Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

آموزش روش درست دم کردن قهوه سبز

تاريخ : ۵ شهریور
بازديد : 96

همانطو که می دانید قهوه سبز خواص و فواید بی شماری برای سلامتی دارد. کاهش وزن و لاغر شدن تنها یکی از خواص این ماده غذایی جادویی است. اما نحوه دم کردن قهوه سبز نیز مهارت خاصی نیاز دارد که گهر در این بخش آموزش روش درست دم کردن قهوه سبز را برای شما عزیزان منتشر می کند.

make green coffee آموزش روش درست دم کردن قهوه سبز

آموزش روش درست دم کردن قهوه سبز

احتمالا این روزها نام قهوه سبز زیاد به گوش‌تان خورده و کنجکاو شده‌اید که بدانید این قهوه چیست.

قهوه سبز، در واقع همان دانه کال و سبزرنگ قهوه معمولی است

که بسیاری از قرص‌های لاغری و مکمل‌های خوراکی رژیمی از جمله قرص قهوه سبز از آن تهیه می‌شوند.

قهوه سبز نسبت به قهوه معمولی کافئین کم‌تری داشته و طعم ملایم‌تر و سبک‌تری دارد و بیشتر شبیه به یک دمنوش گیاهی‌ است.

کافئین موجود در این قهوه حدود ۲۰‌ درصد است اما مقدار کلروژنیک اسید آن نسبت به قهوه معمولی بیشتر است.

کلروژنیک اسید نوعی کافئیک اسید است که هم در قهوه سبز و هم قهوه معمولی وجود دارد

و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان، باعث ازبین‌بردن عوامل ایجادکننده التهاب در سیستم عصبی می‌شود.

این ماده همچنین برای افراد مبتلا به یبوست مانند ملین عمل می‌کند.

از دیگر تاثیرات کلروژنیک اسید می‌توان به تاثیر مفید آن بر شبکیه چشم اشاره کرد.

بخوانید :   عادت های بد کودکان را بشناسید

محققان بر این باورند که وجود این ماده در قهوه، از ضعف بینایی و خطر ناشی از تحلیل شبکیه چشم در اثر بیماری‌هایی نظیر آب‌سیاه جلوگیری می‌کند.

خواص

پیشگیری از تشکیل سنگ صفرا:

برای درمان سنگ صفرا باید از گیاهان صفراآور استفاده کرد.

این گیاهان جریان صفرا از کیسه‌صفرا به سمت روده را افزایش می‌دهند.

کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز، یک ماده صفرا آور است که مانع از تجمع صفرا در کیسه‌صفرا شده

و از تشکیل سنگ‌های صفراوی جلوگیری می‌کند.

از آنجایی که در دانه‌های قهوه سبز حدود ۶-۷ درصد کلروژنیک اسید وجود دارد،

مصرف روزانه و منظم این نوع قهوه، خطر ابتلا به این بیماری و همچنین سیروز کبدی و سرطان کبد را کاهش خواهد داد.

جلوگیری از فشار خون:

همانطور که پیش‌تر گفته شد، میزان کافئین موجود در قهوه معمولی نسبت به قهوه سبز بیشتر و کلروژنیک اسید آن کم‌تر است.

به طور کلی، کافئین باعث افزایش فشارخون شده و انرژی در دسترس بدن را افزایش می‌دهد

و به دنبال آن، ضربان قلب و فعالیت سیستم قلبی-عروقی نیز افزایش می‌یابد.

کلروژنیک اسید اما باعث کاهش فشار خون می‌شود.

پس در صورتی‌که به بیماری فشارخون مبتلا هستید از قهوه سبز استفاده کنید.

کنترل قند خون:

کلروژنیک اسید موجود در آن، جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها را کاهش

بخوانید :   اطلاعات جنسی ضروری که هرگز نمی دانستید

و جذب گلوکز موجود در خون توسط ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد.

هر دو این موارد منجر به کاهش گلوکز خون شده و در نتیجه قند خون را کاهش می‌دهند.

قهوه سبز لاغری:

علت استفاده از قهوه در رژیم‌های لاغری، وجود کافئین در این نوشیدنی است

زیرا این ماده متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا برده و باعث چربی‌سوزی و جلوگیری از تجمع چربی در بدن می‌شود.

بنابراین نوشیدن قهوه‌های بدون کافئین تاثیری بر تناسب اندام و لاغری نخواهد داشت.

از آنجا که قهوه سبز، تنها ۲۰ درصد از کل کافئین موجود در قهوه معمولی را داراست،

نمی‌تواند به اندازه قهوه معمولی برای فرآیند چربی سوزی موثر باشد.

به عبارت دیگر نوشیدن قهوه سبز معجزه نمی‌کند اما بی تاثیر نیز نیست.

مواد لازم برای دم‌کردن

  • قهوه سبز ۵۰ گرم
  • آب سرد   ۳۵۰ میلی‌لیتر
  • قهوه‌جوش

طرز تهیه و دم‌کردن

از آنجا که قهوه سبز مانند قهوه معمولی تفت داده نمی‌شود،

دانه‌های آن کمی سفت‌تر از قهوه معمولی هستند و سخت‌تر آسیاب می‌شوند.

پس ابتدا دانه‌هایش را آسیاب کرده و پودر آن را با آب سرد مخلوط کنید.

سپس مخلوط را داخل قهوه‌جوش ریخته و حدود ۱۵ دقیقه روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.

قهوه جوشیده را کنار بگذارید تا خنک شود.

بخوانید :   آموزش تهیه میلک شیک شکلاتی

در این مرحله هر چقدر که قهوه بیشتر بماند،

خوش‌طعم‌تر خواهد شد.

پس از این مدت، قهوه را از صافی رد کرده و مصرف نمایید.

می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي