ساحل مخفی جزیره ماریتا ؛ پدیده ای عجیب اما زیبا

یکی از جاذبه های گردشگری کشور مکزیک، جزیره ماریتا است که به عنوان عجیب ترین جاذبه گرشگری این کشور و حتی جهان شناخته شده است. ما در این بخش گهر به معرفی ساحل مخفی جزیره ماریتا می پردازیم.

ساحل مخفی جزیره ماریتا ؛ پدیده ای عجیب اما زیبا

ساحل مخفی جزیره ماریتا ؛ پدیده ای عجیب اما زیبا

يكي از جاذبه هاي عجيب و جالب طبيعي در جزيره ماريتا در مكزيك يك ساحل مخفي است كه كمتر كسي از آن با اطلاع است. اين ساحل كه تقريبا ده ها متر دور تر از ساحل اصلي قرار گرفته يك مكان جالب و دنج براي تفريح به شمار مي ايد.

ارتباط اين ساحل با خود دريا از طريق تونلي در زير زمين است كه باعث ميشود اين ساحل همانند يك ساحل واقعي به نظر آيد.ضمن اينكه ديواره هاي تونل مانند موج شكن عمل ميكنند و در زمان هاي طوفاني ميتوان با خيال آسوده در آبهاي اين ساحل كم نظير به شنا پرداخت.

مجمع الجزایر ماریتا آیلندز در پورتو والارتا مکزیک قرار دارد و قرن‌ها پیش به واسطه فعالیت‌های آتشفشانی این ساحل جالب و دیدنی شکل گرفته است و بصورت ساحلی سقف دار و مخفی  می باشد.

دیواره های این ساحل بعنوان موج شکن عمل می کنند.درون چاله ای قرار گرفته وبر روی سطح زمین قرار ندارد.این ساحل مخفی با تونلی به دریا ارتباط پیدا می کندوبه اقیانوس آرام متصل می شودو گردشگران باید از این تونل شنا کنند و به داخل این ساحل بیایند.

البته لازم به ذکر است که عمق این تونل زیاد نیست که احتیاجی به وسایل مجهز شنا باشد.ت این جزیر ه خالی از سکنه است  و گردشگران تنها با استفاده از قایق‌های مجاز می توانند شاهد شگفتی‌های طبیعی این منطقه باشند.

جالب است که بدانید ایرانیان مقیم قاره آمریکا و کانادا معمولا برای اینکه پول مازاد بر نیاز خود را صرف مالیات نکنند به تفریح در مکانهای جذاب مکزیک روی آورده اند. این ساحل یکی از این مکانهاست.

دولت مکزیک در اوایل دهه 1900 میلادی با توجه به خالی از سکنه بودن ماریتا آیلندز از این منطقه برای انجام آزمایش‌ها و مانورهای نظامی استفاده می کرد. پس از سال‌ها پژوهش و تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفاظت قانونی از این مجمع الجزایر، تیمی از دانشمندان به رهبری “ژاک کوستو”، مقام‌های مکزیکی را متقاعد کردند تا ماریتا آیلندز را یک منطقه حفاظت شده در برابر ماهیگیری، شکار و دیگر فعالیت‌های مخرب انسان اعلام کنند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه