سفر نوروزی به اهواز

اهواز شهری زیبا در کرانه‌های کارون پر آب که شاید در سال‌های اخیر کمی بار مشکلات مختلفی را به دوش می‌کشد اما همچنان سرافراز با جذابیت‌هایی بی‌شمار و مردمانی خونگرم و مهربان که سادگی قلب‌های‌شان بیشتر از هر چیزی شما را به سوی خود جذب می‌کند.

راهنمای سفر نوروزی به اهواز 

سفر نوروزی به اهواز

شهری که هر سال برنامه‌های متعددی برای مسافران نوروزی دارد و از سنت‌ها و جاذبه‌های طبیعی خود برای بیشتر شدن توریست به این منطقه استفاده می‌کند. مردم این شهر سنت‌های ایرانی را به بهترین شکل جشن می‌گیرند و بوی سنت‌ها و فرهنگ تماشایی این سرزمین از کوچه‌ها و بازارهای قدیمی شهر حس می‌شود. هر ساله در این شهر برنامه‌های نوروزی جذابی برای مسافران اجرا می‌شود که حال و هوای نوروز را بسی دلچسب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌سازند. در این مقاله تجربه یک سفر هوایی به اهواز بیان شده است.

اهواز شهری با 3000 سال قدمت!

شاید باورش سخت باشد اما اهواز شهری است که قدمتی بیش از 3000 سال دارد. شهری که تا به حال 2 بار به طور کامل تخریب شده و و دوباره از نو ساخته شده. این شهر هزاران سال پیش برای اولین بار توسط ایلامیان ساخته شد و بعد از آن تخریب و دوباره توسط پادشاه اشکانی از نو بازسازی شد. در این شهر آثار تاریخی و بناهای دیدنی زیادی برای دیدن وجود دارد و گورستان سنگی و خانه‌های قدیمی و بنای معین التجار تنها بخشی از دیدنی‌های آن به شمار می‌رود. در این شهر مردمی هستند که به آن‌ها صائبین و مندایی‌ها گفته می‌شود و پیرو دین حضرت یحیی هستند و عده‌ای از آن‌ها در کنار رود کارون زندگی می‌کنند این افراد بیش از 2 هزار سال پیش به ایران مهاجرت کردند و به خاطر عقاید و مراسم‌های مذهبی که دارند باید کنار رودها زندگی کنند. می‌توان فرهنگ و نوع زندگی و عقاید این مردم را دید و با دنیای جدید از مردم سرزمین ایران آشنا شد و از مراسمی که روزهای یکشنبه دارند، دیدن کرد.

تجربه یک سفر هوایی بی نظیر به سوی اهواز!

اهواز در جنوب کشور قرار گرفته و خیلی از مسافران نوروزی از راه زمینی به این سمت حرکت می‌کنند و به خاطر همین ممکن است مسیرهای جاده‌ای به شدت شلوغ و پر تردد شود. بهتر است برای یک سفر هوایی در نوروز برنامه‌ریزی کرد و بلیط هواپیمای اهواز را حتی تا چند ماه زودتر از سفر خریداری کرد. چون از آنجایی که ممکن است با نزدیک شدن به عید نوروز بیشتر پروازها پر شوند و تردد مسافران بیشتر شود، احتمالا بلیط هواپیمای اهواز هم گران‌تر می‌شود و دیرتر اقدام کردن حتما به ضرر شخص تمام می‌شود. به علاوه برای تهیه بلیط  بهتر است یک وب‌سایت کامل و معتبر مثل AirplaneTicket.ir را در نظر گرفت و با مشاهده لیست کاملی از قیمت‌ها از پایین‌ترین قیمت به بالاترین قیمت، بلیط هواپیمای اهواز را خریداری کرد. باید بدانید اگر مقصد کیش یا قشم بود باید دقت بیشتری به خرج می‌دادید اما در مورد بلیط اهواز کمی موضوع متفاوت است و تردد مسافران به این سمت آنقدرها هم زیاد نیست. اما زودتر خریدن بلیط اهواز به صورت آنلاین و چک کردن قیمت‌ها از چند ماه زودتر و در روزهای مختلف کمک می‌کند تا هزینه‌های پرواز به نسبت کمتر شود.

بلندترین رود ایران در اهواز

سفر نوروزی به اهواز

کارون، رودی که همیشه در کنار زیباترین و مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی اهواز قرار گرفته و شگفت انگیزترین منظره‌‌های این شهر از قلب آن ریشه دوانده‌اند و زیباترین پل‌های شهر روی آن ساخته شده است. پل سفید یا پل معلق اهواز یکی از زیباترین پل‌های هشت‌گانه این رود که بخش شرق و غرب را به هم متصل می‌سازد و یکی از تفریحی‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های شهر مخصوصا برای توریست‌ها محسوب می‌شود و پل سیاه از اولین پل‌های ساخته شده روی رود کارون که ساخت آن به دوره ساسانی برمی‌گردد و همانند کمربندی سیاه رنگ دو طرف رود کارون را به هم متصل می‌کند و با افتتاح مسیر راه آهن از این پل به یکی از مهم‌ترین راه‌های ریلی جنوب کشور تبدیل شده است.

برنامه‌هایی که می‌توان در نوروز اهواز تجربه کرد!

در اهواز هر ساله برنامه‌های متعددی برای میزبانی از مسافران نوروزی برگزار می‌شود. در جای جای شهر تئاترهای خیابانی مختلفی اجرا می‌شود و برای راحتی رفت‌وآمد مسافران تورهای گردشگری رایگانی به مهم‌ترین خیابان‌ها و مسیرهای شهر راه‌اندازی می‌شود که معمولا از صبح تا عصر فعال هستند. حال و هوای عید در کوچه و خیابان‌های مختلف شهر به چشم می‌خورد و همه جا چراغانی و گل‌کاری می‌شود و زیباترین منطقه شهر در کنار پل هستند و پل سفید میزبان مهمان‌ها می‌شود. برای راهنمای بهتر مسافران کیوسک‌های راهنمای مستقر می‌شوند و همه چیز برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده می‌شود. به علاوه آبشار مصنوعی اهواز که به عنوان طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه شناخته می‌شود با فواره‌های رنگی و نورهای رنگارنگ یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گشت‌وگذار در تعطیلات عید است.

از بازارهای سنتی اهواز دیدن کنید!

سفر نوروزی به اهواز

اهواز بازارهای قدیمی و سنتی زیادی دارد که قدم زدن در  آن‌ها همه را بادنیای فرهنگ و سنت‌ها و صنایع دستی این شهر بیشتر آشنا می‌کند. بازار عبدالحمید، قدیمی‌ترین بازار اهواز است که زمانی یکی از اشرافی‌ترین بازارهای  شهر بود و امروزه یکی از بازارهای ارزان شهر شده و قدمت آن به بیش از یک قرن می‌رسد. بازار کاوه یکی دیگر از بازارهای جذاب اهواز است که در آن انواع میوه و سبزی و ترشیجات و شیرینی‌های تازه و خوشمزه و ادویه‌های خوش‌عطر و طعم به فروش می‌رسد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه