رکورد مصرف گاز در تهران شکسته شد

میزان مصرف گاز در کل کشور طی روز گذشته (13 بهمن ماه) در بخش خانگی به بیش از 491 میلیون متر مکعب رسید و کل مصرف گاز در کشور از مرز 570 میلیون متر مکعب فراتر رفت.

رکورد مصرف گاز در تهران شکسته شد

با توجه به برودت و سرمای شدید و کاهش شدید دما در اکثر استانها از هموطنان گرامی انتظار می رود با رعایت اصول صرفه جویی زمینه انتقال پایدار و مستمر گاز طبیعی در سراسر کشور را فراهم آورند.

بر پایه این گزارش، میزان مصرف گاز در استان تهران نیز به بالاترین میزان مصرف تاکنون رسید و از مرز 116 میلیون متر مکعب طی روز گذشته فراتر رفت لذا از کلیه هموطنان گرامی درخواست دارد به صورت جدی در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا مشکلی در خدمات رسانی به استانهای سردسیری که هم اکنون دچار مشکلات متعددی از جمله قطع آب و برق هستند، پیش نیاید.

این گزارش می افزاید، خوشبختانه در حال حاضر با مدیریت توزیع هیچگونه قطعی گاز در مبادی مصرفی کشور گزارش نشده است، ولی با توجه به جو سرمای حاکم در کشور در صورت عدم رعایت اصول صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی از سوی هموطنان گرامی احتمال افت فشار و یا قطعی گاز در کشور وجود دارد.

لازم به ذکر است، هموطنان گرامی می توانند با بکارگیری راهکارهای ساده ای چون استفاده از لباس گرم و کاهش یک بخاری در منزل، نصب پرده های ضخیم تا حد زیادی مصرف گاز را کاهش دهند، ضمن آنکه تنظیم و قرار دادن دمای موتورخانه بر روی 50 تا60 درجه نیز کمک شایانی در کاهش مصرف گاز خواهد داشت.

ادارات دولتی تا حد امکان در مصرف گاز صرفه جویی کنند
با توجه به اینکه بخش عمده ای از مصرف گاز در کشور متعلق به وزارتخانه ها، سازمانها، ادارات و نهادهای دولتی است، رعایت اصول صرفه جویی در بخش های مذکور تا حد زیادی به کاهش مصرف گاز در کشور منجر خواهد شد، بنابراین مطابق بخشنامه ارسالی از سوی معاون اول محترم رئیس جمهور به تمامی دستگاه ها و وزارتخانه های دولتی به منظور صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، انتظار می رود، سازمان های مذکور با رعایت اصول صرفه جویی، شرکت ملی گاز ایران را در خدمات رسانی مستمر به سایر هموطنان گرامی یاری رسانند.

مطابق این بخشنامه، وزارتخانه ها، سازمانها، ادارات و نهادهای دولتی با رعایت دمای 21-18 درجه در فضاهای داخلی و بسته و دمای 18 درجه در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روز های تعطیل( برای ساختمان هایی که سیستم حرارت مرکزی ندارند)، انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه، می توانند تا حد زیادی در مصرف گاز صرفه جویی نمایند.

گفتنی است، شرکت ملی گاز ایران نیز آمادگی ارائه هرگونه مساعدت فنی به دستگاه های اجرایی در زمینه کاهش مصرف گاز طبیعی را دارد.
منبع: روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه