رازهایی برای داشتن زندگی زناشویی بهتر

داشتن زندگی زناشویی بهتر چگونه امکان پذیر می گردد ؟

گفتنی است مردان و زنان با احترام گذاشتن متقابل به یکدیگر می توانند “اعتماد به نفس” را در هم افزایش دهند و اگر می خواهید همیشه شریک زندگی تان را شاد و خوشحال نگه دارید در حضور دیگران از توانایی های او تعریف و تمجید کنید. نتایج مطالعات نشان می دهند خانم ها و آقایان باید قانون های مورد نظر خودشان را در زندگی مشترکشان بر روی کاغذ ثبت کنند و همواره بر روی آن ها برای به وجود نیامدن اختلاف در زندگی بحث و نظر خواهی کنند.

رازهایی برای داشتن زندگی زناشویی بهتر

مرد‌ها با بیان نکردن احساسات یا مشکلات‌شان، اعتماد به‌ نفس بیشتری پیدا می‌کنند. مرد‌ها فکر می‌کنند اگر بعضی مشکلات را با همسرشان در میان نگذارند و یک‌تنه آن‌ را حل کنند، مردانگی‌شان بیشتر می‌شود. آنها دوست دارند گاهی ژان‌وال‌ژان زندگی شما باشند. برای حل یک مشکل بزرگ دیر به خانه بیایند و به شما بگویند که سر کار بوده‌اند. به یکی از دوستان‌شان پول قرض بدهند و به شما بگویند که نمی‌دانند چرا از حساب‌شان پول کسر شده و حتی برای خرید یک هدیه مرخصی بگیرند و به شما بگویند سرکارند.

رازهایی برای داشتن زندگی زناشویی

اگر قبل از آمیزش، معاشقه و پیش نوازی وجود داشته باشد زوجین به مرحله ی تحریک شدگی می رسند و هردو آماده هستند و به مقدار کافی برانگیخته شده اند. این امر سبب می شود رابطه بهتری بین طرفین وجود داشته باشد و رضایت بیشتری از رابطه جنسی حاصل گردد .
پیش نوازی و معاشقه بار عاطفی ، مهر و محبت ، صمیمیت و علاقه ی زوجین را زیاد می کند . پیش نوازی را در هر زمانی می توانید شروع کنید. معاشقه و پیش نوازی را اگر تا پایان شب نتوانید رابطه ی جنسی برقرار کنید، هنگام تماشا کردن فیلم، بعد از حمام، و … ، می توانید انجام دهید. همین حمام های دو نفره، نوازش ها، در آغوش گرفتن ها و بوسه های کوچک و با محبت هستند که تمایل و برانگیختگی زیادی در همسرتان ایجاد می کند. مهمترین قسمت یک رابطه جنسی رضایت بخش، وجود پیش نوازی و معاشقه می باشد  و دخول نیز قسمت ناچیزی از رابطه جنسی ست.

معاشقه چگونه؟

ممکن است عده ی زیادی از آقایان از نقاط حساس زنان فقط لب، سینه و کلیتوریس را بشناسند، اما در واقع اینها تعداد ناچیزی از این نقاط هستند که همسرتان را دگرگون می کند، اگر بخواهید لذت رابطه را برای خودتان و همسرتان دو چندان تقدیم کنید، باید به نقاط حساس دیگر توجه نمائید. این نقاط می تواند: موهای سر، نرمه گوش، گردن، کمر، مچ دستان، بازو، نواحی زیر بغل، زانوها، داخل ران ها، باسن و پشت ران ها، باشد. علاوه بر اینها، ماساژ دادن هم بسیار در رابطه جنسی شما کمک خواهد کرد تا لذت جنسی را مهربانانه تقدیم عشقتان کنید.

متاسفانه برخی از آقایان تصور دارند که در عرض ۴ یا ۵ دقیقه معاشقه کافیست، منتها سخت در اشتباهند. حداقل زمانی که می شود برای معاشقه تبیین کرد ۳۰ دقیقه است که در این مدت همسرتان برانگیخته می شود و لذت بسیاری از رابطه با شما می برد و علاوه بر ان آمادگی دخول را بیش از پیش دارد [ اگر معاشقه شما بیش از ۳۰ دقیقه باشد که چه بهتر، کیفیت معاشقه و زمان آن بستگی به عشق و علاقه میان شما دارد. ]

اگر بخواهم بیشتر در مورد چگونگی معاشقه بدانیم :

– آقایان عزیز، تا جایی که امکانش است خودتان عریان نشوید، اجازه بدهید خانمتان آرام آرام این کار را برای شما انجام بدهد، خانمها عریان کردن را دوست دارند. و همچنین شما این کار را برای او انجام بدهید، البته آرام آرام.

– حرف بزنید، صبحت کنید، اما نه در مورد قبض آب و گاز و برق یا بدهکاری ها و گرفتاری ها، همانطور که می دانید مرد ها با تصویر به خودشان می آیند و زن ها با صدا ، پس سعی کنید عاشقانه با او حرف بزنید، جملات انرژی بخش بدهید، بگویید که همیشه در کنارت هستم، بگویید دوستت دارم، [ برای خانم ها جمله ” دوستت دارم ” همان قدر لذت بخش است ، که برای مرد ” به تو افتخار می کنم ” لذت بخش است. ]

– نقطه جی؛ همه خانمها در دیواره قدامی واژن، بخش حساس و تحریك پذیری به نام نقطه جی دارند. با تحریک این نقطه میتوانید همسرتان را به ارگاسم برسانید.

– شوخی های جنسی، بازی های جنسی، [ فانتزی های خودتان را در ذهنتان حبس نکنید، همین ایده ها هستند که رابطه جنسی را متنوع میکنند و به آن رنگ و لعاب می بخشند. ]

* خوابیدن مرد بعد از رابطه جنسی، برای زن زیاد خوشایند نیست. زیرا در این لحظه زن نیاز به توجه همسرش دارد، حتی با در اغوش گرفتن هم مسئله حل می شود. سعی کنید پس از انزال به همسرتان توجه کنید. [ درست است، بعد از انزال دیگر حسش نیست؛ یا به عبارت منطقی تر بدن بعد از خروج منی سُست و ضعیف و بی حال می شود، اما توجه شما به همسرتان در این لحظه بسیار برای وی دلنشین خواهد بود. ]

همانطور که اعلام شد، برای زن یک مقدماتی در رابطه جنسی لازم است که در مرد وجود نداشته و یا حوصله آن را ندارد و جالب است بدانید اغلب مردان شکایت دارند که همسرانشان سرد و منفعلانه عمل می کنند در صورتی که عامل مهم آن، خود مرد شاکی است.
برخی زنان کاملا احساسی می باشند، پس بایست طوری رفتار نمود که مخالف احساس او هیچ گونه اقدامی نشود با سیاست و رویه خاص زن را از هر حیث [ جنسی، روانی، عاطفی و غیره ] راضی نگه داشت.
مردی که زندگی جنسی مرتبی داشته باشد، در تمام مدت عمرش نوعی خوبی و راحتی احساس می کند که هیچ چیز دیگری نمی تواند ان را به او تقدیم کند. پیوسته با عزت و اعتماد بنفس و اطمینان خاطر زندگی می کند؛ زیرا در خود قدرت اقدام و تصمیم می بیند و مردانگی سراغ دارد و پیوسته آماده مبارزه با مشکلات زندگی ست. زندگی جنسی مرتب، وی را به خانه و زندگی اش پایبند می سازد؛ گذشته از آن، عشق و توافق متقابل جنسی سد قوی و محکمی در مقابل عدم رضایت جنسی می سازد.

هیچ‌گاه یکدیگر را تغییر ندهید

کارشناسان می‌گویند عادات و رفتار‌‌هایی که الان آزاردهنده و ناخوشایند به‌نظر می‌رسند، همان‌هایی بوده‌اند که شما را به‌سمت همسرتان جذب کرده‌اند. پس هیچ‌وقت نباید سعی کنید آنها را تغییر دهید. درمانگر‌ها معتقدند زوج‌های موفق آنهایی هستند که تفاوت‌های خود و شریک‌شان را می‌شناسند و آنها را درک می‌کنند.
همدیگر را تحسین کنید
کارشناس روابط انسانی، جان گاتمن دریافت شادترین زوج‌ها آنهایی هستند که قدرشناسی‌شان از یکدیگر را حتی با نگاه محبت‌آمیز یا نوازش ابراز می‌کنند. اگر همسر شما پدر یا مادر خوبی است یا خوش‌فکر و خلاق است [یا هر ویژگی مثبت دیگری دارد]، به او بگویید و تحسینش کنید.

 گذشته را بازبینی کنید
بهترین زوج‌ها، با فراموش‌کردن قسمت‌های بدِ گذشته و تمرکز روی زمان‌ها و خاطرات خوب و مثبتی که با هم داشته‌اند، تاریخ را دوباره می‌نویسند.

 شنونده‌ی خوبی باشید
گوش‌ دادن به گله‌ها و شکایت‌های شریک‌تان از مؤلفه‌های ضروری برای هر رابطه‌ی طولانی‌مدت است. مهم‌ترین نکته در این موقعیت‌ها این است که هیچ‌وقت طرف کسی را نگیرید که همسرتان از او شکایت دارد یا همسرتان را ناراحت و عصبانی کرده است.

 خیلی هم راحت و خودمانی نباشید
اگرچه‌ پوشیدن لباس راحتی و لم‌دادن و تماشای تلویزیون می‌تواند خیلی دلچسب و راحت باشد، اما این را به روال هر روزتان تبدیل نکنید. شادترین زوج‌ها آنهایی‌اند که با هم قرار می‌گذارند، از ظاهر هم تعریف می‌کنند و با هم کار‌های سرگرم‌کننده و جالب انجام می‌دهند تا عشق و جاذبه و احساس‌شان را نسبت به هم حفظ کنند.

 کارهای خانه را با همدیگر انجام دهید
یکی از رایج‌ترین دلایل جروبحث در هر رابطه‌ای انجام کارهای خانه است. بنابراین، برای اجتناب از مشاجرات و بحث و جدل‌ها بر سر اینکه چه کسی ظرف‌ها را بشوید، آن را با کمک هم انجام دهید. کارشناسان معتقدند انجام کارهای منزل با همدیگر، ازجمله پرداخت قبوض، اتوکردن لباس‌ها و شستن ظرف‌ها، مثل انجام مراسم مذهبی است و می‌تواند هر رابطه‌ای را تقویت کند.

 با هم ورزش کنید
دکتر جین گریر می‌گوید با هم ورزش‌کردن کلید شاد زیستن در زندگی زناشویی و از نشانه‌های رابطه‌ی سالم است. حتی اگر شما روی تردمیل مشغول دویدن هستید و او در سالن بدن‌سازی است، باز هم این بهترین راهی است که می‌توانید عصبانیت‌ها و ناراحتی‌های‌تان را با هم دور بریزید درحالی‌که ذهن و جسم‌تان را سالم نگاه می‌دارید.

پیاده‌روی هفتگی داشته باشید
دکتر جین گریر معتقد است همه‌ی زوج‌ها باید به‌صورت هفتگی، یک وعده پیاده‌روی ۳۰دقیقه‌ای با هم داشته باشند. به‌نظر او این بهترین روش برای وقت‌گذراندن با یکدیگر و قرارگرفتن در جریان کار و زندگی همدیگر و رهایی از تنش‌های زندگی روزمره است.

مردها حین صحبت سکوت می‌کنند تا احساس‌شان را نظم دهند. مردها هدف مدار هستند و در آن واحد می‌توانند به یک موضوع توجه کرده و در مورد آن حرف بزنند. اما زن‌ها دایره‌وار فکر می‌کنند و در آن واحد می‌توانند در مورد چند مسئله حرف بزنند. اما این کار مردها را گیج می‌کند. مردها نیاز دارند که احساس کنند، کارها را درست انجام می‌دهند.

بنابراین وقتی شما صحبت‌شان را قطع می‌کنید گویی به آنها گفته‌اید باز هم داری اشتباه می‌کنی! پس من تو را متوقف می‌کنم. این مسئله شاید به سرعت بین شما فراموش شود اما پس ذهن مردها را نمی‌توان به سادگی به حالت قبل برگرداند.

تلويزيون قاتل عشق است. در اين مورد هيچ شكي نداشته باشيد! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوي تلويزيون را قدغن كنيد. هر شب غذا خوردن جلوي تلويزيون به همراه گويندگان نمي‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغول بوده‌ايد كه وقتي به رختخواب مي‌رويد‌.

حتي ديگر وقت نداريد با هم حرف بزنيد و از حال يكديگر باخبر شويد. تنها چاره كار اين است كه اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرون بيندازيد! براي آنكه در اين كار زياد سخت‌گيري نكرده باشيد‌، مي‌توانيد موافقت كنيد كه در هفته‌، بعضی از شب ها تلويزيون خاموش باشد. البته فراموش نکنید که تلوزیون در رابطه ی میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد.

يكي ديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها‌، بي‌توجهي است. در اينجا منظور از توجه كردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلكه تنها نگاه كردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد.

زماني‌كه همسرتان آرايشگاه رفته و يا كت جديدي خريده است به او توجه نشان دهيد؛ به‌خصوص زماني ‌كه او را شيك و زيبا مي‌بينيد و يا وقتي‌ كه او با تعريف‌هاي بجا و مناسبش شما را تحت‌تأثير قرار مي‌دهد، از او تعريف كنيد. زيرا تعريف و تمجيد‌ها هميشه خوشايند هستند‌، اما تنها زماني‌كه درست و بجا به‌كار برده شوند.

در کمبود های زندگی زناشویی ، قبل از آن که به همسرت اعتراض کنی ،از خودت این سؤال را بکن « من چکار کرده ام که همسرم بامن این گونه رفتار نادرست دارد ؟!!»

در یک رابطه خوب، هر دو طرف برای رشد و تغییر تشویق می شوند. اگر می خواهید کارتان را رها کنید و درستان را ادامه دهید، همسرتان باید از شما حمایت کند. اگر می خواهید کار جدیدی را امتحان کنید یا به کاری که در گذشته می کردید برگردید، او باید پشتیبان شما باشد. شما هم باید او را از همین حمایت ها بهره مند کنید. همسرتان را تشویق کنید کارهای جدیدی را امتحان کند، چیزهای تازه ای بیاموزد و با افراد جدید آشنا شود. اگر بخواهید همسرتان هیچ تغییری نکند و همان طور بماند که هست، زندگی تان فوق العاده خسته کننده خواهد شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه