دست دادن به دشمن یک نماد است

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 6 آبان

آیت الله خاتمی عضو مجلس خبرگان دست دادن به دشمن را یک نماد نامید

پایگاه خبری انتخاب: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بحث مذاکره و دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد گفت: دست دادن به دشمن نماد است، تنها ادب اسلامی نیست و سیدالشهدا(ع) جواب نامه ابن زیاد را نداد، بنابراین، این که بگویند امام حسین(ع) با عمر سعد دست داد یا حتی مذاکره کرد، اینها حرف‌های درستی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان با اشاره به بحث مذاکره و دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد اظهار داشت: استفاده ابزاری از مقدسات در هر زمانی نادرست است، بنابراین از همه کسانی که حاضر در عرصه سیاست هستند، انتظار است که نظرات خود را ابراز کنند؛ اما رنگ دینی و مذهبی دادن به این نظرات به نظر می‌رسد که وجهی ندارد.

وی با اشاره به بحث دست دادن امام حسین(ع) با عمر سعد در روز عاشورا ابراز داشت: نخست می‌پرسیم  که در کدام سند تاریخی این مطلب ذکر شده است و در گام بعد، دست دادن گاهی ادب اسلامی و برخی اوقات یک نماد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با رسا گفتگو می کرد، افزود: دست دادن به دشمن نماد است، تنها ادب اسلامی نیست و سیدالشهدا(ع) جواب نامه ابن زیاد را نداد، بنابراین، این که بگویند امام حسین(ع) با عمر سعد دست داد یا حتی مذاکره کرد، اینها حرف‌های درستی نیست.

وی تصریح کرد: سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا عمر سعد را نصیحت و موعظه کرد، نه مذاکره به معنای بده، بستان سیاسی که در حال حاضر مرسوم است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به جریان دست دادن وزیر امورخارجه ایران با اوباما یادآور شد: من تقاضا دارم دست دادن وزیر امورخارجه ایران با دشمن، گرچه کار نادرستی است، اما این جریان تبدیل به یک حربه سیاسی نشود.

وی افزود: دکتر محمد جواد ظریف می‌توانند این برنامه را جمع کنند و خود ایشان گفتند که «این برنامه ریزی اوباما بوده است» این بخشی از جواب وزیر امور خارجه کشورمان بوده است، بخش دیگرش این است که خود ایشان بگویند «نیاز نیست کسی این کار را توجیه کند»، تداوم این بگومگوها قبح دست دادن با مسؤولان آمریکا، دست دادنی که نماد دوستی است را می‌ریزد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: به نظر می‌رسد وزیر امور خارجه بهترین کسی است که می‌تواند سفره این نزاع را با این اظهار نظر ببندد، از طرف دیگر دوستان منتقد نباید مسأله را به حدی توسعه ندهند که عادی سازی شود و کسانی از سر لج‌بازی از کاری که در قلبشان می‌دانند نادرست است، دفاع کنند.

وی گفت: من با وجود این که معتقدم جریان دست دادن، هیچ مستمسک تاریخی و روایی ندارد، معتقد به درست کردن جنجال جدید نیستم، معتقدم دو طرف اقدام کنند که این بحث بسته شود.

سیداحمد خاتمی افزود: بنده معتقدم در حال حاضر که با تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب، مسأله برجام به پایان رسیده است، همه دست به دست هم دهیم و کشور را به سوی همدلی و وحدت پیش ببریم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي