درمان عفونت لوزه

لوزه ها در حالت طبیعی به یک اندازه و صورتی می باشند. ورم و التهاب لوزه ها بر اثر عفونت های مختلف به وجود می آید. درمان عفونت لوزه موضوع مطلب امروز ما می باشد که درباره آن و راه های درمان برای شما می نویسیم.

درمان عفونت لوزه

علائم عفونت لوزه :

– درد هنگام بلع مواد غذایی

– ورم لوزه ها

– بروز تکه های سفید رنگ بر روی لوزه ها ( درصورتی که علت عفونت ویروس نباشد و باکتری باشد)

– سردرد

– تغیییر در زیر و بمی و کیفیت صدا

– بزرگ شدن ناحیه گردن در مناطقی که بافت لنفاوی وجود دارد.

*  تذکر :

معمولا اگر کودکی به عفونت لوزه  مبتلا شود، این علائم همراه با تب بروز پیدا می کند و از درد هایی در ناحیه شکم نیز شکایت می کند.

درمان عفونت لوزه

 

نحوه ی درمان عفونت لوزه  :

معمولالوزه هایی که عفونت آنها خفیف است نیازی به درمان  ندارند زیرا پس از مدتی بهتر می شوند.

نوشیدن زیاد و مصرف مايعات نیز در مواقعی که عمل بلع دردناک است در درمان عفونت لوزه استفاده می شود بخصوص اگر فرد دچار علائمی چون تب و کم ابی خفیف شود ، در صورتی که مایعات ننوشد دچار سردرد و خستگی می شود.

استفامينوفن یا ایبوپروفن  ” درد – سردرد و تب  ” ناشی از التهاب لوزه را تسکین می دهد.

برای حفظ علائم  التهاب لوزه بهتر است میزان داروي توصیه شده توسط پزشک را به طور دقیق دریافت کنیم . به عنوان مثال مصرف پاراستامول یا استامینوفن 4 بار در روز تا زمانی که علائم  التهاب رفع شود. گرچه ، استامينوفن یا ایبوپروفن کمک میکند اما برخی از شواهد نشان می دهد که ایبوپروفن کمک بیشتری می کند و موثرتر است و استامينوفن در تسکین درد بزرگسالان نيز موثر می باشد ولي معمولا اولین مورد پیشنهادی برای کودکان می باشد اما ایبوپروفن می تواند به عنوان یک جایگزین  در درمان و درمان التهاب پیشنهاد شود.

عفونت لوزه

غرغره کردن آب نمک برای درمان عفونت

غرغره کردن آب نمك و يا ديفن هيدرامين , قرص و اسپری ضد احتقان که شما می توانید از داروخانه ها آنها را خریداری کنید می تواند برای تسکین گلودرد ناشی از التهاب مفید باشد اما آنها نمی توانند دوره التهاب را کوتاه کنند.

نکته:

برخی از افرادی که دارای شرایط خاصی هستند ممکن است قادر به مصرف ایبوپروفن در درمان التهاب نباشند بنابراین همیشه باید برچسب دارو خوانده شود. مانند افراد دچار زخم معده كه خطر خونريزي گوارشي وجود دارد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه