درمان کبد چرب گرید ۲

کبد یکی از اعضای حساس بدن می باشد و این روزها کبد چرب بلای جان خیلی از افراد شده است ، کبد چرب گرید ۲ یک نوع از خطرناک ترین بیماریهای کبد است که بیشتر در افراد چاق و یا الکلی مشاهده شده است.

افرادی که کبد چرب دارند باید به شدت مراعات و طبق نظر پزشک داروهای مربوطه را استفاده نمایند. کبد دومین عضو بزرگ و مهم بدن انسان می باشد که متاسفانه سهل انگاری در رابطه با وضعیت آن بسیار زیاد است!

در ادامه توضیحاتی درباره درمان کبد چرب گرید ۲ می خوانید

درمان کبد چرب گرید ۲

دو نوع بیماری کبد چرب وجود دارد: بیماری کبدی چرب مرتبط با الکل و بیماری کبدی چربی غیر الکلی. حتی بدون نوشیدن یک قطره الکل سلامتی شما به خطر خواهد افتاد ولی بسیاری از مردم بی احتیاطی می کنند.  در کبد چرب گرید 2، چربی بیشتر به عنوان تری گلیسیرید ذخیره می شود. این چربی  واکسن هایی در سلول ها ایجاد می کند و بیشتر محتویات سلول را جابه جا می کند و آنها را از کار می اندازد. علائم کبد چرب در کبد چرب گرید 2 نسبت به کبد چرب گرید 1 سریع تر ظاهر می شوند و این وضعیت از کبد چرب قطعا جدی تر است. افرادی که مبتلا به کبد چرب گرید 2 هستند نیاز به مراقبت های پزشکی خواهند داشت.

علت کبد چرب گرید 2

• مشروبات الکلی

• دیابت

• سندرم متابولیک

• چاقی

• داروهای خاصی که باعث کبد چرب می شوند

• اختلالات ژنتیکی چربی خون بالا (کلسترول، تری گلیسیرید)

کبد چرب بیماری ای می باشد که در آن رادیکال های آزاد باعث آسیب زیادی به کبد می شوند. به استثنای افرادی که با وجود کبد چرب گرید 2 می توانند میزان رادیکال های آزاد را کاهش دهند، در بقیه افراد مبتلا به کبد چرب گرید 2 آسیب کبد ادامه خواهد داشت. یکی از دلایل اصلی رادیکال های آزاد اضافی، مصرف الکل است. علت دیگر خوردن غذاهایی است که دارای چربی های اشباع نشده می باشند.

اگر چه بعضی از سازمان های بهداشتی تأکید می کنند که این چربی اشباع شده باعث مشکل چربی کبد است، اما تعداد زیادی از شواهد اثبات شده حاکی از آن است که چربی های غیر اشباع علت چربی کبد می باشد. از نظر شیمیایی، چربی اشباع در دمای اتاق و در بدن پایدار است. با این حال، این چربی های غیر اشباع است که رادیکال های آزاد را تولید می کند و باعث آسیب کبد می شوند. بنابراین شما باید همه روغنهای گیاهی  ذرت، سویا، گلرنگ، روغن کانولا و سبزیجات را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

درمان کبد چرب گرید 2 چیست و درمان کبد چرب گرید 2 به 3 و درمان کبد چرب گرید 2 نی نی سایت و درمان کبد چرب گرید 2 طب سنتی


علائم کبد چرب گرید ۲

بسته به میزان پیشرفت کبد چرب گرید 2، علائم کبد چرب می تواند شامل درد شکم، کبودی در بدن، خونریزی خود به خودی مانند خونریزی بینی، خستگی شدید، تب، خارش پوست ، بی حالی و چاقی شکم نیز باشد.

آزمایش خون افزایش آنزیم های کبدی را نشان خواهد داد. و چون در کبد چرب گرید 2  التهاب کبد نیز ممکن است وجود داشته باشد، وضعیت در حال پیشرفت به سمت هپاتیت خواهد بود. در برخی موارد، هپاتیت ممکن است مستلزم بستری شدن باشد.

 


نکاتی درباره ی درمان کبد چرب گرید ۲

کبد یک عضو از بدن است که قابلیت احیا دارد.  اگر شما مبتلا به بیماری کبد چرب گرید 2 هستید، باید هر کاری می توانید بکنید تا عادت روزانه خود را تغییر دهید. اکنون در این مرحله از کبد چرب گرید 2 این فرصت را دارید و شاید اگر کبد چرب شما پیشرفت کند احتمالا این فرصت را نداشته باشید. نکته ی اولی که باید به آن توجه کنید مصرف الکل است و تنها راه درمان کبد چرب پرهیز از مصرف الکل است نه اعتدال در مصرف آن.

 

تغييرات رژيم غذایی مرحله ی بعدي می باشد. اگر هنوز هم کربوهیدرات تصفیه شده می خورید، وقت آن است که هم اکنون مصرف این دسته از مواد غذایی را متوقف کنید. علت آن است که این ها بیشترین تاثیر را در میزان تری گلیسیرید بدن دارند و تری گلیسیرید ها هستند که در کبد تجمع می یابند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه