روش خشک کردن آلبالو + آموزش

تاريخ : 29 خرداد

در این بخش برایتان روش خشک کردن آلبالو را آموزش میدهیم و با شیوه خشک کردن این میوه خوشمزه در خانه  آشنا می شوید تا اگر تمایل دارید در فصلی غیر از تابستان از خوردن میوه آلبالو لذت ببرید آن را با هنرخودتان در خانه تجربه کنید…

 

روش خشک کردن آلبالو + آموزش

روش خشک کردن آلبالو + آموزش, پورتال خبری فرهنگی گهر

آلبالو از خوش طعم ترین میوه های فصل تابستان است که طرفداران زیادی دارد  و مثل خشک کردن میوه های دیگر  ترفند خاص خود را دارد که خیلی ها برای اینکه آن را در فصل های دیگر هم بخورند آنرا خشک می کنند. در این بخش برایتان شیوه خشک کردن آلبالو را آموزش می دهیم.

برای این کار، آلبالو هایی را انتخاب کنید که رسیده و درشت هستند و دارای لکه و مشکل نیستند. سپس آنها  را با آب خنک بشورید و ساقه های آنها را جدا کنید و در آخر با یک حوله آنها را خشک کنید.

 

دو مدل آموزش خشک کردن آلبالو

روش اول :

برای خشک کردن آلبالو باید هسته های آنها را در بیاورید. راه واضح این است که آنها را نصف کنید و هسته را از آن بیرون بیاورید ولی شما می توانید با خرید یک دستگاه خارج کننده هسته آلبالو، بدون نصف کردن این کار را انجام دهید.

 

حالا آنها را روی یک سینی شیرینی پزی بچینید و در دمای ۷۴ درجه سانتی گراد برای حدود ۳ ساعت بگذارید.

پس از ۳ ساعت که کمی چروک شدند، دما را به ۵۷ کاهش دهید و برای ۱۶ تا ۲۴ ساعت (تا هر وقت که آماده شدند) در فر بگذارید.

آلبالو ها هنگامی که آماده می شوند، کاملا بدون آب هستند و چروکیده نیز شده اند.

 

خشک کردن جلوی نور خورشید

روش دوم :

برای خشک کردن آلبالو در آفتاب نیز به شکل گفته شده عمل کنید و پس از چیدن آنها روی سینی آنها را جایی جلوی نور آفتاب بگذارید و روی آنها را بپوشانید تا از شر پرنده ها در امان باشند.

پس از ۲ تا ۴ روز آنها را برای نیم ساعت در یک فر که با دمای ۷۰ درجه سانتی گراد گرم شده است بگذارید تا حشرات احتمالی کشته شوند.

روش خشک کردن آلبالو + آموزش, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

روش خشک کردن آلبالو + آموزش

نکات

  • پس از خشک شدن آلبالو ها، آنها را برای یک ساعت در دمای اتاق بگذارید و سپس در بسته بندی های بدون هوا ذخیره کنید.
  • پس از بسته بندی، تا یک هفته حواستان به آلبالو ها باشد، اگر در بسته بندی ها نشانه ای از رطوبت دیدید به این معنی است که آلبالو ها به خوبی خشک نشده اند و به همین خاطر باید آنها را کمی بیشتر در فر بگذارید.
  • آلبالو های خشک شده را می توانید همینجوری میل کنید اما آنها را می توانید برای تزیین و استفاده در کیک ها و بستنی های مختلف هم استفاده کنید.
  • در دستورات غذایی که در آنها کشمش استفاده شده است نیز می توانید آلبالو خشک شده را جایگزین کشمش در آنها بکنید.
  • علت در آوردن هسته های آلبالو تنها این نیست که خوردن آنها در آینده بهتر باشد بلکه در آوردن یا نیاوردن این هسته ها بر روی طعم آلبالو خشک شده شما هم تاثیر زیادی می گذارد پس حتما قبل از خشک کردن، هسته ی آنها را در بیاورید.

 

روش خشک کردن آلبالو + آموزش, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي