درمان میخچه دست

یکی از مشکلات درناکی که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند میخچه است.  درمان میخچه دست موضوع مطلب امروز ما می باشد که راهکارهای مناسبی برای از بین بردن این مشکل به شما آموزش می دهد.

درمان میخچه دست

زندگی کردن با میخچه یکی از سرسخت ترین مشکلات روی زمین است. بی توجهی بعضی از افراد به درمان میخچه آنها را وادار به جراحی می کنند در حالی که می توانند با بهترین روش های خانگی نسبت به درمان خود اقدام کنند البته به شرطی که درمان آن در زمان مناسب انجام شود.

میخچه ضایعه ای پینه ای شکل است که اغلب در سطوح نازک و بدون موی پوست بخصوص در پا به وجود می آید و اصلی ترین دلیل به وجود آمدن آن فشار طولانی مدت بر روی آن است و به مرور زمان گسترده می شود.

بهترین راهکار برای درمان میخچه عدم استفاده از کفش های نامناسب است. البته درمان آن با روش هایی مانند استفاده از داروهای كراتولیتیک و یا استفاده از اسید که روی محل ضایعه مالیده می شود.، امکان پذیر است .

درمان میخچه دست

درمان میخچه با روش های خانگی :

* یک عدد لیمو ترش رو نصف کرده و اندکی از آب آنرا بگیرید داخل لیمو روغن زیتون بریزید و بگذارید ۲۴ ساعت بماند. سپس از روغن آن روی میخچه بگذارید.

* با سنگ پا قسمت های ضایعه پوستی را ماساژ دهید . سنگ پا پوست سخت را از بین می برد و باعث کاهش درد می شود.

* سرکه سفید و جوش شیرین به علت خواص ضد عفونت و ضد باکتریابی درمانی عالی برای میخچه پا است و به نرم کردن پوست سخت کمک فراوانی می کند.

* هر شب نصف سیر را به محل بمالید و اجازه دهید که پوست خشک شود و بعد محل میخچه را چسب زخم بزنید . صبح روز بعد چسب را باز کنید و محل را با آب گرم بشوئید.

* یکی دیگر از بهترین درمان ها استفاده از زردچوبه است برای این منظور هفته ای دو یا سه بار یک قاشق چای خوری زردچوبه به همراه کمی عسل مخلوط کنید تا خمیر شود سپس به محل آسیب دیده بزنید. این روند را تا زمان بهبود روند درمان انجام دهید.

* قبل از رفتن به رختخواب یک قاشق غذاخوری از پودر شیرین بیان را با کمی روغن خردل ترکیب کنید و سپس به محل آسیب دیده بگذارید و با پارچه تمیز یا باند ببندید و صبح روز بعد آن را باز کنید و با گرم محل را بشوئید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه