روش درست کردن ترشی فلفل

تاريخ : 31 شهریور

طرز تهیه و دو روش آسان درست کردن ترشی فلفل و درست کردن ترشی با آب و نمک و سرکه و نکات مهم کپک نزدن ترشی و ذکر کلیه نکات ضرروی برای آماده کردن مواد ترشی در مطلب امروز ما دنبال کنید…

روش درست کردن ترشی فلفل

روش درست کردن ترشی فلفل, پورتال خبری فرهنگی گهر

فلفل سبز از جمله گیاهان پر خاصیت و خوش طعم است که چاشنی خوبی در کنار وعده های غذایی ماست .

طعم خاص فلفل سبز و در بعضی مواقع تند بودن آن باعث شده است که با مزاج و ذائقه ی هر کسی سازگاری نداشته باشد؛ اما از آنجاییکه خواص آن بسیار زیاد است بهتر است حتما فلفل سبز را در برنامه ی غذایی خود جای دهید.

یکی از این روشها که میتوانید هم از خواص آن بهره ببرید و هم متوجه طعم آن که مورد پسندتان نیست نشوید تهیه ترشی از فلفل سبز است.

جالب است بدانید که تهیه ترشی از سبزیجات و میوه جات مختلف چیزی از خواص آن مواد کم نمیکند و هم چنین آب ترشی ها حاوی تمامی ویتامین  ها و فیبرها و مواد مفید میباشد.

روش درست کردن ترشی فلفل, پورتال خبری فرهنگی گهر

فلفل سبز با وجود اینکه گرم است ، دارای کاپساسین میباشد که این ماده باعث کاهش درجه حرارت بدن میشود یکی از دلایلی که مردم مناطق گرمسیر بیشتر به مصرف این گیاه تمایل دارند همین مسئله میباشد

گفته میشود که فلفل باعث افزایش اشتها میشود بنابراین بهتر است کسانی که رژیم دارند از فلفل سبز استفاده نکنند

فلفل خاصیت ضد سرطانی دارد و میتواند از تشکیل تومورهای بدخیم جلوگیری کند

فلفل سبز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ث میباشد بنابراین برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم چنین بهبود سرما خوردگی ها و آنفولانزا ها میشود.

درست کردن ترشی فلفل

ترشی فلفل بسیار خوش خوراک است و میتوانید آن را با انواع غذاها سرو کنید. همچنین میتوانید از فلفل های رنگی متنوع استفاده کنید.

ترشی فلفل سبز و شیرین

نمک             ۵۰۰ گرم

ترخون            ۵ قاشق غذا خوری
سرکه            ۲ شاخه
سیر              ۶ حبه
ادویه ترشی  (طرز تهیه موجود است)   به مقدار لازم
فلفل قرمز     ۱/۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه :

۱- ابتدا فلفل سبز را شسته و بگذارید خشك شود. نمك را به همراه ۶قاشق آب مخلوط كرده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و كمی آب آن تبخیر شود. پس از ۷دقیقه آن را از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید تا خنك شود.
۲ – فلفل های خشك شده را داخل آب و نمك سرد شده بریزید و درب ظرف را بگذارید و به مدت ۴۸ساعت داخل یخچال قرار دهید تا تلخی آنها از بین برود.
۳ – پس از گذشت زمان فلفل ها را آبكش كرده و با دستمال خوب خشك كنید و روی هر فلفل با سوزن چند سوراخ ایجاد كنید تا رطوبت داخل آن كاملا از بین برود.
۴ – داخل شیشه تمیزی چند حبه سیر و مقداری ترخان بریزید سپس فلفل ها را داخل شیشه قرار دهید و روی فلفل ها كمی ادویه ترشی و فلفل بریزید و روی آنها را با سرکه پر کنید ،درب ظرف را با نایلون ببندید و روی نایلون درب شیشه را چفت كنید و آن را داخل یخچال قرار دهید و یك هفته تا ۱۰روز بعد مصرف كنید.

درست کردن ترشی فلفل

روش درست کردن ترشی فلفل, پورتال خبری فرهنگی گهر

درست کردن ترشی فلفل

سایر نکات ترشی فلفل سبز

۱) در صورت تمایل میتوایند به جای همه فلفل سبز از نیمی از فلفل قرمز شیرین هم استفاده كنید تا ترشی زیباتر شود.
۲) در صورت تمایل از ۱قاشق مربا خوری پودر سیر و ۱قاشق مرباخوری پودر موسیر هم داخل ترشی استفاده كنید.
۳) برای جلوگیری از کپک زدن دقت کنید که شیشه ، فلفل ها و ترخان هیچ رطوبتی نداشته باشند.
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي