دخترخاله‌های سارق /عکس

دسته بندي : حوادث,⭐ اخبار
تاريخ : 2 دی

فارس: در پی وقوع سرقت توسط سارقان زن از طلافروشی‌های سطح شهر تهران، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که در ادامه رسیدگی به پرونده‌های سرقت طلافروشی های شهر تهران، کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری اعضای یکی از این گروه‌ها به سرکردگی مجرم سابقه‌دار به هویت “پوران” شدند که نهایتا اعضای این گروه از سارقان طلافروشی‌ها دستگیر شدند.

با انتشار تصاویر گروه سارقان تحت تعقیب، تعداد دیگری از مالباختگان طلافروشی‌ها با مراجعه به پلیس آگاهی و و ارائه تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته طلافروشی‌های خود اعلام کردند که سرقت مغازه‌های آنها نیز توسط گروه اخیر انجام شده که به دستور رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، تمامی پرونده های مشابه تجمیع و در اداره هفدهم مورد بررسی قرار گرفت.

دخترخاله‌های سارق /عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت ۲۰ سوم آبان دو نفر خانم وارد مغازه طلافروشی من در منطقه اختیاریه شده و درخواست دیدن زنجیرهای طلای داخل ویترین را کردند؛ پس از چند دقیقه و در حین تعویض کردن زنجیرها، در یک لحظه که متوجه نبودم یکی از آنها دو رشته زنجیر را برداشته و به بهانه نگاه کردن در داخل آئینه یکی از رشته های زنجیر را در زیر لباس خود پنهان کرد و در حالیکه من تصور می‌کردم که وی یک رشته زنجیر را برداشته متوجه سرقت زنجیر دوم نشده و در نهایت سارقان بدون آنکه خرید طلایی انجام داده یا من متوجه سرقت طلا توسط آنها شوم، از مغازه خارج شدند.

در روز دهم آذر یکی از مالباختگان که مغازه طلافروشی اش در همان روز توسط سارقان تحت تعقیب مورد سرقت قرار گرفته بود، در حین تردد در منطقه مسعودیه به صورت کاملا اتفاقی دو سارق مغازه طلافروشی خود را در داخل یک مغازه کفش فروشی شناسایی کرد و بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت که با حضور گشت کلانتری ۱۵۶ افسریه در محل، هر دو متهم به اسامی سالومه ( ۲۹ ساله ) و ساناز ( ۲۵ ساله ) که خواهر یکدیگر هستند، دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

با اطلاع خبر دستگیری سالومه و ساناز به پلیس آگاهی، بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و هر دو نفر آنها جهت انجام تحقیقات به اداره هفدهم منتقل شدند.

در شرایطی که متهمان در اظهارات اولیه منکر هرگونه سرقت شده و حتی مالباخته را به خاطر “تهمت زدن” تهدید به شکایت در مراجع قضایی کرده بودند، مالباخته با تأکید بر این موضوع که سرقت طلافروشی وی توسط این دو خواهر انجام شده، تصاویر دوربین های مداربسته طلافروشی خود در لحظه انجام سرقت توسط متهمان را در اختیار کارآگاهان قرار داد.

ساناز و سالومه با وجود تصاویر دوربین های مداربسته طلافروشی همچنان مدعی بیگناهی شده و مدعی بودند که گردنبند به صورت غیر عمد و کاملا اتفاقی بر روی گردن یکی از آنها جای مانده و آنها پس از مراجعه به منزل متوجه آن شده‌اند که در ادامه تحقیقات، ساناز به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های مشابه دیگر در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در اختیاریه ، سرسبیل ، جیحون ، فلاح ، صادقیه ، آریاشهر و نازی آباد اعتراف کرد.

ساناز دختر خاله خود به هویت شبنم ۲۴ ساله را نیز به عنوان عضو سوم گروه معرفی کرد که شبنم نیز در مورخه ۲۸ آذر دستگیر و همانند دخترخاله هایش به سرقت و کش روی از طلافروشی ها اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و شناسایی تعدادی از مالباختگان، بویژه تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته که متهمان را در لحظه سرقت نشان می‌دهد و همچنین با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی و افزایش تعداد مالباختگان و شکات، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر این سه متهم از سوی دادیار شعبه ۱۲ دادسرای ناحیه ۱۴ تهران صادر شده است.

وی ادامه داد: از مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

گردآوری: گروه خبر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي