روش های مراقبت از موهای بلند چگونه است

مراقبت از موهای بلند چگونه است

مراقبت از موهای بلند ارتباط مستقیمی با سلامت مو خواهد داشت. همواره داشتن موهای بلند برابر با داشتن موهایی زیبا و دل فریب نیست. چرا که بسیاری از افراد توجه خاصی به سلامت موهای خود ندارند و صرفا به بلند تر شدن آن توجه می نمایند.

مدیریت موهای بلند می‌تواند تا اندازه‌ای دشوار باشد. این موضوع را هر کسی که موهای بلند دارد به خوبی می‌داند. موهای بلند به کنترل و مراقبت بیشتری نیاز دارند. اگر به موهای بلند خود رسیدگی نکنید بعد از مدتی دچار آسیب می‌شوند و زیبایی‌شان را از دست می‌دهند. با این وجود موهای بلند زیبا هستند و خیلی از افراد دوست دارند که موهای بلندی داشته باشند. برای داشتن موهایی بلند و سالم نکات زیر را رعایت نمایید:

روش های مراقبت از موهای بلند

شست و شوی مو

مراقبت از موهای بلند به این معنی نیست که باید هر روز موهایتان را بشویید. روغن‌های طبیعی حاصل از پوست سر در واقع تا اندازه‌ای برای موهای شما خوب است. درست است که موهای بلند با چرب شدن منظره وحشتناکی پیدا می‌کنند ولی نباید هر روز اقدام به شستن آن‌ها کنید. برای از بین بردن چربی مو سعی کنید از یک شامپوی مناسب که چربی پوست سر را کنترل می‌نماید استفاده کنید. چرا که شستن و خشک کردن روزانه موها باعث آسیب جدی آن‌ها می‌شود و موها را خشک و خشن می‌کند.

تقویت کننده مو

استفاده از تقویت کننده مناسب یک گام مهم در حفظ سلامت و مراقبت از موهاست. اگر از تقویت کننده برای موهای خود استفاده کنید متوجه تاثیر شدید آن بر روی سلامت موها می‌شوید. تقویت کننده کمک می‌کند تا موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید. تقویت کننده برای انواع موها در بازار موجود است و حالت‌های مختلفی دارد. برخی از محبوب ترین انواع آن عبارتند از:

1. نرم کننده مو به طور منظم. این نوع از تقویت کننده‌ها باعث می‌شوند که موها لطیف باشند و از گره خوردن و خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

2. شامپو همراه با تقویت کننده (محصول 2 در 1). این‌ها محصولاتی هستند که هم به عنوان شامپو هستند و هم ترکیبات تقویت کنندگی دارند.

3. تقویت کننده‌های روزانه به فرم بطری اسپری. این محصولات هم بر روی موهای مرطوب استفاده می‌شوند و هم بر روی موهای خشک. به سادگی باید آن را روی موها اسپری نموده و موها را شانه بزنید. با استفاده از این محصولات لازم نیست که هر روز موهایتان را بشویید.

تقویت کننده‌ها نیز مانند شامپو باید متناسب با موها انتخاب شوند. انواع گوناگون تقویت کننده برای موهای مختلف مانند موهای خشک، چرب، معمولی، رنگ شده و … وجود دارد و فقط باید سعی کنید بهترین انتخاب را برای موهایتان انجام دهید.

شانه کردن مو

1. باید برای شانه کردن موهای بلند دقت کنید. اگر موها را با خشونت و بی توجهی شانه کنید ممکن است به آن‌ها آسیب برسانید. همیشه برای شانه کردن موهای بلند قسمتی از موها را جدا کنید و با ملایمت شانه کنید. اگر جایی از مو دچار جمع شدگی و گره شده بود سعی کنید موها را به آرامی از هم جدا کنید و هرگز موها را در این حالت نکشید چون با این کار فقط باعث کنده شدن آن‌ها می‌شوید. چنانچه زیاد موهایتان به این صورت در می‌آید از کمی نرم کننده در حین شستن موها استفاده کنید.

2. برای جلوگیری از ایجاد موخوره باید از برس و یا شانه مناسب برای موها استفاده کنید. هنگامی که موها مرطوب هستند برای شانه کردن از شانه‌هایی با دندانه‌های با فاصله استفاده کنید. این کار از شکستن موها جلوگیری می‌کند. هنگامی که موهایتان خشک است از یک برس پلاستیکی استفاده کنید. هرگز نباید در این حالت از برس‌های سیمی استفاده کنید. زیرا موها به راحتی در سیم‌ها گیر کرده و کنده می‌شوند.

3. همواره شانه زدن موهای خود را از انتها آغاز کنید. اگر سر موهایتان دوتایی شده است (موخوره دارد) کمی از انتهای مو را به اندازه 2 تا 3 اینچ کوتاه کنید. (هر اینچ حدود 2.5 سانت است).

خشک کردن مو

خشک کردن موها یکی از مواردیست که اگر در انجام آن دقت نکنید باعث آسیب جدی موها می‌شوید. حرارت سشوار برای موها ضرر دارد و در طولانی مدت به موها آسیب می‌رساند. تا جایی که امکان دارد سعی کنید از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند. راهنمایی‌هایی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موها در حین استفاده از سشوار:

1. از کمترین درجه حرارت سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید و سعی کنید ملایم‌ترین حالت وزش را انتخاب کنید.

2. همیشه سشوار را دور از سر بگیرید و استفاده کنید. هرگز نباید سشوار بیش از 6 اینچ به سر نزدیک باشد.

3. همراه با سشوار معمولا سری‌های مخصوصی ارائه می‌شود که می‌توانید موها را با انتخاب یک سری مناسب برای سشوار در مدت زمان کمتر و به شکل مناسب‌تری خشک کنید.

4. همواره موها را از بالا به پایین خشک کنید و مراقب باشید در زمان خشک کردن موها با برس به موها ضربه نزنید. ضربه زدن به موها باعث آسیب دیدن فولیکول‌های مو (یک غلاف نگهدارنده ریشه مو که در آن مو به شکل‌های گوناگون فر، صاف و … به وجود می‌آید) می‌شود.

مدل دادن به مو

1. در مورد انتخاب ابزار‌هایی که از آن‌ها برای مدل دادن به موها استفاده می‌کنید مراقب باشید. سعی کنید از گیر سر‌های تیز و کلیپس‌هایی که به سر فشار می‌آورد استفاده نکنید. همچنین هرگز موهای خود را با کش محکم نبندید. فشار ناشی از این ابزار باعث کنده شدن و آسیب دیدن موها می‌شود. اگر از ابزار مناسب استفاده کنید سرتان نیز کمتر درد می‌گیرد و راحت‌تر هستید. 

2. سعی کنید تا جایی که می‌شود کمتر از دستگاه‌های فر کننده و صاف کننده موها مانند بابلیس و اتوی مو استفاده کنید. حرارت اصلا برای موها خوب نیست.

3. استفاده از هر گونه تافت و ژل مو نیز برای موها توصیه نمی‌شود. چرا که این موارد شیمیایی هستند و به ریشه موها صدمه می‌زنند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه