درمان دندان درد با سیر

سیر یکی از گیاهانی که باعث تسکین درد می شود، درمان دندان درد با سیر  و روش استفاده آن برای تسکین را در این مطلب بیاموزید و استفاده از مسکن ها و بی حس کننده های دیگر را آشنا شوید.

درمان دندان درد با سیر 

درمان دندان درد با سیر, پورتال خبری فرهنگی گهر

بررسی علت دندان درد و درمان آن 

دندان درد به دلیل مشکلات متعددی همچون بیماری لثه یا دندان شکسته یا ترک خورده یا دندان قروچه ایجاد می شود. اگر دندان شما پوسیده باشد، می توانید از این روش ها برای تسکین درد استفاده نمایید.

 

دندان درد گاهی نتیجه پوسیدگی دندان است. پوسیدگی دندان نتیجه وجود باکتری‌ هایی است که در دهان حضور دارند و به قند و شکر مصرفی واکنش نشان می‌دهند. زمانی که باکتری‌ های موجود در دهان، شکر یا قند مصرفی را می‌شکنند، پلاک‌های چسبنده‌ای بر روی دندان تشکیل می‌شود که پر از اسید است.

اگر این موارد دست نخورده باقی بماند، پلاک‌ها می‌توانند باعث تشکیل تارتار شوند که به راحتی قابل شستشو نیست. این اسیدها باعث خورده شدن عاج دندان می‌شوند و اگر به آن‌ها رسیدگی نشود قادرند مغز دندان را نیز از بین ببرند.

این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که پالپ یا همان مغز دندان دچار عفونت ‌شود. قبل از اینکه بخواهید از درمان‌های خانگی مثل درمان دندان درد با سیر را در  زیر استفاده کنید بهتر است از یک دندانپزشک کمک بگیرید تا دلیل دندان درد مشخص شود.

همانطور که می‌دانید دندان از ۴ لایه با نام‌های مینای دندان، عاج، سمان (ساروج) و پالپ (مغز دندان) تشکیل شده است.

 

دندان درد با سیر

درمان دندان درد با سیر, پورتال خبری فرهنگی گهر

داروهای ضد درد برای درمان دندان درد

داروهای خوراکی اولین و بهترین گزینه برای کنترل دندان درد شما هستند. به شرطی که منع مصرفی در مورد داروهای خوراکی ضد درد که به آن ها اشاره می شود، نداشته باشید.

قرص های روی پیشخوان داروخانه ها (OTC) در کنترل درد های دندانی موثرند. ایبوپروفن و استامینوفن شایع ترین و موثرترین این دسته از داروها هستند.

برخلاف تصور عمومی مفنامیک اسید ، قرص دندان درد نیست بلکه قرص یا شکل ژلاتینی/کپسولی ایبوپروفن مناسب ترین دارویی است که میتوانید به قیمت ارزان و بدون نسخه برای دندان درد ناغافل تهیه کنید.

قرص های ترکیبی ضد درد حاوی ایبوپروفن هم برای این منظور بسیار مناسبند. این دارو ها را می توانید با مصرف دو قرص یا کپسول شروع کنید و تا زمان مراجعه به دندانپزشک هر شش ساعت تا چهار ساعت یکبار ادامه دهید.

 

درمان دندان درد با سیر, پورتال خبری فرهنگی گهر

درمان دندان درد با سیر 

استفاده از سیر نیز می تواند دندان درد را به میزان زیادی تسکین دهد. سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و دیگر خواص دارویی است که می تواند برای کاهش درد بسیار موثر باشد.

یک حبه سیر رنده شده یا کمی پودر سیر را با مقداری نمک مخلوط کرده و بطور مستقیم روی دندان دردناک قرار دهید تا درد را بهبود بخشد.

اگر با خوردن سیر مشکلی ندارید، می توانید یک یا دو حبه سیر خام را بجوید تا دردتان را ساکت کند.

این درمان طبیعی را به مدت چند روز تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه