روز جهانی ايدز

تاريخ : 10 آذر

روز جهانی ایدز، اول دسامبر (برابر با ۱۰ آذر)، از سال ۱۹۸۸ نه تنها به خاطر افزایش بودجه ها بلکه برای افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض ها تعیین شد، همچنین اهمیت روز جهانی ایدز در این است که به عموم مردم یاد‌آور می شویم که HIV از بین نرفته است و هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

روز جهانی ايدز, پورتال خبری فرهنگی گهر

شعار روز جهانی ایدز در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، “به صفر رساندن موارد جدید آلودگی و همچنین مرگ ناشی از اچ آی وی” است. (Getting to Zero)

در حال حاضر بیش از ۳۴ میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به ایدز هستند و هنوز تعداد زیادی از مبتلایان هم در بسیاری از کشورها از جمله ایران شناسایی نشده‌اند…
آمارهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که ۴/۳ میلیون نفر از مبتلایان را افراد زیر ۱۵ سال تشکیل داده‌اند. در سال ۲۰۱۱، حدود ۵/۲ میلیون نفر از مردم دنیا به ویروس اچ‌آی‌وی آلوده‌شدند که نزدیک به ۳۳۰ هزار نفر از آنها کودکان زیر ۱۵ سال بوده‌اند. در همین سال، نزدیک به ۷/۱ میلیون نفر از مبتلایان به ایدز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که متاسفانه ۲۳۰ هزار نفر از آنها را بچه‌های زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دادند.

اگر به هر دلیلی این شبهه برایتان پیش آمده که نکند شما هم به این بیماری مبتلا باشید، توصیه می‌کنیم نمودار این صفحه را دنبال کنید تا در جریان مراحل تشخیصی بیماری ایدز قرار بگیرید.

اگر مشکوک به ابتلای خود یا همسرتان هستید و یا نیاز دارید در خصوص ایدز اطلاعات بیشتری کسب نمایید، می‌توانید به نزدیك‌ترین مركز مشاوره بیماری‌های رفتاری محل سكونت خود مراجعه کنید. در این مراکز کلیه خدمات شامل آموزش، مشاوره، آزمایش اچ‌آی‌وی و ارائه وسایل پیشگیری از انتقال بیماری به صورت رایگان و با حفظ رازداری ارائه می‌شود. مراكز مشاوره بیماری‌های رفتاری تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشكی در سراسر كشور فعالیت نموده و دسترسی كلیه افراد به این مراكز به راحتی امكان پذیر می‌باشد. تاكنون در بیشتر شهرستان های کشور حداقل یك مركز یا پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری راه اندازی شده است.

منبع: سلامت ایران

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي