سامانه ارسال ایمیل چگونه کار می کنند؟

تاريخ : 7 مرداد

امروزه با اینکه روش های مختلف زیادی برای جایگزین ایمیل به وجود آمده است، اما هنوز هم ایمیل کاربرد خود را دارد و بسیاری از افراد برای فعالیت های شان و همچنین کسب و کارشان از ایمیل و سامانه های ارسال ایمیل استفاده می کنند. برای آشنایی با سامانه ارسال ایمیل این بخش گهر را بخوانید. در ادامه در مورد ارسال ایمیل و وب سرویس ایمیل و سرویس ایمیل گروهی می خوانید.

سامانه ارسال ایمیل چگونه کار می کنند؟

سامانه ارسال ایمیل چگونه کار می کنند؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

سامانه ارسال ایمیل

وب سرویس ایمیل چیست ؟ شاید برای شما و یا بخشی از کارتان پیش آمده باشد که احتیاج به استفاده از سیستم و یا سامانه دیگری علاوه بر سیستم داخلی خودتان پیدا کرده باشید تا برخی و یا قسمتی از روال کاری در حال انجام ، از طریق آن انجام شود .

برای مثال ممکن است که شما با برخی شرکت های همکار خود در ارتباط باشید و هر روز یک محتوای خاص و یا حتی محتوایی متغییر را به آنان ایمیل نمایید .سپس با استفاده از بازخورد آن شروع به انجام روال دیگری نمایید که هر یک به مرحله قبل خود وابسته است و بدون عملکرد یک قسمت ادامه روال کاری ممکن نیست. حال در نظر بگیرید تمام این روال و یا حتی گوشه ای از آن توسط یک شخص انجام شود و یا برای انجام آن مجبور باشید به محیط دیگری وارد شوید و بخشی از آن کار را در همان محیط انجام دهید

جدا از زمان و احتمال خطای بالا و تغییر چندباره سامانه های ارسال ایمیل و اتوماسیون اداری خودتان، باید زمان بالایی هم منتظر نتیجه بمانید و سپس ادامه روند کاریتان را در پیش بگیرید .

در نظر بگیرید که شخص و یا اشخاصی که آن روال را انجام می دهند برای ساعتی و یا چند روز حضور نداشته باشند یا اینکه در روال کاری خطایی پیش آید که نتیجه را تغییر دهد و یا انجام روال کاری دچار صرف زمان بالایی شود تا جایی که تاخیر ایجاد شده باعث تغییر نحوه عملکرد شود . در چنین شرایطی چه کاری را انجام می دهید و چاره آن چیست ؟

راه کاری که می تواند به عنوان راه حل نهایی ارائه شود ارائه وب سرویس ایمیل است .

وب سرویس ایمیل :

دسترسی و امکان استفاده از وب سرویس در تمام کارهای مجازی و در اکثر سیستم ها قرار داده شده و بسیار مورد استفاده و مورد علاقه افراد است . وجود این محدودیت ها و ضریب بالای خطای موجود در آن باعث می شود تا سامانه های ارسال ایمیل برای مبحث ارسال ایمیل انبوه نیز مورد استفاده قرار گیرد .

با استفاده از وب سرویس ایمیل می توان تمام روال کاری و مورد استفاده در هنگام ورود به سامانه های ارسال ایمیل گروهی را تحت اختیار داشت . می توان با وب سرویس نوع ارسال ایمیل مارکتینگ و یا خبرنامه را انتخاب نمود و یا نوع قالب طراحی و یا خریداری شده و یا حتی ارسال قالب با کدهای HTML ( قالب ساز HTML ) را در اختیار داشت، به راحتی محتوای خود را به آدرس ایمیل معتبر گیرندگان خود ارسال نمود و با همان وب سرویس ایمیل گزارش ارسال ایمیل خود را دریافت کرد .

با استفاده از وب سرویس فارغ از ورود به سامانه های ارسال ایمیل گروهی خودتان در هر زمان و در هر شرایطی می توانید عملیات ارسال ایمیل را انجام دهید و برای انجام ارسال هایتان نیازی ندارید تا انتهای روال ارسال به اینترنت متصل بمانید .

ایمیل مارکتینگ ( email marketing ) چیست ؟

ایمیل مارکتینگ ( email marketing ) و یا مارکتینگ از طریق ایمیل راه کار تازه ای برای ورود به دنیای کسب و کار است . مارکتینگ در اصطلاح راه کاری برای ورود به دنیای بازاریابی و فروش و یا افزایش فروش از طریق امکانات و یا نوع وجودیت ایمیل است .

راه کارهای متفاوت و گستره ای برای ورود به دنیای بازاریابی و افزایش مشتریان و مخاطبین محصولات وجود دارد و با گسترش فناوری و ورود رقابت به دنیای مجازی استفاده از راه هایی مانند ایمیل می تواند به عنوان راهکاری نوین در جذب مشتری محسوب شود .

برای استفاده از ایمیل در حوزه مارکتینگ می توان از وب میل های شخصی و یا وب میل های تحت دامنه تجاری استفاده نمود که هرکدام محدودیت مربوط به خود را دارند . استفاده ار سامانه های ارسال ایمیل انبوه می تواند با توجه به ویژگی ها و امکانات منحصر به خود بهترین و مناسب ترین گزینه باشد .

در صورتی که نحوه ارسال و بستر مناسب استفاده از ایمیل برای ارسال گروهی ایمیل و استفاده در تبلیغات به درستی انتخاب شود با استفاده از حوزه مارتینگ مجازی می توان تعداد مشتریان بیشتری به نسبت تبلیغات از راه های متفاوت پیدا نمود . دلیل ابتدایی آن استفاده روز افزون از حوزه اینترنت و دستگاه های آن می باشد . دستگاه های تلفن به نت مجهز بوده و در اختیار همه افراد هستند بنابراین در تمام زمان ها و مکان ها که اشخاص مورد نظرتان گوشی همراه خود را به همراه داشته باشند می توانند با اتصال به نت از تبلیغات و محتوای ارسالی شما با خبر شوند .

علاوه بر این شکسته شدن محدودیت هایی که در بقیه راه های تبلیغاتی وجود دارد و فرصت های بی شماری که در استفاده از ایمیل ماکتینگ وجود دارد باعث می شود که این بهترین گزینه برای انتخاب در تبلیغات به حساب آید . کم بودن هزینه و پر مخاطب بودن نیز باعث خواهد شد تا فرد ارسال کننده ایمیل مارکتینگ بتواند با ویژگی های زیر بالاترین بازخورد را داشته باشد.

ویژگی ایمیل مارکتینگ :

کم هزینه بودن

پرمخاطب بودن

دسترسی از طریق تمام دستگا ه های متصل به اینترنت

استفاده از ویژگی های تولید محتوا در سامانه های ارسال ایمیل گروهی

استفده از ایمیل مارکتینگ برای تمام فرادی که دارای سایت هستند و یا از طریق سایت های فروشگاهی اقدام به ایجاد کسب و کار نموده اند نیز بسیار پر بازده خواهد بود زیرا در همان لحظه که ایمیل دریافت شود پس دسترسی به نت موجود است . قراردهی یک لینک و یا معرفی نام سایت و برند می تواند باعث شود که ر همان لحظه شخص بتواند با توجه به متن انتخابی و نوشته شده به سایت مراجعه کرده و چه بسا در همان زمان بتواند آورده مالی مناسبی داشته باشد . البته از میزان بادید های انجام شده بر روی سایت و تاثیر آن نیز نمی توان چشم پوشی کرد . درحالی که این امتیاز در هیچ نوع تبلیغاتی وجود ندارد

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي