روش های طبیعی درمان سنگ کلیه

تاريخ : 23 اسفند

 بیماری سنگ کلیه از جمله بیماری هایی است که روش درمان بسیاری برای آن وجود دارد  در این مقاله روش های طبیعی درمان سنگ کلیه برای شما انتخاب شده است. با سایت گهر همراه باشید.

.

روش های طبیعی درمان سنگ کلیه, پورتال خبری فرهنگی گهر

.

پزشکان معمولاً دلایلی چون کلسیم زیاد، مصرف زیاد مکمل‌های ویتامین و خوردن پروتئین حیوانی و نیز وراثت را از جمله عوامل تشکیل سنگ کلیه می‌دانند که بیش از ۱۲ درصد مردان و حدود ۷ درصد زنان را مبتلا می‌کند. هرچند ژنتیک آمادگی برای داشتن سنگ کلیه را همواره می‌کند اما آنچه بیش از همه اثرگذار است نوع رژیم غذایی است که در خانواده متعارف است. طبیعتاً مصرف غذاهای تازه، تصفیه نشده و طبیعی از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

به گزارش گهر، Natural news در گزارش اخیر خود بر نقش رژیم غذایی در سلامت کلیه‌ها و چند درمان طبیعی برای پیشگیری یا درمان سنگ کلیه پرداخته است:

کم کردن مصرف قهوه و روی آوردن به مصرف چای، اجتناب از خوردن محصولات حیوانی تولید شده در کارخانه و نیز مکمل‌های کم کیفیت و پودر پروتئین و نیز مصرف سرکه سیب خام، ریشه گیاه قاصدک، روغن زیتون و هندوانه ازجمله غذاهای توصیه شده برای جلوگیری از تشکیل سنگ در کلیه‌هاست. اما موارد زیر نیز از دیگر درمان‌های طبیعی برای این معضل هستند:

برگ گزنه: به بهتر شدن جریان آب در کلیه‌ها و مثانه کمک می‌کند و مانع تبدیل کریستال به سنگ می‌شود.

ریشه گیاه ادریسی: به‌عنوان ادرارآوری قوی عمل می‌کند که در خارج کردن و پیشگیری از سنگ کلیه مؤثر است.

ریشه گیاه ختمی: از بین برنده سموم است و در نقش لینت دهنده غشاهای سلولی در سیستم ادرار به دفع آسان‌تر سنگ کلیه کمک می‌کند.

ریشه گیاه دم اسبی: به تنظیم کلسیم ذخیره شده در بدن کمک می‌کند و التهاب مجاری ادرار را تسکین می‌دهد.

الیاف ذرت: ریسک تکرار سنگ کلیه را کاهش داده و به درمان مسمومیت‌های مثانه کمک می‌کند.

گل گیاه روئینه زرین: با عفونت ادراری مقابله کرده و به بیرون راندن سنگ کلیه کمک می‌کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي