روش جدید تشخیص سرطان روده

روش جدید تشخیص سرطان روده

روش جدید تشخیص سرطان روده

پزشکان و مهندسان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) آزمایش ساده و کم هزینه ای برای تشخیص سرطان روده بزرگ کشف کردند که در این روش یک قاشق ماست حاوی نانوذرات مصنوعی قورت داده شده و سپس از این افراد آزمایش ادرار گرفته می شود. این نوع نانوذرات مصنوعی بر سلول های سرطانی تاثیر دارد و موجب نشانگرهای زیستی می شوند.

 

به گفته کوین بیلز از موسسه ماساچوست، این فناوری ادامه تحقیقاتی است که نشان می دهد این نانوذرات قادر به تشخیص مکان تومورهای سرطانی هستند و با آنزیمی که ترشح می کنند، این مواد را می شکنند. این قطعات کوچک نانوذرات به وسیله کلیه جمع شده و دفع می شوند و به قدر کافی غلیظ و قابل تشخیص هستند.

 

برای اولین بار این تشخیص با استفاده از دستگاه های آزمایشگاهی انجام شد و اکنون دانشمندان نوارهای کاغذهای تشخیص برای آزمایش ادرار (مانند نوارهای کاغذهای تشخیص بارداری) تهیه کرده اند. تا کنون این آزمایش بر روی موش ها به منظور تشخیص سرطان روده بزرگ و بررسی بافت کبد مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در حال حاضر این گروه تحقیق در جستجوی افزودن این نانوذرات به ماست و تغییر باکتری های موجود در ماست برای تولید این نانوذرات در خود ماست هستند.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه