سخنان اشتون در نشست بروکسل

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 3 فروردین

نشست بروکسل نشست سالانه مقامات عالی‌رتبه سیاسی کشورهایی از آمریکای شمالی و اروپا بوده تا مقامات این کشورها در این نشست به بررسی چالش‌های کنونی که این کشورها در دو سوی اقیانوس اطلس با آن مواجه هستند بپردازند.

سخنان اشتون در نشست بروکسل, پورتال خبری فرهنگی گهر
«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست بود. وی طی سخنانی به موضوع توافق ژنو و سفر اخیرش به تهران پرداخت.
وی در بخشی از سخنان خود درباره توافق ژنو گفت: عزم گروه ۳ کشور اتحادیه اروپا به علاوه سه کشور دیگر برای ایجاد یک رویکرد و همچنین اتحاد این گروه برای یافتن راه حل، به ایجاد توافق ژنو منتهی شد.
وی در ادامه گفت تغییر دولت در ایران نیز به حصول توافق ژنو کمک کرد و این تغییر باعث کاهش مشکلات برای انجام مذاکرات شد.
اشتون البته به این موضوع اشاره کرد که توافق ژنو آغازی برای دستیابی به یک راه‌حل فراگیر است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه این سخنان به سفر خود به تهران اشاره و آن را جالب توصیف کرد.
وی گفت در روز نخست سفر خود دیدارهای فشرده‌ای داشت و در این سفر توانست با «دکتر جلیلی» همتای سابق خود در مذاکرات هسته‌ای دیدار کند.
اشتون گفت: برایم جالب بود با بدانم و ببینم که آقای جلیلی الان چه کار می کند و در چه فضایی فعالیت می‌کند.
اشتون به دیدارهای خود با وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز اشاره و آنها را دیدارهایی جدی توصیف کرد.
از نکاتی که وی ان را جالب توصیف کرد بازتاب سفرش در رسانه‌ها و روزنامه‌های ایران بود. اشتون گفت: احساس کردم که در آنجا از کشورم معروف‌تر هستم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در سفر  به اصفهان نیز از مکان‌های فوق‌العاده تاریخی و فرهنگی بازدید کرده است.
وی در ادامه این سخنان گفت که یکی از مهمترین موضوعاتی که در تمامی دیدارهای خود با مقامات ایرانی به آن اشاره کرده موضوع سوریه بوده است.
وی گفت در ایران گفتم که «اخضر ابراهیمی» نماینده سازمان ملل در امور سوریه نقش بسیار سختی را برای حل بحران سوریه ایفا می‌کند و ما باید از وی حمایت کنیم.
اشتون گفت که در دو کنفرانس ژنو ۱ و ۲ حضور داشته و تمامی تلاش‌ها بر این متمرکز بوده که دو طرف درگیری‌ها در سوریه را روبروی هم نشانده تا با یکدیگر مذاکره کنند.
وی گفت که هم اکنون به جز دستیابی به راه‌حل سیاسی راه دیگری برای بحران سوریه وجود ندارد.

منبع: فارس
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي