راهنمای انتخاب پارچه رویه مبل

تاريخ : 20 تیر

بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون و یا کهنه شدن رویه مبل، قصد دارن پارچه رویه مبلمان منزل یا محل کار خود را تغییر دهند. برای آشنایی با انتخاب پارچه رویه مبل این بخش گهر را بخوانید. در ادامه مطالبی در مورد رویه مبل و پارچه مبل و پارچه مبلمان می خوانید.

راهنمای انتخاب پارچه رویه مبل

راهنمای انتخاب پارچه رویه مبل, پورتال خبری فرهنگی گهر

پارچه رویه مبل

تغییر پارچه رویه مبل یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه حل های تغییر دکوراسیون منزل می باشد. انتخاب پارچه رویه مبل تواند تماما براساس سلیقه صورت گیرید بلکه معیارها و فاکتورهایی را علاوه بر بحث سلیقه باید در انتخاب آن ها سهیم کرد.

برای انتخاب رنگ پارچه رویه مبل اول باید ببینیم خانه و بعد از آن مبلمان ما در چه سبکی قرار می گیرد! اکثر خانه های ایرانی یا کلاسیک هستند یا مدرن و یا تلفیقی از این دو.

در سبک کلاسیک ما مبلمان استیل و سلطنتی را داریم که با فرم و حجم زیادش معمولا مناسب فضاهای بزرگ است. پارچه های ساده هم برای مبلمانی است که قرار است در فضاهای کوچک تر چیده شوند و پارچه های طرح دار هم مناسب فضاهای باز و بزرگ است. شما می توانید برای شکستن فضا و روح بخشیدن به محیط خانه، مبلمانی ساده با کوسن های طرح دار یا بر عکس انتخاب کنید.

پس منطقی تر این است که اگر فضای بزرگی داریم و مبل کلاسیک تهیه کرده ایم از زیبایی پارچه های طرح دار هم استفاده کنیم. البته طرح داریم تا طرح! گاهی یک پارچه آنقدر طرح شلوغ و پر زرق و برقی دارد که فقط حق دارد روی تعدادی از مبلمانمان کار شود و تلفیقش با یک پارچه ساده تعادل را به خانه برمی گرداند.

در سبک مدرن که مورد پسند زوج های جوان و آپارتمان های امروزی است بیشتر مبلمان راحتی به کار می رود. فرم های منظم و هندسی این مبلمان مخصوص فضاهای کوچک است پس بهتر است با رنگ های شاد و پارچه های ساده به بزرگ شدن فضای مان کمک کنیم.

البته به این معنی نیست که ما برای مبلمان راحتی مان اجازه استفاده از پارچه های طرحدار نداریم. برای کوسن ها و یا صندلی های یک نفره مبلمان راحتی می توانیم از پارچه های گلدار و یا با طرح هندسی استفاده کنیم.

انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دکوراسیون منزل

پرده و لوازم پارچه ای: بازی با دکوراسیون داخلی خانه یکی از سرگرم کننده ترین تفریحات یک خانم خانه دار است. همه ما دوست داریم تا هر چند وقت یک بار در دکوراسیون داخلی خانه مان تغییر و تحول ایجاد کنیم. گاهی این تغییرات بسیار جزیی و کوچک و گاهی هم بسیار بزرگ و متحول کننده هستند. یکی از عناصری که می تواند تغییر بزرگی در دکوراسیون منزل شما به وجود بیاورد روکش مبلمان شما است. روکش ها را می توان عوض کرد از این رو آن ها می توانند فضای داخلی خانه شما را چهره ای نو ببخشند.

توجه به ماهیت مبلمان برای انتخاب روکش های مبل و صندلی

در مرحله اول باید ببینیم برای چه نوع مبلمانی می خواهیم روکش تهیه کنیم.برای صندلی راحتی خود که گاها روی آن کتاب می خوانیم یا قرار است این روکش ها برای صندلی هایی که قرار است پشت میز نهار خوری مخفی شوند در نظر گرفته می شوند. همه این موارد را باید در نظر بگیرید. روکش مبل و صندلی اگر درست انتخاب شوند می توانند از آن ها یک شاهکار بسازند. به طور مثال در عکس بالا که اتاق نشیمن ویلای فردوس، طراحی سهراب رفعت رانشان می دهد می توانید شاهد معجزه رنگ های روکش مبلمان در فضا باشید.

اندازه و بافت درست برای روکش های مبل و صندلی

اگر فضای خانه تان کوچک است بهتر است از روکش هایی با بافت های ریز و بسیار ساده استفاد کنید. این جزئیات ساده به داشتن حس بهتر در فضا کمک خواهند کرد. بافت های ریز درشت، سخت و نرم، روشن و تیره را با هم ترکیب کنید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا به بهترین بافت ها برای دکوراسیون داخلی خانه خود برسید. برای این که بهتر بتوانید این کار را انجام دهید می توانید نگاهی بیاندازید به عکس بالا که طراحی داخلی منزل مسکونی ولنجک را نشان می دهد. گروه طراحی و مهندسی کماوران به خوبی از پس تلفیق بافت های مختلف برای روکش مبلمان ها برآمده است.

دو پارچه متفاوت برای روکش های مبل و صندلی

استفاده از دو پارچه متفاوت با ترکیب خوب می تواند در دکوراسیون منزل شما معجزه کند. با پارچه هایی که قرار است روکش مبلمان شما باشد داستان سرایی کنید، خلاقیت داشته باشید و با همنشین کردن پارچه هایی با الیاف، جنس و رنگ های مختلف به فکر تامین آسایش و جذابیت فضای داخلی خانه خود باشید. در عکس بالا می توانید پروژه خانه گلزار و طراحی داخلی هوشمندانه آن را ببینید که چگونه با ترکیب دو پارچه مختلف به فضا ارژی بخشیده است. این پروژه توسط گروه مانی فرم طراحی شده است.

استفاده از روکش ها موقتی برای مبلمان

شما می توانید با انتخاب روکش های موقتی برای مبلمان منزل تان دو دکوراسیون مختلف با دو رنگ مجزا را تجربه کنید. اگر مبلمان خانه تان دارای رنگ های روشن است برای آن ها رویه هایی با رنگ تیره تهیه کنید، عکس همین کار را هم برای مبلمان تیره انجام دهید. با این کار می توانید هر وقت که دلتان خواست مبل هایی با رنگ تیره یا روشن داشته باشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي