سئوالات مهم در رابطه عاشقانه

روابط عاطفی،سوالات اساسی در رابطه عاشقانه ،در شروع بسیاری از رابطه ها افراد متوجه نیستند که در حال آشنایی باهم هستند و باید نکاتی را مد نظر قرار داده و یا به بسیاری از رفتارها دقت کنند. گاهی آنقدر غرق لذت بردن از آشنایی با فرد جدید می شوید که به نکات مهم توجه کمی دارید. در این مطلب سئوالات مهم در رابطه عاشقانه را در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید.

.

سئوالات مهم در رابطه عاشقانه

.

در این متن به چند سوال اشاره می کنیم که شما می توانید از خودتان بپرسید و رابطه خود را بهتر بشناسید…

    فکر می کردید شریک زندگی بیابید که کامل باشد، آیا این فرد به اندازه کافی خوب است؟

    آیا در مورد این فرد به دیگران دروغ می گویید؟

    آیا این فرد رفتارهای عجیب و غریبی دارد و شما خودتان را توجیح می کنید؟

    آیا هنگامی که از رابطه تان شکایت می کردید آن فرد نسبت به شما بی تفاوت بود؟

    بی اعتمادی در رابطه شما وجود دارد، نه به دلیل برخوردهای طرف مقابلتان بلکه به خاطر خیانت فرد دیگری در گذشته تان؟

    آیا هنگامی که از رابطه تان دور هستید احساس می کنید رابطه منحصر به فردی دارید و هنگام نزدیکی به هم سعی می کنید از بسیاری از مسائل چشم پوشی کنید؟

    آیا هنگامی که با دوستانتان در مورد فرد مورد نظر صحبت می کنید؛ نظر مثبتی ندارند؟

    آیا افکار و تجربیات تلخ گذشته تان در رابطه امروزتان تاثیر می گذارد؟

اگر جواب شما در برابر این سوالات “بلی” است ممکن است در یک سراب باشید. سراب در دوستی ها زمانی اتفاق می افتد که شما در رابطه ای که هستید از بسیاری از کیفیت هایی که برای شما حائذ اهمیت است چشم پوشی می کنید.

توجه کنید منظور ما این نیست که اگر روابط کاملی ندارید از رابطه تان بیرون بیایید بلکه منظور ما این است که روابطی که در آن شما رنج می کشید و مدام در حال نزاع هستید روابط مناسبی برای شما نیستند. اگر رابطه تان خوب و ایده آل نیست سعی کنید به بهبودی آن کمک کرده و یا انتظارات نابجای خود را از رابطه دور کنید.

شاید با خودتان فکر کنید چرا باید در رابطه ای حضور داشته باشید که به احساساتتان توجهی نمی شود، چرا یک رابطه واقعی را پیدا نمی کنید و خیلی از سوالات دیگر که در سطور زیر چند دلیل برای آن ذکر خواهد شد…

1. انتظارات فرهنگی:

.

تفاوت در انتظارات یکی از اختلافات بسیاری از افراد است. به عنوان مثال رابطه عاشقانه در زندگی من بسیار اهمیت دارد و به نوعی محور زندگی من محسوب می شود. هیچ وقت از یک رابطه عاشقانه به عنوان یک چیز وحشتناک یاد نمی کنم بلکه به اعتقاد من ارتباط باید وجود داشته باشند تا رابطه سالمی شکل بگیرید حتی صرفنظر از اینکه من چقدر طرف مقابل را دوست دارم شناخت باید کم کم صورت بگیرد.

2. گیر کردن در الگوی قدیمی:

.

هنگامی که در روابط قبلی به ما خیانت شده است، در روابط فعلی دچار شک و تردید شده و مدام نگرانی داریم. هنگامی که طرف مقابلمان مدام تلفن همراه خود را چک می کند در ذهن افراد مورد خیانت قرار گرفته شده همان تصورات قبلی می آید. این که این فرد جدید بتواند در ما کسب اعتماد بکند کار بسیار دشواری است. اما نباید به دلیل اینکه در گذشته شما صدمه دیده اید فرد جدید را هم با همان چشم ببینید و به او شک داشته باشید. همه مردان و زنان شبیه هم نیستند و ویژگی های فردی متفاوتی در بین افراد وجود دارد.

3. مغز :ROM-COM

.

ROM-COM  در مغز مردان تاثیرات زیادی می گذارد. هنگام تماشای فیلم های رومانتیک و عاشقانه باعث می شود تحریکات و انفعالاتی در بدن مردان صورت می گیرد. این ناحیه در مغز باعث می شود مردان در یک رابطه زناشویی که احترام وجود ندارد و روابط سالمی نیست، باقی بمانند.

داشتن عشق در زندگی بسیار چیز زیبا و ارزشمندی است. اما بین دو فرد باید هم پوشی نیز وجود داشته باشد. هنگامی که رابطه ای را شروع می کنید لطفا از خود و دوستانتان راجع به رابطه تان سوال کنید. بعد از شناخت از طرف مقابلتان در مورد او قضاوت کنید. برای تجربه عشق واقعی خودتان را نفروشید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه