سبک زندگی غاز آبی چگونه است؟

غاز آبی یکی از انواع پرندگانی است که در آب زندگی می کند. شاید تا به حال شنیده باشید که به غاز آبی، کودن دوست داشتنی لقب داده اند. برای آشنایی با سبک زندگی غاز آبی این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد غاز آبی و انواع غاز آبی و ویژگی های غاز آبی می خوانید.

سبک زندگی غاز آبی چگونه است؟

سبک زندگی غاز آبی چگونه است؟

زندگی غاز آبی

کودن، که با نام‌های بوبی و غاز احمق نیز شناخته می‌شود، نام سرده‌ای از پرنده‌های دریایی است که در لاتین سولا (Sula) نامیده می‌شود و بخشی از خانواده کودنان (Sulidae) است.

دریانوردان اسپانیایی این پرنده را بوبی (bubie) نامیدند که در زبان عامیانه اسپانیایی به معنای کودن و دیرآموز است. این نامگذاری از آنجا ناشی می‌شود که پرنده کودن عادت به نشستن بر روی عرشه کشتی دارد و به راحتی توسط دریانوردان شکار می‌شود.

کودن‌ها شکارچی ماهی هستند و از طریق شیرجه زدن از ارتفاع یک متری به درون آب و تکاپو در زیرآب به دنبال طعمه خود می‌گردند. کیسه‌های هوایی زیر پوستی صورت، در برخورد با آب به عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کنند. کودن‌ها پرندگانی اند که به صورت اجتماعی زندگی می‌کنند. تخم‌های آن‌ها به رنگ آبی خط خط است و اغلب در روی زمین یا آشیانه درختی، گذارده می‌شوند.

«کودن پا آبی» پرنده‌ای است از خانوادهٔ سولیده که متشکل از ده گونه پرندهٔ دریایی بلندبال است. زیستگاه طبیعی این پرنده مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری خارج اقیانوس آرام و مشهورترین زیستگاه آنها، گالاپاگوس در اکوادور است. این پرندگان جالب توجه را می‌توانید از خلیج کالیفرنیا تا سواحل غربی آمریکای جنوبی و مرکزی در پرو مشاهده کنید.

در این خانواده، نرها  هنگام مشاهده ماده‌ها و برای جلب توجه آنها، پاهای آبی خود را بالا و پایین می‌برند. جالب است بدانید، قد و بالای «پا آبی»های ماده بسیار بلندتر از نرها است. به طوری که قد برخی از آنها  به 90 سانتی‌متر و اندازه بال‌هایشان به 1.5 متر می‌رسد.

غذای این پرنده‌های کودن، ماهی‌ است که اصولا با شیرجه زدن به زیر آب آنها را شکار می‌کنند. در ضمن باید اشاره کنیم، خنگ‌های پاآبی به طور دسته‌جمعی شکار می‌کنند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه