راه های هفتگانه برای سوزاندن کالری بیشتر

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 8 دی

ما همیشه به دنبال راه‌هایی آسان برای سوزاندن کالری‌های دریافتی‌مان هستیم. چه یک نکته‌ی پنهان ورزشی و چه یک ترفند رژیم غذایی، به هرحال همیشه راه‌هایی هست که می‌توانیم با رعایت آنها سریع‌تر وزنمان را کم کنیم.

راه های هفتگانه برای سوزاندن کالری بیشتر, پورتال خبری فرهنگی گهر

۱. مصرف نوشابه را قطع کنید

نوشابه‌ها سرشار از قند و کالری تهی هستند. باید بدانید که برای سوزاندن کالری دریافت شده از نوشابه نیاز به زمان و فعالیت زیادی دارید. پس بهتر است این نوشیدنی بی فایده هرچند خوشمزه را کنار بگذارید.

۲. آب بیشتری بنوشید

آب باعث می‌شود احساس سیری کنید و البته هیچ کالری اضافه‌ای هم که نیاز به سوزاندن داشته باشد ندارد. شما را سلامت نگاه می‌دارد و بدنتان را پاکسازی می‌کند. همیشه تلاش کنید بصورت مستمر در تمام طول روز آب بنوشید.

۳. فلفل بخورید

فلفل، سوخت و ساز بدن شما را سریع کرده و به شما کمک می‌کند تا زودتر انرژی غذاهایی که می‌خورید را بسوزانید. همچنین مزه‌ی غذاهایتان را هم خیلی بهتر می‌کند. پس به خوردن متعادل آن روی بیاورید.

۴. تا محل کارتان راه بروید

پیاده روی روزانه تا آنجا که برایتان امکان دارد، یک راه آسان برای سوزاندن کالری‌های دریافتی است. کافی است تا پس از رانندگی به سمت محل کارتان، کمی دورتر از جای همیشگی پارک کنید و با این قضیه راحت کنار بیایید! مطمئن باشید هر قدم اضافه موثر خواهد بود.

۵. سخت‌تر تمرین کنید

عادت نکنید که همیشه مسافت کوتاهی را آرام پیاده روی کنید و خیالتان هم راحت باشد که ورزش کرده‌اید! ورزش شدید بهترین راه برای سوزاندن کالری و دور نگاه داشتن انرژی بی مصرف و نهایتا چاقی است. ورزش سنگین سوخت و ساز بدنتان را خیلی زیاد می‌کند و دائم انرژی می‌سوزاند.

۶. چای سبز بنوشید

می‌توانید چای سبز را جایگزین نوشیدنی‌های همیشگی‌تان کنید و در طول روز دائما از آن بنوشید. چای سبز مستقیما کالری نمی‌سوزاند، اما سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و سیستم گوارشتان را نیز بهتر می‌کند. همچنین اشتهای شما را کاهش داده و نمی‌گذارد در میان وعده‌های غذایی‌تان زیاده روی کنید.

۷. غذاهای پروتئینی

مطمئن شوید که کلی غذاهای پروتئینی می‌خورید. چنین غذاهایی دارای کالری‌هایی هستند که شما نیاز دارید و برای بدنتان خوب است، عضله سازی می‌کند و به دور شکمتان هم چربی نمی‌شود. بهتر است از غذاهای پروتئینی طبیعی استفاده نمایید.
بسیار خب، حالا شما با ۷ راه آسان برای سوزاندن کالری‌های دریافتی‌تان آشنا شدید. چیزهای ساده‌ای همانند این‌ها می‌توانند تغییرات بزرگی در برنامه‌ی غذایی شما و نهایتا سایزتان ایجاد کنند. چنین نکات و ترفندهایی را جدی بگیرید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي