روغنی برای از بین بردن کک و مک و آکنه

تاريخ : 16 دی

خیلی از افراد مخصوصا خانم ها بخاطر وجود کک و مک زیاد در صورت خود ناراحت هستند و بعضا اگر کک و مک در صورت آنها نباشد بسیار زیبا خواهند بود

روغنی برای از بین بردن کک و مک و آکنه, پورتال خبری فرهنگی گهر

کک و مک، لکه های تیره پوست و آکنه از مشکلات شایع پوستی ای هستند که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت تان دارند. برای برطرف کردن این آثار پوستی به جای استفاده از داروهای شیمیایی از این روغن طبیعی استفاده  کنید.

کک و مک و آکنه پوست تان را با روغن بادام از بین ببرید

لکه‎های سیاه روی صورت یک مشکل متداول است و زمانی رخ می‎دهند که پوست شروع به ترشح بیش از حد رنگدانه‎ ملانین می‎کند. ترشح بیش از حد ملانین ارتباط نزدیکی با بیش از حد قرار گرفتن پوست در معرض اشعه‎های خورشید، عدم تعادل هورمونی، ویتامین کم بدن، بارداری، استرس، خواب به میزان ناکافی و بعضی از داروها دارد. گرچه لکه‎های سیاه به سلامت شما آسیبی وارد نمی‎کنند، اغلب باعث پایین آوردن اعتماد به نفس در شما می‎شوند.

محبوب ترین روش رهایی از این لک ها این روزها از طریق جراحی، لایه برداری اسیدی و موارد مشابه است. ولی یک درمان خانگی وجود دارند که می‎تواند به صورت طبیعی باعث روشن شدن لکه‎های سیاه بدون عوارض جانبی شوند. ما برای شما یکی از بهترین درمان‎های خانگی برای از بین بردن لکه‎های سیاه صورت را آماده کرده‎ایم.

 

از بین بردن کک و مک و لکه های تیره پوست با روغن بادام

عامل فعال موجود در روغن بادام که باعث از بین رفتن لکه‎های سیاه صورت می‎شود ویتامین E است. مزایایی که پوست از روغن بادام می‎برد برای تمامی ما شناخته شده است و استفاده از آن در هر محصول پوستی دیده می‎شود. علاوه بر این، روغن بادام حاوی اسید‎های چرب اشباع شده است که مانع خشکی پوست و لکه‎های پوست مرتبط با آن می‎شوند. روغن بادام همچنین دارای ویتامین B2 ( که تقسیم سلولی را تحریک می‎کند ) و B6 ( که از بروز مکرر آکنه جلوگیری می‎کند ) به همراه مواد معدنی و فیتواسترول‎ها ( گروهی از ترکیبات هستند که ساختمانی مشابه کلسترول و استروئیدها دارند و در گیاهان یافت می‌شوند. محصولات گیاهی مانند دانه‌های کتان، کنجد، بادام زمینی، بادام، فندق و جوانه گندم دارای فیتواسترول می‌باشند. به نظر می‌رسد فیتوسترول‌ها با کلسترول برای جذب در روده‌ها رقابت می‌کنند لذا موجب کاهش سطح کلسترول خون می‌شوند. ) می‎باشد.

بنابراین، این روغن عیوب و لکه‎های سیاه صورت را کاهش داده، از آن در برابر اشعه‎ی UV خورشید محافظت کرده و باعث می‎شود پوستی یکدست داشته باشید.

 

ماسک بادام و عسل

برای درست کردن ماسک بادام و عسل باید چند عدد بادام را درون کاسه ای پر از آب برای یک شب بخیسانید. بعد از پوست کندن بادام ها، آنها را خرد کرده و به شکل پورد درآورید. مقداری عسل به آن اضافه کنید تا مانند خمیر شود. سپس این ماسک را روی صورت تان برای چند دقیقه بگذارید . سپس صورت را با آب ولرم و به آهستگی بشویید.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي