درمان بواسیر بیچشک

بواسیر یا بیچشک، زمانی برای افراد اتفاق می افتد که رگ های رگ های مقعد منبسط شود و این منبسط شدن بعلت فشار بیش از حد وارد شده به روده زمان اجابت مزاج می باشد. برای درمان بواسیر بیچشک با ما همراه باشید.

درمان بواسیر بیچشک

آشنایی با روش های درمان هموروئید یا بواسیر

بواسیر یا هموروئید یکی از شایع ترین بیماری های نشیمنگاهی است. خوشبختانه راه های مختلفی برای درمان هموروئید وجود دارد و بیماران بسته به شرایط و شدت بیماری می توانند از این روش های درمانی استفاده کنند. در این مقاله به طور کلی به معرفی درمان خانگی هموروئید و درمان پزشکی آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

درمان بیچشک در خانه

قبلا در مقاله درمان خانگی هموروئید تعدادی از راه کار ها و داروهای خانگی درمان بواسیر را بیان کردیم. در این جا به موارد موثر دیگری اشاره می کنیم که دانستن آنها خالی از لطف نیست. با استفاده از این توصیه ها اغلب می توانید بیچشک را در خانه درمان کنید.

  • خوردن غذاهایی با فیبر بالا
  • مصرف ملین ها
  • مصرف مایعات زیاد در طول روز و اجتناب از نوشیدنی های الکلی
  • دوری از زور یا فشار زیاد در زمان اجابت مزاج
  • عدم نشستن طولانی مدت در توالت
  • استفاده از داروهای ضد درد مانند استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن یا آسپیرین برای کاهش درد
  • نشستن در یک وان آب گرم( حمام سیتز) چند بار در روز برای کمک به کاهش درد
  • استفاده از کرم یا پماد و شیاف های آنتی هموروئید برای کاهش درد، خارش و تورم.

اکثر پزشکان توصیه می کنند یک هفته از این داروها استفاده کنید و اگر دو علامت زیر را داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.

  • عدم تسکین علائم در طول یک هفته
  • مشاهده عوارض جانبی مانند خشکی پوست اطراف مقعد در هر زمانی حتی کمتر از یک هفته

درمان های خانگی برای بیچشک  خفیف توصیه می شود و اگر شما دچار خونریزی شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

پزشکان چگونه بیچشک یا بواسیر را درمان می کنند؟

شما با مراجعه به یک پزشک براحتی می توانید مراحل درمان هموروئید را آغاز کنید. پزشکان از درمان های مختلفی برای بیماری هموروئید استفاده می کنند که به نوع، شدت بیماری و همچنینشرایط بیمار بستگی دارد.

بستن باند مخصوص

بستن باند یک روش برای درمان خونریزی یا پرولاپس هموروئید داخلی است. پزشکان با بستن باند مخصوص در اطراف پایه هموروئید، باعث قطع خونریزی می شوند. بخش قابل توجهی از خونریزی در یک هفته از بین می رود و با مرور زمان بواسیر و بیچشک از بین می رود.

اسکلروتراپی 

در این روش پزشک ماده ای با نام اسکلروزان را به قسمت زیر مخاط هر کدام از بالشتک های هموروئید تزریق می کند. با استفاده از این روش با توجه به چسبندگی ایجاد شده در جدار سیاهرگ ها خونریزی کاهش می یابد و پس از گذشت زمان، بیچشک از بین می رود.

درمان بواسیر با اشعه مادون قرمز

آیا مادون قرمز همان درمان با لیزر است؟ در جواب باید بگویم خیر، مادون قرمز با چیزی که به عنوان لیزر دایود یا پرتوان است فرق دارد. در این روش پزشک با استفاده از ابزاری نور مادون قرمز را به سمت بواسیر داخلی هدایت می کند. حرارت ایجاد شده توسط مادون قرمز به درمان بیچشک کمک می کند.

درمان بواسیر با لیزر

درمان هموروئید با لیزر یا همان هموروئیدکتومی روش درمانی است که برای از بین بردن هموروئید بزرگ خارجی و یا درمان بواسیر داخلی (اغلب هموروئید داخلی درجه ۴ ) که به درمان های دیگر پاسخ نمی دهند کاربرد دارد. در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از اشعه لیزر استفاده می کنند. برای اطلاعات دقیق تر به مقاله درمان هموروئید با لیزر مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه