رفع فیلترینگ تلگرام اظهار دبیر عالی شورای مجازی

اظهار دبیر عالی شورای مجازی

با داغ شدن بازار شایعات مرتبط با رفع و فیلترینگ تلگرام، این بار اخبار جدیدی از صحبت های دبیر شورای عالی فضای مجازی در این زمینه منتشر شده است.

رفع فیلترینگ تلگرام اظهار دبیر عالی شورای مجازی

ابوالحسن فیروزآبادی اشاره به اقدامات شورای عالی فضای مجازی در خصوص پیام‌رسان‌ها گفت: در شورای عالی فضای مجازی برای پیام‌رسان‌ها مصوبه تصویب شده وجود دارد و در حال حاضر این مصوبه در حال اجراست.

رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران ادامه داد: در خصوص اینستاگرام فعلا هیچ بحث خاصی نشده. البته در سال‌های اخیر مردم و نخبگان درباره باز شدن یا بسته شدن برخی از پیام‌رسان‌ها صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که در این خصوص شورای عالی فضای مجازی درباره باز شدن توییتر یا فیلتر شدن اینستاگرام هیچ بحث و بررسی تا به امروز نداشته است.

وی با اشاره به تصمیمات در نظر گرفته شده برای پیام‌رسان تلگرام گفت: تصمیم درباره فیلترینگ تلگرام، یک تصمیم قضایی است و رویکرد شورای عالی فضای مجازی خروج از انحصار تلگرام بوده که با فیلترینگ بخشی از آن محقق شده است.

رفع فیلترینگ تلگرام حقیقت یا دروغ

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود. البته این تصمیم درباره این موضوع به عهده قوه قضاییه است.

غلامعلی جعفرزاده، نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در واکنش به شایعه فیلترینگ اینستاگرام گفت فیلتر پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی نشان‌دهنده‌ی ضعف حاکمیت است و این طور به نظر می‌رسد که حاکمیت از اطلاع‌رسانی می‌ترسد.

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز دیگر مخالف فیلترینگ است و در این رابطه می‌گوید آمار خروج کاربران از تلگرام پس از فیلترینگ نشان داده که درصد پایینی از مردم این پیام رسان را ترک کرده‌اند و سایر کاربران همچنان با فیلترشکن از تلگرام استفاده می‌کنند. اگر اینستاگرام هم فیلتر شود باز هم همین نتیجه را در پی خواهد داشت. عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی نیز این موضوع را تایید کرده و گفته 30 میلیون و 100 هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه