درمان خون دماغ شدن در فصل گرما

در فصل گرما موارد خون دماغ شدن افراد زیاد می شود. در این مطلب درباره درمان خون دماغ شدن در فصل گرما و راهکارهای جلوگیری از آن و همچنین درمان آن برای شما توضیحاتی قرار میدهیم.

درمان خون دماغ شدن در فصل گرما

درمان خون دماغ شدن در فصل گرما

گرمازدگی 

با بیان اینکه در فصل گرما و در زمان قرارگیری فرد زیر نور آفتاب احتمال بروز خون دماغ شدن بیشتر می‌شود، در این مورد پزشک مختصص می گوید : گرما موجب انبساط و گشاد شدن رگ‌ها شده و بر اثر کوچک ترین ضربه و یا وجود خشکی در بینی، فرد مستعد بروز خون دماغ است.

خشکی بینی ، دستکاری بینی و ضربه به سر و بینی را از جمله علل شایع خون دماغ شدن عنوان کرد و افزود : فشار خون بالا و استفاده از داروهای رقیق کننده خون نیز می‌تواند در بروز خون دماغ موثر باشد.

نظر متخصص گوش، حلق و بینی در این خصوص : در برخی موارد نادر هم وجود تومور می‌تواند عاملی برای بروز خون دماغ باشد.

پزشک متخصص در خصوص راهکار بند آوردن خون دماغ نیز می گوید : افراد باید هنگام خون دماغ شدن بینی خود را سفت گرفته و یخ بر روی پیشانی و گردن خود بگذارند و 10 دقیقه به همین حالت بمانند که خون دماغ بند بیاید.

راهکارهای هنگام خون دماغ شدن

بالا بردن سر هنگام خون دماغ که بسیار مرسوم است می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا در این هنگام خون وارد حلق فرد می‌شود و سپس به داخل ریه می رود که در مواردی متاسفانه منجر به مرگ فرد می شود .

این کار بویژه در کودکان و سالمندان می‌تواند خطرناک باشد، زیرا بلعیدن حجم زیادی خون برای این افراد دشوار است و امکان دارد خون به جای حلق، وارد نای آنها شود.

دکتر متخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه موارد خون دماغ شدید یا خفیف است، می گوید : در هر دو مورد فرد باید توسط پزشک معاینه شده تا در وهله اول سلامت مخاط بینی و یا وجود جسم خارجی در بینی (بیشتر در مورد کودکان صدق می‌کند) بررسی شود.

در گام بعدی نیز باید بحث دستکاری بینی یا خشکی مخاط بینی بررسی شود و به طور معمول در این موارد با تجویز برخی پمادها و چرب کردن بینی با اسپری‌ها و پمادهای مخصوص مشکل برطرف می‌شود.

 

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه