درمان و رفع ترک خطوط بدن

روش های درمان و رفع ترک خطوط بدن

ترک های پوستی و خطوط بدن یکی از شایع ترین مشکلات زیبایی است که خانم ها با آن سرکار دارند. این خطوط پوستی معمولا در اثر افزایش و کاهش وزن سریع و تحت کشش قرار گرفتن پوست در یک دوره اتفاق می افتد. زمانی که پوست کشیده می شود الیاف کلاژن می شکنند و در اثر آن رگ های خونی به رنگ قرمز رنگ بر روی پوست نمایان می شود. این عارضه معمولا برای خانم ها و به خصوص در زمان بارداری اتفاق می افتد.

درمان و رفع ترک خطوط بدن, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمانهای مختلف برای ترکهای پوستی

برخی از روش‌های درمانی با ایجاد حداقل میزان آسیب و درد موجب بهبود رنگ و بافت پوست مرتبط با خطوط و ترک حاملگی می‌شوند. این درمان‌ها بافت زخم‌های قدیمی‌تر را با کلاژن جدید و فیبرهای الاستیک جایگزین می‌کنند، ظهور خطوط و ترک حاملگی را به حداقل می‌رسانند و پوستی نرم و صاف را به جا می‌گذارند. ترک های پوستی روش های درمانی متفاوتی دارند که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

 

میکرودرم و درمان ترک پوستی

در بین سایر روشهای مؤثر جهت درمان ترکهای پوست، میکرودرم یکی از راحت‌ترین و به‌صرفه‌ترین روشها می‌باشد. این روش نه تنها به کاهش خطوط ایجاد شده در پوست کمک می‌کند بلکه روشی مؤثر جهت از بین بردن ترکهای ایجاد شده در آن قسمتها نیز می‌باشد. بهتر است قبل از اینکه در مورد این روش تصمیم‌گیری کنید از نحوه عملکرد آن آگاه گردید.در این روش، پزشک ابتدا با کمک یک دستگاه کوچک پوست شما را ماساژ داده و باعث تحریک جریان خون در آن قسمتها می‌شود. این کار باعث کمک به ایجاد آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی جهت ترمیم پوست و ایجاد یک پوست بدون لک می‌شود.معمولاً این روند درمانی به جلسات متعددی نیاز دارد. درصورتی‌که ترکها و صدمات ایجاد شده در پوست سرسخت و عمیق باشند، تعداد مراجعات درمانی بیشتر خواهد شد.

 

لیزر دی‌اکسید کربن فراکشنال و درمان ترک پوستی

لیزر فرکشنال تنها لیزری است که از بین بردن ترکهای بیماری پوستی را تضمین می‌کند. در ضمن باعث ایجاد پوستی جدید و سلامت نیز می‌گردد.اگر ترکهای بدن شما قرمز است عجله کنید؛ زیرا بهترین زمان برای شروع این درمان را پیش رو دارید. در این صورت نتایج عمل بسیار قابل‌مشاهده و ملموس بوده و ترکهای درمانی پس از ۳ تا ۴ جلسه به طور کامل محو خواهد شد.در این جلسات، لیزر که به چندین شعاع نور تفکیک شده است به قسمتهای مورد نظر از پوست تابانده می‌شود. میزان تأثیر لیزر به تعدد جراحتهای میکروسکوپی ایجاد شده در زیر پوست بستگی دارد که باعث تحریک سلولهای فیبروبلاست جهت ایجاد کولاژن و الاستین در پوست می‌شود.بعد از بهبود پوست، پوست سالم و جدید جایگزین می‌شود.

 

پی ار پی و درمان ترک پوستی

درمان ترکهای پوست از طریق غنی کردن پلاسمای پلاکتهای خون (پی آر پی)، مدرن‌ترین روش درمانی شناخته شده برای این مشکل می‌باشد. در این روش از عوامل رشد مانند پروتئینها که در خون یافت می‌شود استفاده می‌گردد. عوامل رشد باعث جوان‌سازی صورت و تولید دوباره خصوصیات پوست می‌شود.در طی درمان، پلاکت‌های خون فعال شده و باعث تقویت قدرت ترمیم بافتهای آسیب‌دیده پوستهای ترک‌خورده می‌شود. سپس عوامل رشد در زیر پوست به‌وسیله یک دستگاه مخصوص (غلتک) و یا تزریق تحریک می‌شود. در این هنگام فاکتورهای رشد سلولهای آسیب‌دیده را فعال کرده و باعث ترمیم و بازیابی خاصیت کشسانی و اصلاح بافت پوست شده و ظاهر ترکهای پوست را بهبود می‌بخشد.

 

نتیجه

معمولاً وقتی چندین روش درمانی با هم ترکیب می‌شوند نتایجی چندین برابر بهتر و سریعتر حاصل می‌شود. بعد از درمان ترکهای پوست از روش ترکیبی لیزر فراکشنال و PRP، شاهد قدری قرمزی و درد در قسمت درمان شده خواهیم بود که بعد از ۲ یا ۳ ساعت برطرف می‌شود. نتیجه درمان به این روش بسیار مؤثر است.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه