روشهای محافظت از گوشی وقتی خیس می شود یا داخل آب می افتد

فرض کنیم گوشی شما به آب افتاده است ، نترسید. اگر شما سریعا واکنش نشان دهید میتوانید گوشی تان را از خطر خرابی بعلت آب خوردگی و خیس شدن نجات دهید. امروز در این مقاله به شما نشان میدهیم که شما چگونه میتوانید از ورود آب به گوشی جلوگیری کنید یا حداقل آب کمتری وارد آن شود.

روشهای محافظت از گوشی وقتی خیس می شود یا داخل آب می افتد

روشهای محافظت از گوشی

قبل از هر چیز هر چه زودتر گوشی را از آب درآورید.هر چه که بیشتر گوشی در آب بماند آب بیشتری از طریق ترک ها و دهانه ها وارد گوشی تان می شود.

قبل از هر چیز بعد از خارج کردن از آب شما باید بعضی کارهارا انجام داده و از انجام برخی کار ها برای حفظ گوشی تان از ضررات آب جلوگیری کنید.

چه کارهایی را نکنیم؟

-روشنش نکنید.

-هیچ دکمه یا کلیدی را نزنید.

-گوشی را تکان ندهید یا به آن ضربه وارد نکنید.

-گوشی را فوت نکنید این کار باعث میشود که آب به قسمت های اصلی تر رفته و به قسمت هایی که هنوز آب نرفته بود صدمه بزند.

-آن را در مقابل گرما نگیرید(در مقابل سشوار و… قرار ندهید.)

10 راه برای محافظت از گوشی که خیس شده شده

1-اگر خاموش نیست آنرا خاموش کرده و در دست نگه دارید.

2-اگر لوازم جانبی مثل قاب یا غیره دارد آنرا جدا کنید همچنین سیمکارت و کارت مموری را نیز از جایگاهشان درآورید.

3-بشت آنرا درآورده و سیمکارت و کارت مموری را از روی آن در آورید.

روشهای محافظت از گوشی وقتی خیس می شود یا داخل آب می افتد

4-با یک دستمال پارچه ای یا لباس یا دستمال توالت گوشی را خشک کنید موقع خشک کردن مواظب باشید که آب را به همه جای آن نکشید و تا حد ممکن سعی کنید جای دیگری خیس نشود.

روشهای محافظت از گوشی وقتی خیس می شود یا داخل آب می افتد

5-اگر آب زدگی گسترده تر است میتوانید با احتیاط زیاد از جاروبرقی برای کشیدن آب از روی سطح گوشی اقدام کنید.قبل از اینکه این کار را انجام دهید از بیرون بودن اجزای کوچک گوشی مثل سیم کارت و مموری کارت و باتری و… اطمینان حاصل کنید.

6-تلفن را در یک کیسه زیپ دار پر از برنج قرار دهید.برنج بهترین ماده برای جذب آب مایعات میباشد و این کار یک روش معمول برای خشک کردن گوشی های هوشمند میباشد.شما همچنین میتوانید از کیسه های مخصوص خشک کردن تلفن نیز استفاده کنید اگر زمان خرید آنرا ندارید و یا کسی در خانه نیست خود را اذیت نکنید و سریعا از کیسه های برنج در خانه استفاده کنید.

7-اجازه دهید گوشی تان یک یا دو روز خشک شود.وسواس به خرج ندهید که آنرا هی باز کنید یا آنرا چک کنید و سیمکارت خودتان را در یک گوشی قدیمی بگذارید و یا اگر دوستان یا خانوادتان گوشی اضافی داشته باشد آنرا قرض بگیرید.

روشهای محافظت از گوشی وقتی خیس می شود یا داخل آب می افتد

8-بعد از چند روز گوشی را از کیسه برنج برداشته و باتری را در گوشی گذاشته و آنرا روشن کنید.

9-اگر گوشی شما روشن نشد آنرا شارژ کنید اگر شارژ نشد ممکن است که باتری آسیب دیده باشد شما میتوانید باتری تان را عوض کنید و یا آنرا به نزد یک آدم حرفه ای ببرید که آنرا بطور کامل چک کند.

10-اگر گوشی شما روشن شد و بدون ایراد کار کرد باید چند روزی آنرا زیر نظر داشته باشید که ببینید آیا چیز غیر معمولی وجود دارد یا نه. برای چک کردن باند ها کمی موزیک باز کنید و از اینکه صفحه لمسی مثل قبل کار میکند اطمینان حاصل فرمایید.

روشهای محافظت از گوشی وقتی خیس می شود یا داخل آب می افتد

امیدوارم این مراحل به شما کمک کند گوشی خود را از سوختن و صدمات دیگر بر اثر خیس شدن نجات دهید. اگر می خواهید گوشی خود را در برابر آب محافظت کنید، می توانید یک کیف ضد آب خریداری کنید. برخی از گزینه های خوب موجود مارک های Otterbox، Griffin Survivor و Catalyst می باشند

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه