زمان برگزاری کنکور سراسری 94 تغییر کرد

زمان برگزاری کنکور سراسری 94 بدلیل اینکه در ماه مبارک رمضان برگزار نشود و برای داوطلبین مشکلی نداشته باشد تغییر خواهد کرد.ولی ظاهرا این تغییر با اعتراض داوطلبین روبرو شده است!

زمان برگزاری کنکور سراسری 94 تغییر کرد

طبق اعلام سازمان سنجش پیش از ثبت نام برای آزمون سراسری سال 94، این آزمون اواخر خردادماه برگزار می شود.

کاربران کنکوری خبرآنلاین با مراجعه به سایت، از مشکلاتی که در این زمینه برایشان پیش آمده گفته اند.
آن ها می گویند که جلو افتادن کنکور باعث شده تا فاصله آزمون سراسری و امتحانات پایان ترمشان بسیار نزدیک به هم باشد و این داوطلبان امکان مرور دروس را نداشته باشند.
مجید توکلی، سخنگوی سازمان سنجش در این باره می گوید: همانطور که می دانید، آزمون سراسری هر ساله در دهه اول تیرماه برگزار می شد که امسال به دلیل تداخل با ماه مبارک رمضان، آن را اواخر خرداد برگزار می کنیم.
او می افزاید: ما اگر می خواستیم کنکور را بعد از ماه رمضان برگزار کنیم، به دلیل حجم کارهای اجرایی، جهت اعلام نتایج به مشکل برمی خوردیم در نتیجه تصمیم گرفتیم که کنکور را جلو بیاندازیم.
سخنگوی سازمان سنجش به خبرآنلاین می گوید که این مسئله نباید برای بچه ها مشکلساز شود چرا که ما قبل از ثبت نام به اطلاع رساندیم که به علت ماه رمضان آزمون سراسری 21 و 22 خرداد برگزار می شود و داوطلبان طبق رنامه ریزی زمانی در آزمون ثبت نام کردند.

به گفته توکلی داوطلبان ریاضی و فنی و انسانی صبح پنجشنبه 21 خردادماه کنکور خواهند داد، داوطلبان هنر بعد از ظهر همان روز، داوطلبان علوم تجربی صبح جمعه و داوطلبان زبان های خارجه عصر روز 22 خردادماه سالجاری آزمونشان برگزار می شود.
سخنگوی سازمان سنجش در مورد اعتراض داوطلبان به جلو افتادن کنکور هم می گوید: این موردی نیست که مثلا یک ماه پیش عنوان کرده باشیم. قبل از ثبت نام اعلام کردیم و داوطلبان به این امر آگاه بودند.
او ادامه می دهد: ما با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ بودیم و بنا بر این بود که امتحانات تا پایان اردیبهشت ماه به پایان برسد و داوطلبان کنکور سه هفته برای جمع بندی و مطالعه زمان خواهند داشت.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه