درمان خانگی گل مژه

درمان خانگی گل مژه ، و این عارضه در واقع همانند جوشی بزرگ است که به صورت یک توده زرد یا سفید در ناحیه چشم و پلک ها نمایان می شود را در این مطلب دنبال کنید و با راهکارهای خانگی درمان آن آشنا شوید…

درمان خانگی گل مژه

درمان خانگی گل مژه

علل بروز 

این عارضه نوعی عفونت است. علل بروز ورود باکتری هاست که در نهایت منجر به عفونتی و درگیر شدن پلک بالا و پایین خواهد شد. در علم پزشکی، هوردلوم نامیده می شود.

 

علائم  شامل:

التهاب

ورم موضعی پلک چشم

درد

سوزش و تاری دید

که اگر به خودی خود بر طرف نشدند باید جهت درمان گل مژه به پزشک مراجعه نمود و یا از راهکار های خانگی و موثر آن استفاده کرد.

علل بروز گل مژه چیست؟

  • غدد چربی موجود در پلک چشمان انسان هنگامی که توسط باکتری ها آلوده می شوند عفونت کرده و سبب ایجاد گل مژه خواهند شد. این باکتری ها که از اصلی ترین علل بروز گل مژه می باشند، استافیلوکوک نام دارند.
  • مصرف لوازم آرایشی نامناسب یا تاریخ گذشته و ماندگاری آرایش به مدت طولانی بر روی پلک و چشم
  • آلودگی پلک ها و عدم رعایت بهداشت فردی
  • انواع عارضه های التهابی همانند بلفاریت و میبومینیت
  • استرس و فشار روحی شدید
  • تغییرات هورمونی بدن

درمان خانگی گل مژه

درمان :

در بسیاری از موارد معمولا بدون نیاز به درمان رفع می شود. در برخی از موارد نیز ممکن است با گذشت چند روز بیمار شاهد رفع آن نبوده و شاهد رشد و حتی خونریزی آن باشد که بینایی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

در اینصورت فرد باید به پزشک مراجعه کند تا عفونت بیش از این به سایر نقاط چشم و پلک سرایت نکند.

پزشک با معاینه چشم گل مژه را تشخیص می دهد و در صورتیکه این عارضه بزرگ و درد آور بوده و پس از دو هفته کوچک نشده باشد اقدام به تخلیه آن خواهد کرد.

پزشک با بی حسی و ایجاد برشی جزئی، چرک های ناحیه را تخلیه می کند. استفاده از آمپول های استروئیدی جهت رفع التهاب نیز محتمل است.

 

درمان با راهکار های خانگی و طب سنتی

درمان با استفاده از چای کیسه ای

یک عدد چای کیسه ای را درون مقداری آب گرم حدود یک دقیقه بخیسانید و سپس بر روی محل عفونت چشم قرار دهید تا سرد شود.

بهتر  است برای گل مژه هایی که درون پلک ایجاد شده اند، چای کیسه ای را روی پلکتان قرار دهید.

عمل به این روش دو تا سه بار در روز به شما در رفع این عارضه کمک می کند.

درمان خانگی گل مژه

درمان های خانگی

درمان با سیب زمینی

یک سیب زمینی را پوست گرفته و پس از قرار دادن یک لایه آن درون پارچه ای بهداشتی و نازک بر روی پلکتان قرارش دهید. روزانه دوبار به مدت یک ربع این کار را انجام دهید.

اثربخشی آلوئه ورا 

برگ آلوئه ورا را برش داده و ژل خارج شده از آن را روی گل مژه بمالید. درمان با آلوئه ورا از سریع ترین راهکار های ممکن است که با دو الی سه بار اجرای روزانه آن فورا به جواب می رسید.

مالیدن روغن کرچک 

با استفاده از یک گوش پاک کن مقداری روغن کرچک را روی قسمت عفونت بمالید و پس از یک ربع به آرامی با آب گرم بشویید. تکرار این روش، چند بار در طول روز به درمان کمک می کند.

ماساژ  با سرکه سیب

دو قاشق سرکه سیب را درون یک فنجان آب داغ حل کنید و با استفاده از پنبه بهداشتی که درون این محلول آغشته کرده اید سطح عفونت را کاملا بپوشانید. بهتر است دو تا سه بار در طول روز تکرار شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه