Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

معرفی انواع روش های ترک سیگار

دسته بندي : اخبار پزشکی,سلامت
تاريخ : ۱۲ آبان
بازديد : 50

سیگار به معنای واقعی بلای خانمان سوز است که بسیاری از افراد می خواهند به طریقی از شر آن خلاص شوند. گهر در این بخش به معرفی انواع روش های ترک سیگار می پردازد.

معرفی انواع روش های ترک سیگار

www.gahar .ir 12.08.97 5 معرفی انواع روش های ترک سیگار

چک لیست مناسب جهت اقدامات برای ترک کامل سیگار :

– آب زیادی بنوشید تا نیکوتین را از سیستم بدن خود دور سازید .

– با رفتن به مکانهایی که سیگار کشیدن ممنوع است، تحمل خود را بالا ببرید.

– کشیدن سیگار را در منزل یا اداره به مکانی مشخص محدود کنید.

– سیگار پس از غذا را ترک کنید.

– میزان مصرف کافئین را کاهش دهید.

– درمحل زندگی یا کار خود جانشینهایی در مقابله با سیگار قرار دهید.

– به طور مثال تنقلاتی نظیر آجیل، آب نبات و … در اختیار داشته باشید.

– تعداد سیگارهای خود را در روز کاهش دهید.

– تنها نیمی از سیگار خود را بکشید.

– کشیدن اولین سیگار خود را یک ساعت به تاخیر بیندازید.

– زیر سیگاری خود را تمیز نکنید.

– نحوه سیگار کشیدن خود را تغییر دهید.

– به تنهایی سیگار بکشید.

– سیگار کشیدن را برای خود نامطبوع کنید.

– دقیقا بدانید که هر روز چند نخ سیگار می کشید ، دانستن تعداد سیگارهای که شما دود کرده اید از نظر روانی می تواند برای میل به کشیدن سیگارهای بیشتر بسیار بازدارنده باشد .

بخوانید :   قرص پیروینیوم پاموآت Pyrvinium Pamoate + موارد مصرف و عوارض آن

– برای ترک یا کم کردن مصرف سیگار از سیگارهای پرهیز کنید که نیاز چندانی در کشیدن آنها احساس نمی کنید . این امر پذیرش سیگار نکشیدن در شما تقویت می کند .

– هیچ وقت سیگار را در دسترس قرار ندهید و هرگز یک پاکت سیگار نخرید .

– هر روز فاصله میان مصرف را زیادتر کنید تا پس از گذشت چند هفته به نتیجه برسید.

۴ خوراکی برای ترک آسان سیگار

** شیر اولین خوراکی است که می توانید برای دوران ترک سیگار از آن استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد افرادی که قبل از کشیدن سیگار یک لیوان شیر می خورند دیگر تمایلی به کشیدن آن ندارند. این بدین دلیل است که بعد از شیر سیگار حالت تلخی در دهان ایجاد می کند. شیر همچنین می تواند به استخوان سازی کند.

** سبزی ها تنوع فراوانی دارند اما در میان آن ها تعدای برای ترک سیگر بسیار خوب هستند. هویج،‌خیار، بادمجان و … از جمله بهترین سبزی هایی هستند که می توانید برای افرادی که در ترک هستند مفید باشد. البته باید دقت کنید که خوردن این خوراکی ها قبل از سیگار کشیدن بازهم میل را کاهش میدهند و بدن را تقویت می کنند.

** مرکبات در رده های بعدی برای سلامت بدن و ترک سیگار هستند. در صورتی که به مرکبات دسترسی دارید می توانید خیلی راحت سیگار را نیز ترک کنید. استفاده از آب میوه هایی که ویتامین C‌ دارند نیز میتواند در این راه به شما کمک کند. پرتقال به طور کلی می تواند میل و علاقه به سیگار را از بین ببرد.

بخوانید :   علایم تب کریمه کنگو

** در آخر شاید به نظر با مزه باشد که حتی چوب شور هم می تواند کمک خوبی برای ترک سیگار باشد.  هر زمان که خیلی تمایل به کشیدن سیگار داشتید سریع یک چوب شور بخورید تا نمک به بدنتان به میزان زیادی برسد. تاثیر چوب شود در این زمان برای کشیدن سیگار باور نکردنی است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي