سخنان آرنولد شوارتزنگر برای موفقیت

تاريخ : 18 خرداد

آرنولد شوارتزنگر یکی از شخصیت های معروف آمریکایی است که یکی از افراد موفق در زمینه های مدلینگ و تهیه کنندگی و بازیگری و کارگردانی و نویسندگی و بدنسازی و ورزشی و سیاستمدار و فعال محیط زیست می باشد. برای آشنایی بیشتر با سخنان آرنولد شوارتزنگر این بخش گهر را بخوانید چرا که گهر در این بخش سخنان آرنولد شوارتزنگر برای موفقیت را منتشر می کند.

سخنان آرنولد شوارتزنگر برای موفقیت

سخنان آرنولد شوارتزنگر برای موفقیت, پورتال خبری فرهنگی گهر

سخنان آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر مدل، تهیه‌کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، سیاستمدار، بازیگر، فعال محیط زیست، ورزشکار و بدن‌ساز اتریشی-آمریکایی برنده جایزه گلدن گلوب بازیگری است. او رکورد دار ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا است و پس از لی هینی و رونی کلمن بیشترین تعداد قهرمانی در این رقابت‌ها را داراست.

او که به ترمیناتور معروف است، ورزیده‌ترین بدن را در بین بدنسازان جهان داشته و حال دهه ۷۰ زندگی اش را می‌گذراند. اگر چه او در سال ۲۰۱۸ یک عمل قلب داشته، اما حتی بیماری او، چیزی از اندام متناسب و جذاب اش کم نکرده است. او نه تنها در دنیای بازیگری، بلکه در دنیای بدنسازی نیز حرف اول را می‌زند. اگر دوست دارید راز موفقیت آرنولد شوارتزنگر را بدانید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

به خودتان اعتماد کنید

آرنولد شوارتزنگر می‌گوید: «برای رسیدن به موفقیت ، ما باید بدانیم که از زندگی چه می‌خواهیم. بین آنچه خودمان می‌خواهیم با آنچه دیگران از ما انتظار دارند، تفاوت‌های زیادی ست که برای رسیدن به موفقیت، باید این تفاوت‌ها را تشخیص دهیم. اگر به دیگران اجازه دهیم تا درباره زندگی ما تصمیم بگیرند، در واقع خودمان را از آرزوهایمان دور کرده ایم. برای کمک گرفتن از دیگران، خجالت نکشید. شما می‌توانید از دیگران کمک بگیرید، اما نباید کمک گرفتن را با دخالت کردن اشتباه کنید.»

متفاوت باشید

آرنولد به روزمرگی اعتقادی ندارد. او می‌گوید هر روز ما باید با روز‌های قبل تفاوت داشته باشد. او یک جمله معروف دارد: «بدترین چیزی برای من این است که روزهایم شبیه بهم باشد. من از روزمرگی بیزارم.» او به نکته خوبی اشاره کرده است. جمعیت کشور ما هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، ما در طول روز با آدم‌های زیادی در تماس هستیم، این که بتوانیم خودمان را از آن‌ها متفاوت کنیم و بدرخشیم، سخت است، اما نشدنی نیست. اگر ما هم مانند دیگران باشیم، هیچکس به ما توجهی نخواهد کرد. از این رو متفاوت بودن یکی از کلید‌های موفقیت است که آرنولد نیز به آن پایبند بوده است. او با موفقیت‌هایی که کسب کرده توانست خودش را از دیگران جدا کند و در جمع بدرخشد.

گاهی قانون شکنی کنید

آرنولد در جایی گفت: «قوانین برای شکستن است. افرادی که قوانین را وضع کرده اند، دوست دارند خودشان را در پشت موانع پنهان کنند.» البته ما از دوران کودکی و حتی در مدارس یاد گرفتیم که قوانین را زیر پا نگذاریم، اما گاهی شکستن قوانین لازم است. به قول آرنولد، برای این که دیده شویم و استعدادمان را به رخ دیگران بکشیم، باید متفاوت باشیم و برای رسیدن به اهدافی که در سر داریم، با هر مانعی که مقابل مان است مبارزه کنیم، حتی اگر به قیمت شکستن قوانین تمام شود.

کارهایتان را به تعویق نیندازید

اگر شما سر خودتان را با کار‌های مختلف شلوغ کنید، یک روز به خودتان می‌آیید و می‌بینید که در آن‌ها غرق شده اید. همین حس ناخوشایند باعث می‌شود که شما در برداشتن قدم هایتان درنگ کنید. طبق مطالعات انجام شده، ۲۶% از جمعیت جهان مدام خواسته هایشان را به تعویق می‌اندازند. افرادی که چنین ویژگی دارند، بدون شک انگیزه شان را برای تلاش کردن از دست می‌دهند. آرنولد جزو آن آدم‌هایی ست که برای آنچه می‌خواهد، درنگ نمی‌کند. او اعتقاد دارد که اگر کار امروز را به فردا بسپاریم، در واقع موانع بیشتری را سر راه خود قرار داده ایم. شاید همین جسارت و انگیزه بالای اوست که باعث موفقیت اش شده است.

تا جایی که می‌توانید یاد بگیرید

حتما شما هم جمله معروف «ز گهواره تا گور دانش بجوی» را شنیده اید. این باور یکی دیگر از دلایل موفقیت آرنولد بوده است. او اعتقاد دارد که هیچوقت برای یادگیری دیر نیست. از این رو سعی می‌کند که در هر لحظه از زندگی اش چیز جدیدی بیاموزد. او یک بار گفت: «اگر ما ۲۰۰ کتاب تاثیرگذار در جهان را بخوانیم، تمام چیز‌هایی را که برای رسیدن به موفقیت نیاز داریم، به دست خواهیم آورد. کتاب هایی، چون «سفر‌های گالیور»، «کلبه عمو تام»، «جنایت و مکافات» و… از کتاب‌هایی هستند که درس‌های زیادی را به ما می‌آموزند، از این رو خواندن شان واجب است.»

از شکست نترسید

زندگی پر از پستی و بلندی هاست. یک دقیقه شما احساس قدرت می‌کنید و دقیقه‌ای بعد حس شکست. آرنولد جمله معروف دیگری دارد: «درد موجب رشد من می‌شود. درد، همان چیزی ست که من می‌خواهم.» در واقع او شکست را مرحله‌ای از رشد می‌داند. اگر چه شکست درد و رنج دارد، اما ما باید از این فرصت هم برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر استفاده کنیم. در مقابل شکست‌ها سر خم نکنیم. حتی فرد موفقی، چون آرنولد هم در زندگی اش بار‌ها افتاده و بلند شده است، بنابراین نباید با شکست هایمان ناامید شویم.

افراد منفی نگر را از زندگی تان حفظ کنید

همیشه افرادی در اطراف ما هستند که ساز مخالف می‌زنند و به همه چیز با دید منفی می‌نگرند. بدون شک آرنولد نیز با چنین آدم‌هایی در زندگی اش برخورد کرده، اما اعتقاد او این است: «افرادی که از شما حمایت نمی‌کنند، آن‌هایی که مدام انرژی منفی به شما می‌دهند و ساز مخالف می‌زنند را باید از زندگی تان حذف کنید. شما به داشتن چنین افرادی در زندگی تان نیازی ندارید، مهم نیست که دیگران در مورد شما چه می‌گویند، شما باید خودتان به قدرتی که دارید اعتماد کنید. ما قوی‌تر از آنچه فکرش را بکنیم، هستیم و می‌توانیم به هر آنچه که می‌خواهیم دست یابیم.»

یک الگو برای خودمان تعریف کنیم

اگر شما فردی را می‌شناسید که راه شما را رفته و موفق شده است، می‌توانید او را الگوی خودتان قرار دهید. اگر شما فردی را داشته باشید که از او سوال هایتان را بپرسید، یا فردی که به شما انگیزه دهد، خیلی سریع‌تر در مسیری که قرار گرفته اید، پیشرفت خواهید کرد. گاهی ما به تنهایی انگیزه لازم را برای حرکت کردن نداریم، اما زمانی که فرد دیگری را الگویمان قرار می‌دهیم یا زمانی که فرد دیگری ما را به سمت جلو هل می‌دهد، با سرعت بیشتری به سمت اهداف مان پیش خواهیم رفت.

دست از تلاش نکشیم

این که هنگام مقابله با موانع، دست از تلاش برداریم و همه چیز را رها کنیم، ساده است، اما به قول آرنولد اگر بتوانیم برای رسیدن به اهداف مان بجنگیم، هنر کرده ایم. آرنولد می‌گوید: «بدون سخت کوشی، به چیز‌هایی که می‌خواهیم نخواهیم رسید.» به عنوان مثال، آرنولد از ۱۵ سالگی پرورش اندام را آغاز کرد. او در آن سن مجبور بود وزن زیادی را کم کند. اگر چه در آن سن این کار سخت بود، اما او پس از ۵ سال تلاش بی وقفه، در نهایت توانست به هدف اش برسد و جایزه پرورش اندام جهان را از آن خود کند. در سن ۲۰ سالگی، بالاخره تلاش‌های بی وقفه آرنولد جواب داد. به قول او: «ما نمی‌توانیم دست هایمان را در جیب هایمان بگذاریم و از پله‌های یک نردبان بالا برویم.»

به دیگران انگیزه دهیم

آرنولد می‌گوید: «مثبت اندیشی مسری ست.» اگر ما مثبت باشیم، دیگران هم دیدی مثبت پیدا خواهند کرد. اگر ما از دیگران کمک می‌گیریم و انتظار داریم که آن‌ها به ما کمک کنند، ما نیز باید جواب مهربانی‌های آن‌ها را بدهیم. کمک کردن به اطرافیان جای دوری نمی‌رود. کافی ست که مثبت بیاندیشیم، انگیزه داشته باشیم و همان قدر که برای موفقیت خودمان تلاش می‌کنیم، به دیگران نیز انگیزه لازم را بدهیم. همه ما در زندگی هدفی داریم، اما گاهی تنهای چیزی که بدان نیاز داریم، اندکی انگیزه از سوی دیگران است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي