روش های ساده برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

پورتال گهر در ادامه این مطلب روش های ساده برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی را عنوان می کند

روش های ساده برای تشخیص عطر اصلی از تقلبی

سلفون چین نخورده باشد

به سلفون روی  جعبه عطر دقت کنید. در عطرهای اصل سلفون هایی که روی جعبه کشیده شده یک دست هستند و بدون چین خوردگی. انگار که به جعبه چسبیده اند. اما در عطرهای تقلبی این سلفون  ها کمی نامرتب هستند. این اولین نشانه برای شک داشتن به اصل ماجراست!

اثری از درز نباشد

اگر درباره چین خوردگی سلفون شک دارید می توانید به ته جعبه نگاه بیندازید. اگر درز سلفون ها روی هم قرار گرفته باشند و بیشتر از نیم سانت روی هم باشند یا چسبی باشند یعنی عطر تقلبی است. در عطرهای اصل سلفون ها معولا درزی ندارند و بدون نقص و بی چسب روی هم دوخته شده اند.

جعبه مرغوب باشد

جعبه ای که عطر در آن قرار می گیرد از جنس مقوای مرغوبی است تا عطر در آن تکان نخورد و آسیب نبیند. برای همین عطرهای اصل مقواهایی دارند که با آن عطر ثابت نگه داشته می شود. از روی رنگ مقواها هم می شود حدس هایی زد. رنگ مقوای مرغوب سفید است نه خاکستری.

نشانه های جعبه عطر را دریابید

به نشانه های روی جعبه بی توجه نباشید. زیر جعبه را ببینید. معمولا یک نشان دایره ای باید باشد. در این نشان فلشی که به سمت راست است باید تیره تر از فلشی که به سمت چپ است باشد. در غیر این صورت عطر تقلبی است. درباره نشانی اینترنتی کارخانه سازنده هم بد نیست نگاهی داشته باشید. در آنجا می توانید درباره عطر مورد علاقه تان کلی اطلاعات بگیرید.

عطر اصل رنگ ندارد

سازنده های عطرهای اصل معمولا در عطرها از رنگ استفاده نمی کنند برای همین عطرهای اصل کمرنگ هستند. برای همین عطر پررنگ یعنی تقلب!

در شیشه نچرخد

در شیشه عطرهای اصل کاملا متقارن هستند و نه لغزشی دارند و نه خط و خشی!

شماره سریال فراموش نشود

شماره سریال باید ته بطری حک شده باشد نه اینکه چسبانده شده باشد. شماره سریال روی جعبه عطر باید با شماره روی شیشه مطابقت داشته باشد. این شماره یا باید حک شده باشد یا با جوهر چاپ شده باشد.

بطری باید بلوری باشد

شیشه عطرهای اصل با کیفیت است و بدون پستی و بلندی. عطرهای تقلبی معمولا شیشه هایی زبر و کمی ناهموار دارند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه