مطالب پيشنهادي

درآمد حاصل از تولید اپلیکیشن برای iOS، پنج برابر بیشتر از اندروید است

تاريخ : 28 نوامبر
بازدید : 819

برخلاف بازار بزرگ اندروید، iOS در بسیاری زمینه‌ها از اندروید جلوتر است که می‌توان سود حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها را که عاید برنامه‌نویسان می‌شود، جزو این دسته از برتری‌ها به حساب آورد. درآمدی که برنامه‌نویسان iOS از فروش اپلیکیشن‌های خود کسب می‌کنند حدود ۵ برابر بیشتر از درآمدی است که برنامه‌نویسان اندروید به جیب می‌زنند. این موضوع نشان‌دهنده‌ی این واقعیت است که استراتژی تقسیم‌بندی بازار که توسط اپل انجام می‌شود منجر به پرداخت سود بیشتر به برنامه‌نویسان اپلی شده است.

درآمد حاصل از تولید اپلیکیشن برای iOS، پنج برابر بیشتر از اندروید است, جدید 1400 -گهر

براساس گزارش بیزنس اینسایدر به ازای هر یک دلاری که از فروش اپلیکیشن‌های پلتفرم iOS عاید برنامه‌نویسان می‌شود، در نقطه مقابل برنامه‌نویسان اندروید ۰٫۱۹ دلار سود می‌کنند. اختلاف برای اپلیکیشن‌هایی که بصورت up-front (دریافت وجه اپلیکیشن در ابتدا) و اپلیکیشن‌های in-app-purchase (اپلیکیشن‌هایی که صورت رایگان قابل دانلود هستند، اما برای برخورداری از قابلیت‌های بیشتر باید هزینه پرداخت کرد) عرضه می‌شوند، کمتر است، بطوریکه برنامه‌نویسان اندروید به‌ازای یک دلار درآمد توسعه‌دهندگان پلتفرم اپل، ۰٫۴۳ دلار کسب می‌کنند. در حالی که درآمد کسب شده توسط اپلیکیشن‌های رایگانی که حاوی تبلیغات هستند به‌ازای یک دلار عایدی برای اپلی‌ها، ۰٫۷۷ دلار نصیب اندرویدی‌ها می‌کند.

درآمد حاصل از تولید اپلیکیشن برای iOS، پنج برابر بیشتر از اندروید است, جدید 1400 -گهر

اطلاعاتی که از منابع مختلفی جمع‌آوری شده است گویای پیشی گرفتن اندروید در بازار تلفن‌های همراه است، اما پلتفرم اپل توانایی بیشتری در تعامل با کاربران داشته، در نتیجه سود حاصل از آن نیز همچنان بیشتر از اندروید است.

در واقع اگر بخواهیم نتیجه این تحقیق را بصورت خلاصه بیان کنیم، کاربران iOS هرچند بسیار کمتر از کاربران اندروید هستند، اما به مراتب بیشتر از کاربران اندروید بابت خرید اپلیکیشن هزینه می‌کنند.

ماه گذشته، نانیگانز، یکی از شرکت‌های تبلیغاتی فعال در فیس‌بوک، با انتشار گزارشی، بازخورد دریافت شده از سوی کاربران پلتفرم اپل را در قبال تبلیغات، ۱,۸۰۰ درصد بیشتر از کاربران اندروید گزارش داد. در حقیقت، سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی تبلیغات در اندروید، نه‌تنها سودی برای سرمایه‌گذاران در بر نداشته ، بلکه منجر به ضرر ۱۰ درصدی نیز شده است.

تحقیقات همیشه این حقیقت را اثبات کرده‌اند که کاربران اپل، از ابزار‌های اپلی خود بیشتر استفاده می‌کنند و در نتیجه تمایل بیشتری برای صرف هزینه در زمینه‌ی خرید محتوای دیجیتال دارند. ابتدای سال جاری میلادی، یکی از تحلیل‌گران در چیتیکا، اعلام کرد که از هر هشت تبلت متصل به اینترنت، هفت عدد آیپد اپل است. همچنین موسسه‌ی آماری فلوری نیز با انتشار گزارشی، میانگین هزینه‌ی صرف شده برای دانلود هر اپلیکیشن توسط کاربران اپل را ۱۹ سنت برآورد کرد، در حالی که کاربران اندروید به‌ازای هر دانلود، ۶ سنت خرج می‌کنند.

دنیای اپلیکیشن‌ها تنها حوزه‌ای نیست که سایه‌ی اپل بر آن مستولی است، بلکه آیتونز حدود ۶۷ درصد از خرید‌های انجام شده برای برنامه‌های تلویزیونی، ۶۵ درصد از فیلم‌های سینمایی و ۶۳ درصد از بازار موسیقی را در اختیار دارد.

 

منبع: زومیت
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي