بهترین زمان تعویض لوازم آرایشی چه موقع است؟

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 14 مرداد

بهترین زمان برای تعویض لوازم آرایشی چه موقع است؟ چه موقع باید ریمل و دیگر لوازم آرایشی خود را تعویض کنید؟

بهترین زمان تعویض لوازم آرایشی چه موقع است؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

احتمالا شما رژ لبی دارید که رنگ آن را بسیار دوست دارید اما آیا به خاطر می آورید چه مدت پیش آن را خریده اید؟

تمام لوازم آرایشی یک عمر مفید یا بهتر است بگوییم تاریخ انقضا داشته و پس از مدتی حتی اگر به طور کامل استفاده نشده باشند باید دور ریخته شوند.طبق دستور اداره دارویی و غذایی آمریکا(FDA) تولیدکننده های لوازم آرایشی موظف نیستند که تاریخ انقضای محصولاتشان را بر روی کالا ثبت کنند اما بعضی شرکت ها این کار را میکنند پس شما سعی کنید لوازم آرایشی خود را از مارک هایی تهیه کنید که تاریخ انها ثبت شده باشد.

طبق گفته اداره دارویی و غذایی آمریکا تاریخ مصرف کالا ها تنها یک راهنمای مصرف میباشند و اگر وسیله مورد نظر در شرایط مطلوبی نگه داری نشود زودتر از تاریخ تعیین شده فاسد می شود.به عنوان مثال دمای بالا و نور شدید آفتاب سبب فاسد شدن لوازم آرایشی میشود اما اگر همین وسایل آرایشی در شرایط سالم و خوب نگه داری شوند مدت طولانی تری قابل استفاده هستند.

لوازم آرایشی که تمام مواد تشکیل دهنده آن طبیعی و غیر مصنوعی باشد عمر و تاریخ انقضای کوتاه تری دارد پس توجه داشته باشید که قبل از دور ریختن جعبه آنها،تاریخ مصرفشان را درجایی یادداشت کنید.

عادت کنید که همیشه تاریخ مصرف لوازم آرایشی تان را چک کنید مثلا اگر میبیند رنگشان تغییر کرده آنها را دور بریزید ؛حتی اگر تاریخ مصرفشان تمام نشده باشد.برخی وسایل آرایشی مثل پودر ها تا ۲ سال قابل استفاده هستند اما ریمل ها هر ۳ ماه باید تعویض شوند.

زمانی که چشم شما عفونت میکند نشان از وجود باکتری در لوازم آرایشی تان است پس تمام آنها را دوربریزید.به دلیل وجود همین باکتری ها هیچ زمانی نباید لوازم آرایشی خود را به کسی بدهید حتی کسانی که خیلی دوستشان دارید.دقت داشته باشید که اگر برای خرید به مغازه ای می روید از نمونه های آرایشی استفاده نکنید زیرا ممکن است آلوده به باکتری باشند،برای اطمینان بیشتر از فروشنده بخواهید نمونه های یک بار مصرف به شما بدهد.

ترجمه توسط گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي