دو رگه جدید تیم ملی فوتبال / عكس

تاريخ : 15 اردیبهشت

هفت صبح : از بازیكنان دورگه در شرایطی كه انتقادات زیادی نسبت به اقدام كارلوس كی روش در استفاده از ایرانی های آنور آب وجود دارد شاید كار چندان منطقی نباشد اما سرمربی تیم ملی نشان داده كه به این انتقادات هیچ توجهی ندارد و هر چقدر هم كه كارشناسان و تعدادی از رسانه ها بگویند كه بازیكنی مثل امید نظری یا ویلیام آتشكده به درد تیم ملی ایران نمی خورند باز او كار خودش را می كند و در سفرهای اروپایی اش آمار بازیكنانی كه به درد بازی در تیمش می خورند را می گیرد.

البته این پروژه به احتمال زیاد برای مدتی كوتاه متوقف خواهد شد تا تیم ملی سه بازی حساسش در مرحله مقدماتی جام جهانی را پشت سر بگذارد و اگر موفق به صعود به جام جهانی شد – موضوعی كه باعث ادامه همكاری با كی روش می شود – مربی پرتغالی كارش در این زمینه را ادامه خواهد داد.

گفته می شود در صورت رسیدن تیم ملی به جام جهانی، كارلوس كی روش پرونده یكی از بازیكنانی كه مد نظرش است را با جدیت بیشتری مطالعه می كند: علی منوچهری.

دو رگه جدید تیم ملی فوتبال / عكس, پورتال خبری فرهنگی گهر

پسری از خیابان های وین

علی منوچهری با نام كامل علی مانوئل منوچهری مقدم كاشان لابوس متولد ۲ آگوست ۱۹۸۶ در اتریش است. او پدری ایرانی و مادری سیلیایی داشته و در سه سالگی پدرش را از دست داده و به همراه خانواده مادری اش به شیلی مهاجرت كرده است. منوچهری در ۱۷ سالگی فوتبالش را به صورت حرفه ای شروع كرده و در كارنامه اش سابقه بازی در تیم های لیگ برتر شیلی دیده می شود.

او كه توانایی بازی در همه نقاط خط دفاعی را دارد در سال ۲۰۰۶ به تیم زیر ۲۳ سال شیلی هم دعوت شده، ضمن آنكه علی در سال ۲۰۰۸ بازی در فوتبال اروپا را تجربه كرده و چهار بازی برای تیم دوم لوانته انجام داده است.

علی منوچهری در حال حاضر عضو تی. دپورتس كانسپسیون شیلی است كه در لیگ دوی این كشور حضور دارد. البته آنطور كه مدیر برنامه های منوچهری می گوید او به صورت قرضی و به خاطر مسائل اقتصادی راهی لیگ دو شده وگرنه كیفیت بازی اش در حد لیگ برتر شیلی است.

دعوت احتمالی از بازیكنی كه در لیگ دوی شیلی توپ می زند طرفداران و مخالفان خاص خودش را دارد. طرفداران علی منوچهری در سایت پریشین فوتبال كمپین دعوت از منوچهری تشكیل داده اند و با آپلود كردن فیلم های این مدافع ایرانی الاصل و فرستادن اطلاعات بازی او به فدراسیون فوتبال می خواهند كارلوس كی روش را از وجود چنین بازیكنی مطلع سازند.

به عقیده این افراد در شرایطی كه تیم ملی طی سال های اخیر یا بحران خط دفاعی مواجه بوده دعوت از بازیكنی كه كیفیت فنی قابل قبولی دارد – منبع آنها در این زمینه سایت ویكی پدیاست كه تعریف زیادی از بازی علی كرده – قطعا برای كی روش و همكارانش سودمند خواهد بود اما مخالفان علی منوچهری با اشاره به سن و سال او می گویند مگر لیگ دوی شیلی كجای فوتبال دنیا قرار دارد كه سرمربی تیم ملی بخواهد از این لیگ بازیكن به تیم ملی دعوت كند.

آنها دعوت از امید نظری را مثال می زنند كه تجربه چندان موفقی نبود و باعث شد كه خیلی از كارشناسان علیه كی روش موضع بگیرند. نكته دیگری كه منتقدان دعوت از منوچهری به آن استناد می كنند فاصله طولانی شیلی تا ایران است و اینكه ارزش ندارد یك بازیكن از آن سوی دنیا بكوبد و بیاید ایران تا برای تیم ملی بازی كند، آن هم در صورتی كه كی روش كیفیت فنی او را تایید كرده باشد. با این همه طرفداران منوچهری می گویند این مدافع ارزش یك بار تست شدن را دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي