ایسنا: مهدی رادمنش – معاون فنی و مهندسی ساپکو، امروز با اعلام خبر بالا افزود: تولید انبوه دومین برند ملی ایران خودرو با بیش از ۷۰ درصد عمق ساخت داخل در خرداد ماه آغاز میشود.
وی با بیان اینکه با توجه به برنامهریزی برای تولید پلتفرمهای جدید افزایش عمق داخلیسازی محصولات ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: تولید ۱. ۵ میلیون دستگاه خودرو و صادرات ۱۵۰ هزار دستگاه آن از جمله اهداف ایران خودرو در افق ایران ۱۴۰۴ است.
رادمنش ادامه داد: صادرات ۳۰ درصدی قطعات به صورت CKD و CBU از دیگر اهداف ایران خودرو در سال ۱۴۰۴ است؛ ضمن آنکه دو پلتفرم ملی نیز با بهرهگیری از زنجیره تامین قطعات داخلی ایجاد خواهد شد که البته تحریمها فرصت مناسبی را برای تقویت صنایع قطعهسازی و قالبسازی داخلی در این زمینه فراهم کرده است.
معاون فنی و مهندسی ساپکو در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بینالمللی قالب و ابزار با بیان اینکه ۱۶ شرکت مطرح خارجی از کشورهای آلمان، پرتغال، اسپانیا، ترکیه، کره جنوبی و چین در این نمایشگاه شرکت کردهاند، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت بازار بزرگ ایران برای این شرکتها است.
گردآوری: گروه خبر گــهــر