خواص خرمالو چیست؟

تاريخ : 11 آذر

متخصص تغذيه گفت: «خرمالو» سرشار از آب و بتاکاروتن است ، چنانچه اين ويتامين به مقدار کافي به بدن نرسد، نه تنها قدرت بينايي کم مي شود بلکه باعث خشن شدن پوست و شکننده شدن ناخن و موها و افت در ميزان هوش و سلامت بدن مي شود.

خواص خرمالو چیست؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

دکتر ناهيد غلامي، افزود:خرمالو داراي مقادير قابل توجهي ويتامين هاي  C ،   ، B3 ، B۲ و B1 است، در ضمن اين ميوه داراي مواد معدني ضروري براي بدن مانند کلسيم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسيم و مقداري نيز سلولز است.

وي تصريح کرد: بخش گوشتي اين ميوه محتوي مقدار زيادي فيبر، مواد آنتي اکسيداني همچون تانن، فنول، ليکوپن، لوتئين، مواد قندي، پکتين و اسيد مي باشد. عمده ترين اسيدهايي که در اين ميوه وجود دارد، اسيد ماليک و اسيد تارتاريک و اسيد سيتريک است.

به گفته اين متخصص تغذيه، خرمالو به دليل دارا بودن مواد معدني، براي رشد و نمو بسيار مفيد شناخته شده است و آهن موجود در آن عنصر اصلي خونسازي و پتاسيم موجود در آن اشتهاآور و شست و شو دهنده کليه و کبد مي باشد، با وجود عناصري همچون پتاسيم و منيزيم در اين ميوه، خرمالو کلسترول بد و فشار خون را نيز کاهش مي دهد به همين دليل اين ميوه براي سلامتي بيماران قلبي و افراد داراي چربي و فشار خون بالا بسيار مفيد است. از طرفي به دليل دارا بودن پکتين که يکي از انواع فيبرهاي محلول در آب است، باعث کاهش چربي هاي خون مي شود

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي