راهکارهای ساده برای پرپشت کردن ابروها

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 15 اردیبهشت

در ادامه می توانید با راهکارهای ساده برای پرپشت کردن ابروها آشنا شوید

راهکارهای ساده برای پرپشت کردن ابروها, پورتال خبری فرهنگی گهر

برگرداندن ابروها به دوران نوجوانی و پرپشت کردن آنها، آرزوی بسیاری از خانم‌هاست. لکه‌های سفید پوست که از وسط ابروها دیده‌می شوند، برای بسیاری از خانم‌ها عذاب آور است. بعضی‌ها مدام مداد به دست جلوی آینه هستند تا این نقاط خالی را پر کنند و انواع سایه‌های ابرو را می‌توان در کیف آرایشی آنها دید. درست است که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند ابروهای شما را پرپشت کند اما استفاده طولانی مدت از این مواد شیمیایی، عوارضی را به همراه دارد.

می‌توان به تاتو و کاشت ابرو نیز پناه برد که هزینه خاص خودش را دارد. می‌توان از راه‌های ساده‌تری هم استفاده کرد و سراغ مواد طبیعی رفت. روغن‌های طبیعی که به سادگی در منزل یا مغازه نزدیک منزل وجود دارند، می‌توانند ابروهای شما را به دوران نوجوانی بازگردانند. فقط باید کمی حوصله کنید و درمان‌هایی که در اینجا برای‌تان آورده ایم قدم به قدم بخوانید و ۴ تا ۷ هفته صبر کنید تا ابروها دوباره جوانه بزنند. فراموش نکنید که ابروها نقش مهمی در چهره شما دارند. ابروهای خوش‌حالت می‌توانند، چشمان شما را زیباتر نشان داد و حالت چشمان شما را تغییر دهند.

زیتون درمانی کنید

احتمالا تا به حال زياد درباره فوايد روغن زيتون شنيده‌ايد ولي شايد ندانيد اين روغن مي‌تواند در رشد ابروهاي شما نيز تاثير داشته باشد. كافي است يك شيشه روغن زيتون بخريد؛ طريقه استفاده از آن نيز خيلي راحت است؛ مقدار بسيار كمي از آن را روي ريشه‌هاي قسمتي كه مي‌خواهيد رشد كند بماليد، البته حواس‌تان باشد كه فقط روي قسمت‌هاي خالي و جاهايي كه مي‌خواهيد مو رشد كند روغن بگذاريد، استفاده از يك گوش پاك‌كن مي‌‌تواند بسيار كمك كنند. باشد، بعد موهاي ابرو را با يك مسواك مخصوص شانه كنيد. توصيه مي‌شود هر شب اين كار را انجام دهيد و صبح روغن‌ها را بشوييد.

موی ابرو را تقویت کنید

شايد جالب باشد بدانيد وازلين ماده ديگري است كه مي‌تواند در رشد ابروها موثر باشد. استفاده از وازلين نيز تقريبا همانند روغن زيتون است با اين تفاوت كه شايد مجبور باشيد ۲بار در روز از آن استفاده كنيد. البته روغن زيتون رشد ابروها را سريع‌تر مي‌كند ولي وازلين بيشتر روي ضخامت موي ابروها تاثير دارد و آن‌ها را ضخيم‌تر مي‌كند و در نتيجه ابروها پرتر به‌نظر خواهند رسيد. وازلين بيشتر براي كساني مناسب است كه ابروهاي باريك را ترجيح مي‌دهند ولي دوست دارند ابروهاي‌شان پر و يكدست به‌نظر برسد.

نازک کاری نکنید

بسياري از متخصصان زيبايي اعتقاد دارند كه زياد برداشتن ابرو با موچين مي‌تواند به مرور ابروهاي شما را بسيار كم كند به همين دليل اگر مي‌خواهيد دوباره ابروهاي گذشته خود را به‌دست بياوريد قبل از هركاري موچين و بند را ديگر كنار بگذاريد، بايد از كندن موها دست بكشيد تا ابروها فرصت داشته باشند كم‌كم رشد كنند.

نگذارید یک مو هم کم شود

وقتي موي ابروها شروع به ريختن مي‌كند براي خيلي از خانم‌ها مي‌تواند نگران‌كننده باشد؟ اما ما به شما مي‌گوييم نگران نباشيد چون افراد زيادي در دنيا هستند كه چنين مشكلي را دارند،  البته نبايد هم اين مشكل را ناديده گرفت و بايد به‌دنبال راهي براي درمان آن بود.

ممكن است موي ابروها به علل متعددي دچار ريزش شوند، علت مهمي كه مي‌تواند منجربه ريزش موها شود نوعي خاصي از بيماري آلوپشي است؛ در اين بيماري سيستم ايمني بدن، فوليكول‌هاي مو را به‌عنوان باكتري مي‌شناسد و در نتيجه رشد موها كند مي‌شود و درآمدن دوباره موها مي‌تواند بسيار مشكل باشد. علاوه بر اين استرس خيلي زياد هم مي‌تواند موجب ريزش موي ابروها شود. ميزان هورمون‌ها و تعادل نداشتن آن‌ها هم مي‌توانند تاثير زيادي روي موهاي بدن داشته باشند، هركدام از اين علل درمان‌هاي خاص خود را دارند كه به حتم پزشك بيش از هركسي مي‌تواند به شما كمك كند.

شانه ابرو را فراموش نکنید

موادي وجود دارند كه هم مي‌توانند موي ابروها را ضخيم كنند و هم سرعت رشد آن‌ها را افزايش دهند؛ روغن كرچك از همين‌گونه مواد است يعني مجموعه‌اي از خواص روغن زيتون و وازلين را دارد، كافي است مقدار خيلي كم از آن را روي ريشه ابروها بماليد و كمي ماساژ دهيد و بعد ابروها را با مسواكي شانه كنيد. حواس‌تان باشد، فقط روي ابروها را با اين روغن ماساژ دهيد چون اگر به‌طور مداوم اين روغن روي قسمتي از پوست بريزد ممكن است دچار مشكل موي زائد بشويد.

فرمولی برای پرپشتی ابرو

زماني كه ابروها مجدد شروع به رشد مي‌كنند كاملا بستگي به‌علتي دارد كه موي ابروها از دست رفته‌اند؛ اگر فقط به‌دليل موچين و تيغ، موي ابروهاي خود را از دست داده‌ايد،  مي‌توانيد انتظار داشته باشيد در عرض ۲ هفته مجدد شروع به رشد كنند‌، البته اگر زياد ابروها را با تيغ بزنيد يا منطقه خاصي را مرتب با موچين برداريد ديگر نبايد انتظار داشته باشيد كه زود رشد كنند اما اگر به خاطر بيماري خاصي ابروهاي‌تان را از دست داده باشيد احتمالا به اين زودي‌ها ابروها رشد نخواهند كرد و حتي شايد نياز به راهكارهاي درماني هم باشد. اگر هم به خاطر استرس ابروها ريخته باشند بايد اول به نوعي عامل استرس را در خود از بين ببريد تا دوباره ابروها به حالت اول بازگردند.

مکمل بخوریم؟

اگر دوست داريد ابروهاي‌تان سريع‌تر رشد كنند بايد ويتامين‌هاي بيشتري به بدن‌تان برسانيد. مولتي ويتامين‌هايي وجود دارند كه مي‌توانند رشد موهاي بدن را افزايش دهند و سطح هورمون‌هاي بدن را در حد نرمال نگه دارند، مثلا مي‌توانيد با خوردن روزانه كپسول ويتامين‌ E مي‌تواند كمك فراواني بكند. البته ويتامين‌هاي B3، A و C هم مي‌توانند بسيار موثر باشند. علاوه بر اين‌ها ويتامين۶ B هم مي‌تواند در تقويت موها، پوست و ناخن‌ها تاثير بسزايي داشته باشد، مصرف روزانه ويتامين ب‌كمپلكس كه حاوي ۱۰۰ ميلي‌گرم ۶ B  باشد مي‌تواند بسيار موثر باشد.

مراقب آهن‌تان باشید

با آزمايش خون ميزان آهن و كاركرد تيروئيد خود را چك کنید. آهن در فرآيند رساندن اكسيژن به سلول‌ها نقش دارد و اكسيژن از مواد مهمي است كه به رشد موها كمك مي‌كند، خوردن غذاهاي حاوي آهن يا قرص‌هاي آهن مي‌تواند بسيار كمك‌‌كننده باشد.

طريقه استفاده از مداد ابرو

اگر مي‌خواهيد براي بهتر مدل دادن ابروهاي‌تان از مداد استفاده كنيد اول از همه بايد مطمئن شويد كه رنگ مداد با ابروهاي شما هماهنگي كافي دارد و به‌خوبي با رنگ موهاي شما تركيب مي‌شود درغير اين‌صورت ابروهاي شما را مصنوعي نشان مي‌دهد، علاوه بر اين‌ها حواس‌تان باشد، مداد نوك مناسبي داشته باشد.

اول از همه از ضخيم‌ترين جاي ابرو، كنار بيني شروع كنيد؛ با زدن ضربه‌هاي مختصر با مداد روي قسمت‌هاي خالي؛ ابروي‌تان را پر كنيد، بعد با نوك انگشت آرام از ضخيم‌ترين جاي ابرو روي ضربه‌هاي مداد بكشيد تا رنگ آن را پخش كرده و حالتي طبيعي به ابروها بدهيد.

شاید بیمار باشید

اگر ابروهاي‌تان به‌شدت مي‌ريزد به پزشك مراجعه كنيد و بخواهيد با آزمايش خون ميزان آهن و كاركرد تيروئيد شما را چك كند،   كم شدن تيروئيد مي‌تواند باعث نازك شدن و ريزش موي ابروها شود، آهن در فرآيند رساندن اكسيژن به سلول‌ها نقش دارد و اكسيژن از مواد مهمي است كه به رشد موها كمك مي‌كند،

ماساژ دهید

با يك برس مخصوص، ‌ابروها را در جهت رويش موها شانه كنيد، علاوه بر اين مي‌توانيد با نوك انگشت‌ها با حركاتي دوار به سمت گوشه‌هاي صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهيد، ‌مي‌توانيد اين كار را ۲ بار در روز انجام دهيد. بهتر است اجازه دهيد روغن بادام حداقل ۱۵ دقيقه روي ابروها باقي بماند و بعد صورت را بشوييد. روغن بادام سرشار از ويتامين‌ E، كلسيم،  ويتامين D و منيزيم است كه همه اين مواد مي‌توانند به رشد ابروها كمك كنند.

ماینوکسیدیل بزنیم؟

براي رشد موي ابروها، روزانه از محلول ۵ درصد ماينوكسيديل استفاده كنيد؛ به اين روش كه روزي يك‌بار مقداري از اين ماده را روي خط ابرو بماليد،  پيشنهاد مي‌شود ماينوكسيديل را با گوش پاك‌كن به ابروها بزنيد كه مبادا روي قسمت‌هاي ديگر پوست سرايت كند. حواس‌تان باشد كه قطع يك‌باره اين ماده مي‌تواند موجب ريزش بيشتر ابروها شود. اين روزها مواد تقويتي بسياري براي ابرو در داروخانه‌ها موجود است كه استفاده از  آن‌ها تاثير زيادي دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي