مطالب پيشنهادي

خواص باورنکردنی خوردن سیر در وعده صبحانه

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : 30 اکتبر
بازديد : 2006

سیر دارای خواص بسیار زیادی است. در ادامه خواص باورنکردنی خوردن سیر در وعده صبحانه را منتشر می کنیم.

خواص باورنکردنی خوردن سیر در وعده صبحانه, جدید 1400 -گهر

سیر مملو از خاصیت‌های متفاوت است و سبزی معجزه‌آسا در درمان بسیاری بیماری‌ها از جمله انواع سرطان‌هاست.
سیر بیش از ۵ هزار سال است که در درمان بیماری‌ها کاربرد دارد. این سبزی خاصیت آنتی‌باکتریایی و ضدویروسی دارد و درمان سرماخوردگی بسیار موثر است.

سیر همچنین غنی از ویتامین‌های A, C, B6،B9, E و برخی مواد معدنی نظیر زینک، کلسیم، فسفر و پتاسیم است که سبب تقویت سیستم ایمنی شده و جریان خون را بهبود می‌بخشد و از بروز عفونت‌های باکتریایی پیشگیری می‌کند.

مصرف سیر خام در صبح ناشتا به دلیل غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند از سلول‌های سالم محافظت کرده و از سرطان پیشگیری کند.

چینی‌ها عادت دارند هر روز صبح قبل از مصرف هر نوع ماده غذایی ابتدا سیر می‌خورند و به همین دلیل میزان ابتلا به سرطان معده و مری در این مردم به شدت پایین است.

تحقیقات ثابت کرده مصرف روزانه ۱۰ گرم از سبزیجات خانواده سیر و پیاز می‌تواند احتمال سرطان پروستات را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. سیر همچنین برای سلامت قلب و تنظیم فشارخون هم مفید است.

انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند روزانه سیر بخورید تا از بیماری‌های قلبی عروقی دور بمانید. تحقیقات پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا نیز ثابت کرده است مصرف سیر تا ۷ درصد کلسترول را کاهش می‌دهد.

سیر را باید به صورت خام مصرف کرد زیرا گرما خاصیت آلیسین سیر را از بین می‌برد و کیفیت آنتی‌اکسیدان‌های سیر را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید سیر را به صورت پخته مصرف کنید آن را در ۲۰ دقیقه آخر پخت به غذا اضافه تا از خواص آن بهرمند شوید.

اگر تمایلی به مصرف ناشتای سیر ندارید می‌توانید ۱ تا ۴ حبه در طول روز در مواد غذایی مصرف کنید اما زیاده‌روی نکنید چون سبب اسهال و مشکلات گوارشی خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي