیستم سانترال کاملا قابل برنامه‌ریزی است و می‌تواند الزامات نصب پیچیده را پشتیبانی کند.

_ سیستم سانترال به آسانی می‌تواند قابل ارتقا در شرکت باشد.

_ این سیستم می‌تواند جزئیان مکالمات را ذخیره کند و بنابراین می‌توانید تماس‌های ورودی و خروجی شرکت را کنترل کنید.

بنابراین با نصب سانترال می‌توان به جای خرید تعداد زیادی خطوط از مخابرات، تنها با یک خط تعداد زیادی خطوط داخلی راه‌اندازی کرد که می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها و سهولت در انجام کارها می‌شود. بنابراین با نصب سانترال تلفن مانند یک مرکز مخابراتی می‌شود که در اختیار یک مجموعه قرار می‌گیرد.

آشنایی با سیستم های مخابراتی

مخابرات یا ارتباط از دور انتقال سیگنال‌ها از فواصل به منظور ارتباط است. در زمان‌های گذشته، از سیگنال‌های دود، طبل، سمافوریا (مخابره به وسیله پرچم)، هلیوگراف (مخابره به وسیله نور خورشید) استفاده می‌شد.

در دوران مدرن، مخابرات شامل استفاده از انتقال دهنده‌های الکترونیکی مانند تلفن، تلویزیون، رادیو یا کامپیوتر است. اولین مخترعان در زمینه مخابرات آنتونی میوسی، الکساندر گراهام بل، گوگلیلمو مارکونی و جان لوگی برد هستند.

مخابرات بخش مهمی از اقتصاد جهانی است و سود صنعت مخابرات ۳ درصد محصولات عمده دنیا است.

اجزاء اصلی سیستم‌های مخابراتی

سیستم‌های مخابراتی شامل سه جزء اصلی است:

  • فرستنده: اطلاعات را گرفته و آن را به سیگنال تبدیل می‌کند.
  • کانال مخابراتی: سیگنال را حمل می‌کند و شامل محیط انتقال نیز می‌گردد. هوا و فضا، کابل مسی و فیبر نوری
  • گیرنده: سیگنال را دریافت نموده و آن را به اطلاعات قابل استفاده تبدیل می‌کند.

به طور مثال: دکل‌رادیویی در ارسال‌های رادیویی، شامل یک رادیوی فرستنده، فضای آزاد به عنوان کانال مخابراتی و رادیوی گیرندهاست.

معمولاً سیستم‌های مخابراتی دو طرفه هستند، و یک دستگاه واحد، نقش فرستنده و گیرنده را ایفا می‌کند(ترانسیور).

مثلاً، تلفن همراه یک دستگاه ترانسیور است. مخابره پیام از طریق خطوط تلفن را ارتباط نقطه به نقطه می‌گویند، زیرا بین یک فرستنده و یک گیرندهاست.

مخابرات از طریق ارسال رادیویی را ارتباط پخشی می‌نامند زیرا بین یک فرستنده قوی و گیرنده‌های بسیاراست.

سیستم‌های مخابراتی : آنالوگ و دیجیتال

سیگنال‌ها به صورت آنالوگ و یا دیجیتال هستند. در سیگنال آنالوگ، سیگنال در حوزه زمان به طور پیوسته وجود دارد. اطلاعات در سیگنال دیجیتال به صورت دسته‌ای از ارزش‌های گسسته (مثلاً یک و صفر) کدگذاری می‌شود. هر سیگنال چه آنالوگ و چه دیجیتال حاوی اطلاعات خاص است.

اطلاعات موجود در سیگنال‌های آنالوگ و دیجیتال هنگام انتقال با نویز مخلوط می‌شوند و باعث از بین رفتن اطلاعات موجود در سیگنال می‌شوند.

سیستم‌های مخابراتی : شبکه‌ها

مجموعه‌ای از فرستنده‌ها، گیرنده‌ها یا ترانسیورها که با هم ارتباط دارند را شبکه می‌نامند. شبکه‌های دیجیتالی حاوی یک یا دو مسیریاب هستند که اطلاعات را به کاربر هدایت می‌کنند.

یک شبکه آنالوگ ممکن است شامل یک یا دو سوئیچ باشد که ارتباط بین یک یا دو کاربر را برقرار می‌کنند. در هر دو نوع شبکه، ممکن است تکرار کننده‌ها لازم باشند تا سیگنال را در زمانی که در فواصل دور منتقل می‌شود، تقویت کنند. این برای مقابله با تضعیفی است که مانع از تشخیص سیگنال از نویز می‌شوند.

سیستم‌های مخابراتی : کانال‌ها

کانال یک بخش در زمینه انتقال است که می‌توان برای فرستادن جریانهای چندگانه اطلاعات از آن استفاده کرد. مثلاً یک ایستگاه رادیویی ممکن است در MHz ۹۶ پخش شود در حالیکه ایستگاه رادیویی دیگر ممکن است در MHz ۹۴۵ پخش شود.

در این حالت محیط را بر حسب فرکانس قسمت بندی می‌کنیم و هر کانال، فرکانس جداگانه‌ای را برای پخش دارد.

به صورت متناوب، هر سیگنالی می‌توانند به هر کانالی برای پخش دسترسی پیدا کنند. این را تقسیم زمانی چندگانه می‌نامند و گاهی در ارتباط دیجیتالی استفاده می‌شود.

سیستم‌های مخابراتی : مدولاسیون

شکل گیری سیگنال برای انتقال اطلاعات را مدولاسیون می‌نامند. مدولاسیون یعنی سوار کردن موج متغیر اطلاعات بر روی یک موج ثابت. به موج ثابت در اصطلاح موج حامل گفته می‌شود. می‌توان از مدولاسیون برای نمایش یک پیغام دیجیتالی از طریق موج آنالوگ استفاده کرد. این عمل را کلید زنی گویند و تکنیک‌های کلید زنی فراوانی وجود دارند. (شامل کلید زنی تغییر فازی، کلید زنی تغییر فرکانس، و کلید زنی تغییر دامنه).

مثلاً بلوتوث از کلید زنی تغییر فازی برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها استفاده می‌کند.

از مدولاسیون می‌توان برای انتقال اطلاعات سیگنال‌های آنالوگ با فرکانس‌های بالا نیز استفاده کرد. این کمک بزرگی است زیرا سیگنال‌های آنالوگ با فرکانس پایین نمی‌توانند در فضای آزاد، به خوبی منتقل شوند. از این رو اطلاعات یک سیگنال آنالوگ با فرکانس پایین باید قبل از انتقال بر یک سیگنال، با فرکانس بالاتر (که موج حامل نامیده می‌شود) سوار شود.

روش‌های مدولاسیون متفاوتی برای انجام این کار وجود دارند. (دو مورد از مهم‌ترین آنها مدولاسیون دامنه و مدولاسیون فرکانس هستند).

مثال این روش صدای یک دی جی است که با استفاده از مدولاسیون فرکانس به فرکانس مرکزی ۹۶MHZ منتقل می‌شود (سپس این صدا در کانال «FM ۹۶» دریافت می‌شود).

سیستم‌های مخابراتی : جامعه و مخابرات

مخابرات بخش مهمی از جامعه مدرن است. در سال ۲۰۰۶ تخمین زده‌اند که سود سالانه صنعت مخابرات ۲/۱ تریلیون دلار است که جزو ۳٪ سود خالص جهان (نرخ تبادل اداری) قرار دارد.

شرکت‌ها در سطح اقتصاد خرد از مخابرات، برای ایجاد امپراتوری‌های جهانی استفاده کرده‌اند. این در مورد خرده فروشی شبکه‌ای Amazon.com واضح است.

اما طبق نظر ادوارد لنرت، حتی یک خرده فروش معمولی مثل وال-مارت نیز با استفاده از مخابرات بهتر در زیرساخت‌هایش به سود بیشتری در مقایسه با رقبایش دست پیدا کرده‌است.

صاحب خانه‌ها در شهرها در سراسر جهان از تلفن هایشان برای انجام سرویس‌های خانه از تحویل پیتزا گرفته تا سیم کش استفاده می‌کنند.

حتی جوامع فقیر نیز برای استفاده از تلفن به خاطر مزیت‌های آن تشویق شده‌اند. در ناحیه نارشینگدی بنگلادش، روستایی‌های جدا از هم از تلفن‌های همراه برای ارتباط مستقیم با عمده فروشان و معامله بهتر کالاهایشان استفاده می‌کنند. در ساحل عاج، تولیدکنندگان قهوه از تلفن همراه برای دنبال کردن ساعتی تغییرات قیمت قهوه استفاده می‌کنند و محصولاتشان را با بهترین قیمت می‌فروشند. لارنس هندریک رولر و لئونارد ویورمان در سطح اقتصاد کلان ارتباط علّی را بین زیر ساخت‌های مناسب مخابراتی و رشد اقتصادی پیدا کرده‌اند. بعضی‌ها ارتباطی را بین آنها بیان می‌کنند اما برخی عقیده دارند این ارتباط علّی نیست. با توجه به مزایای اقتصادی زیر ساخت‌های مناسب مخابراتی، این نگرانی فزاینده دربارهٔ جدایی دیجیتالی وجود دارد. زیرا همه جمعیت جهان دسترسی برابری به سیستم‌های مخابراتی ندارند. یک تحقیق در سال ۲۰۰۳ توسط اتحادیه بین‌المللی مخابراتITU))) مشخص کرد که حدود یک سوم کشورها کمتر از ۱ اشتراک تلفن همراه برای هر ۲۰ نفر و یک سوم کشورها ۱ اشتراک خط ثابت برای هر ۲۰ نفر دارند. در مورد دسترسی به اینترنت، تقریباً نیمی از کشورها ۱ از ۲۰ نفر امکانات اینترنت دارند. از این اطلاعات و اطلاعات آموزشی، سازمانITU توانست شاخصی را ایجاد کند که توانایی کلی شهروندان به دستیابی و استفاده از اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات را مشخص کرد. کشورهایی مانند سوئد، دانمارک و ایسلند با استفاده از این اطلاعات بالاترین رتبه را داشتند در حالیکه کشورهای آفریقایی مانند نیجر، بورکینا فاسو و مالی پایین تین رتبه را کسب کردند.

سیستم تلفنهای پاناسونیک

  • تلفنهای رومیزی پاناسونیک
  • تلفنهای بیسیم پاناسونیک
  • تلفنهای SIP پاناسونیک
  • تلفنهای کنفرانس پاناسونیک
  • تلفنهای اختصاصی پاناسونیک
  • تلفن دکت پاناسونیک
  • تلفنهاي هايبريد پاناسونیک
  • تلفنهاي ديجيتال پاناسونیک
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه